Toon posts:

XP - Rechten zetten op C:\

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of het mogelijk is op de C:\ schijf of de Windows Partitie, rechten te zetten via een script.

Zo wil ik bijvoorbeeld de groep "users" rechten geven op de c:\
Afbeeldingslocatie: http://ivo.slaats.googlepages.com/rights.png

Maar ik wil dit graag via een script doen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Waarom met een script als je het ook gewoon met een security group kan doen :?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

Duinkonijn

Huh?

als je xp bak member is van een AD domein dan zou je ook een gpo kunnen maken, die dat bepaald.

gaat wat makkelijker dan telkens een script aanpassen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:54:
weet iemand of het mogelijk is op de C:\ schijf of de Windows Partitie, rechten te zetten via een script.
Tuurlijk kan dat.
Zo wil ik bijvoorbeeld de groep "users" rechten geven op de c:\
[afbeelding]

Maar ik wil dit graag via een script doen.
subinacls, xcacls, cacls .... commandline tools waar je dat mee kan.
Maar waarom eigenlijk?
Je maakt alleen een eigen versie van je OS, met compleet verkeerde security die je later fiks in de problemen kan brengen.

Als dit voor thuis is, ga je gang, maar als dit voor het werk is, dan mag je je ernstig gaan afvragen of je dan met dit soort technieken op de juiste plek zit.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 18-10-2006 21:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

BackSlash32 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:58:
[...]

Als dit voor thuis is, ga je gang, maar als dit voor het werk is, dan mag je je ernstig gaan afvragen of je dan met dit soort technieken op de juiste plek zit.
Mha soms kan je niet anders.

zat onderwijs applicaties die niet willen omdat ze toegang missen tot bepaalde delen van het systeem (en/of registry)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar om dan blanket Everyone FC te geven op C:\ :X :X
Was net blij dat ze dat niet meer in XP hadden (2000 heeft standaard everyone FC in de root).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel op mijn werk, maar echt maar voor een aantal versies.
Voor mensen die weten wat ze doen.

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:16:
als je xp bak member is van een AD domein dan zou je ook een gpo kunnen maken, die dat bepaald.

gaat wat makkelijker dan telkens een script aanpassen
Lijkt me makkelijker enig idee hoe ik dan kan doen, met de GPO die ik nu heb kan ik de optie niet vinden.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

policynaam
-computerconfig.
--windowssettings
---security settings
----filesystem.

let op dit geld dus voor alle pc`s die tot die ou behoren

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:08:
Het is wel op mijn werk, maar echt maar voor een aantal versies.
Voor mensen die weten wat ze doen.
Het komt op mij over of je zelf niet eens weet wat je doet.. Je kan de gebruikers die de rechten nodig hebben ook gewoon rechten geven op de mappen/bestanden waarvoor het nodig is..

If I can't fix it, it ain't broken.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

SpamLame

niks

Borizz schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:52:
[...]

Het komt op mij over of je zelf niet eens weet wat je doet.. Je kan de gebruikers die de rechten nodig hebben ook gewoon rechten geven op de mappen/bestanden waarvoor het nodig is..
Kijk daarvoor naar tools als filemon en regmon van sysinternals om er achter te komen waar je exact de rechten zetten moet

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Enige vervelende bijwerking kan zijn dat het toepassen van je computer policy soms wel eens lang kan duren (2 minuten) als een PC eens een tijd (week) heeft uitgestaan..

Pagina: 1