Toon posts:

[IE] Margin-top limiet bij afdrukvoorbeeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een email layout, waarbij standaard een afbeelding in de achtergrond moet staan, met een margin-top in de body tag van 230px. In Firefox gaat dit allemaal goed, maar in Internet Explorer lijkt er een soort van limiet op te zitten van rond de 200 pixels. De tekst in een div zetten is geen oplossing, omdat dan de reacties op het mailtje ook door de afbeelding heen gaan.

Ik heb van alles geprobeerd, aparte print css, alle css manieren voor margin, padding... niks lijkt te helpen.

is er een manier om deze rare limiet te verbreken? google wilt ook niet echt iets geven..

Alvast bedankt!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als de achtergrond 200px van de top moet beginnen, kan je iets als onderstaande toepassen:
Cascading Stylesheet:
1
background-position: 0% 230px;

Bron: css recommendations 2.1

Verwijderd

Topicstarter
nee de achtergrond moet gewoon bovenaan beginnen (left top), maar de tekst moet dus zo'n 230 pixels lager uitkomen.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je vraag is of er een limiet is, dan weet ik het niet, want feitelijk moet je margin-top alles kunnen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:07:
nee de achtergrond moet gewoon bovenaan beginnen (left top), maar de tekst moet dus zo'n 230 pixels lager uitkomen.
Zoals je het nu brengt, moet je padding hebben op de body, om alle childs van de body 230px lager te laten beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal back to basic, dit zou de code moeten zijn. doctypes veranderen heeft geen zin, en wordt geloof ik ook niet door iedere email client goed behandeld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">

body    {
        margin-top: 800px; 
    }

</style>
</head>

<body>

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Morbi augue tortor, varius sed, mollis non, commodo id, erat.

</body>
</html>

de tekst begint dus in de browser pas op 800px, maar bij afdrukvoorbeeld weer rond de 200... heeft niemand eerder last van dit probleem gehad??