een heel grote wav file afspelen lukt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb vannacht (om te testen) het geluid van mijn tv-kaart non-stop laten capturen via CoolEdit naar mijn harddisc. Dat werd over een uurtje of acht een gig of 5.

Nu heeft cool edit de temps omgevormd naar wav (ongeveer even groot) maar ik kan ze niet afspelen in de media player van win2000 en ook niet in winamp.

Het is nu nog een test, maar vanavond moet ik een streaming wav file zien te maken van een uurtje of vier.

Kunnen de bovengenoemde mediaspelers niet met zulke grote files overweg, of doe ik iets niet goed?

Wie van de tweakers heeft een antwoord?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

als je windows 98 gebruikt zou het wel eens kunnen zijn dat je tegen de 2 GB limiet aanloopt... Er staat me iets bij dat files niet groter dan 2GB mogen zijn...

Verwijderd

misschien is realtime een mp3tje encoden een id..?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je zo'n opgenomen wave verder niet wil bewerken (knippen, plakken etc.) kan je net zo goed realtime mp3 opnemen met Messer en LAME of zo...

• Goldme
  • Laatst online: 12:00
Wilde je weten wat er 's nachts in je kamer gebeurt?

Ik had dat wel vaker met het afspelen van grote wavs, Ik moest dan tijden wachten voordat ie een wavje afspeelde, hij zat in die tijd het bestand HELEMAAL in het geheugen te laden en dan pas af te spelen. Zeer irri, sindsdien gebruik ik geen wav meer. In dit geval is het een mega-file en het kan best zijn dat ie het niet geladen krijgt(MP3 is gewoon streaming geluid en hoeft dus niet helemaal ingelezen te worden voordat er afgespeeld kan worden toch?)

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Dat lange laden was ik al bang voor. Maar eens kijken of de wav zo gaat lopen.
Aan gezien ik er nog in wil knippen lijkt me mp3 toch een mindere optie.

Bedankt voor de ideeen! :)
Pagina: 1