Toon posts:

E6300 en mobo P5VDC-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe processor en mobo te kopen. Nu dacht ik zelf aan de E6300 in combinatie met de P5VDC-X. Dit omdat ik dan mijn huidige videokaart (6600GT AGP) kan hergebruiken en nog niet meteen nieuw DDR2 geheugen hoef te hebben, maar eventueel wel later naar DDR2 over te gaan.

Nu twijfel ik alleen omdat het moederbord zo goedkoop is. Zijn er geen addertjes onder het gras en heeft iemand misschien ervaring met dit moederbord? Naar mijn weten is het bij Alternate de enige met AGP en PCI-e namelijk.

Mvg,

Ros

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:00
Sorry,

maar dit gaat sowieso niet werken dit moederbord ondersteunt geen CORE 2 DUO
kijk hier: http://support.asus.com/c...guage=en-us&model=P5VDC-X

HD4Life @ Full-HD

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Er is ook nog de ASRock 775Dual-VSTA; dat bordje gebruikt dezelfde chipset en is feitelijk identiek aan de Asus.

Het enige addertje onder het gras is eigenlijk dat het PCIe slot maar maximaal op x4 snelheid draait; mocht je er dus een PCIe kaart in plaatsen dan is dat slot een behoorlijke bottleneck.
Davidshadow13 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:45:
Sorry,

maar dit gaat sowieso niet werken dit moederbord ondersteunt geen CORE 2 DUO
kijk hier: http://support.asus.com/c...guage=en-us&model=P5VDC-X
Ja, je hebt nog gelijk ook... vreemd dat dat ASRock bordje met dezelfde chipset dat dan wel doet.

[ Voor 35% gewijzigd door NNF op 18-10-2006 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, maximaal x4 is inderdaad niet fijn. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:59:
Hm, maximaal x4 is inderdaad niet fijn. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken. :(
aangezien de brandbreedte van 16* nog niet eens tot 50% wordt gebruikt..
en benchmarks aantonen dat de 4 * 16% op stock langzamer is valt die giga bottleneck ook wel weer mee..

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dus een 6600GT en die gaat nog wel even mee, maar als ik een nieuwe koop is dat waarschijnlijk een met DX10 en dan ga je het verschil wel merken, denk ik.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:08:
Maar ik heb dus een 6600GT en die gaat nog wel even mee, maar als ik een nieuwe koop is dat waarschijnlijk een met DX10 en dan ga je het verschil wel merken, denk ik.
Als je tegen die tijd een kaart koopt die gebottlenecked wordt door een PCIe x4 slot (zoals een 8800GTX ofzo) à 600E dan moet je je afvragen waarom je nu zo`n goedkoop bord koopt. Later een 'echt' PCIe bordje kopen is dan natuurlijk zeer aan te raden.
Pagina: 1