Ik ben op zoek naar een firmware o.id. voor een linksys wrt54 GS die alle downloads dus aantal MB/ GB kan bij houden, ik heb natuurlijk wel diverse programma's gevonden die dit bij kunnen houden maar ik zou het graag voor mn hele netwerk bij willen houden en om een server op te zetten zie ik niet zo zitten. of hebben jullie nog een optie.
Die Linksys kan dacht ik gewoon syslog output geven, dus als je de (meegeleverde?) syslog software op een desktop zet, kun je daar de logs verzamelen.
Als er geen syslog software bij zit, is deze gemakkelijk op internet te vinden, zoals bijvoorbeeld Kiwi syslogd.
Edit: Oh ja, moet je daarna natuurlijk de logs nog verwerken. Gebruik je Linux of Windows? MRTG kan op beide werken.
Als er geen syslog software bij zit, is deze gemakkelijk op internet te vinden, zoals bijvoorbeeld Kiwi syslogd.
Edit: Oh ja, moet je daarna natuurlijk de logs nog verwerken. Gebruik je Linux of Windows? MRTG kan op beide werken.
[ Voor 16% gewijzigd door Jiriki op 18-10-2006 16:32 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Wil je het uit je router zelf uitlezen, of maar van 1 PC 
In het eerste geval: zoek eens naar MRTG, dikke kans dat het daar mee kan.
In het tweede geval moet je eens naar DUmeter kijken
In het eerste geval: zoek eens naar MRTG, dikke kans dat het daar mee kan.
In het tweede geval moet je eens naar DUmeter kijken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dan staat hier een vrij duidelijke handleiding om MRTG op te zetten op een Windows machine. In dat geval heb je de Kiwi syslogd ook niet nodig, MRTG haalt zelf de data binnen van je router.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
jullie hebben dus niet een speciale firmware waar ik het in de router kan uitlezen?
Nope. Oplossing is inderdaad MRTG o.i.d.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Grote kans dat je, als je je WRT54GS nog niet al te lang hebt, niet eens een niet-Linksys firmware kan flashen...
ik kan hem wel flashen heb nu nl een hyper wrt er op zitten
Pagina: 1