Toon posts:

Van VGA monitor naar Scart TV

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn eerste post op dit forum, ik ben doorverwezen vanuit hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/39980/last waar ik vroeg of het ook mogelijk is om zonder een kaart in je computer, een tv als monitor kan gebruiken. Nu heb ik al op dit forum rondgezocht maar niks gevonden wat mij kan helpen. Mijn probleem, ik heb de kabel van deze site: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ gemaakt en aangesloten, mijn eerste beeld was, dat ik al windows zag maar 6 keer op het beeld kwam en als een waaier op en neer ging. Toen heb ik Powerstrip geinstalleerd, en de sneltoetsen: ''increase primary clock speed by 2 %'' en ''decrease primary clock speed by 2 %'' ingesteld, de computer aangesloten op een TV en weer getest, en ik zag inderdaad na vaak drukken op de sneltoeten het beeld veranderen, maar heb 10 minuten geprobeert maar heb nooit goed of duidelijk beeld gezien. toen heb ik ook VNC gedowload en geinstalleerd, maar omdat mijn engels is niet zo goed, begrijp ik er nu helemaal niks meer van. Wie heeft dit eerder gedaan of kan mij helpen? Alvast bedankt.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Welkom op GoT, vergeet niet de regels en FAQ's door te lezen.

Wat voor een VGA kaart heb je? Zit daar alleen maar een VGA aansluiting op?

Verwijderd

Topicstarter
My-life schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:23:

Ik heb een oude computer gekregen, die vrij klein is, en waar alles op het moederbord zit. Ik kan het type nummer/merk wel opzoeken, maar kan het bij verschillende kaarten dan niet?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:03
Waarom plaats je niet gewoon een goedkope pci videokaart met tv-out?
Dan is de beeld kwaliteit veel beter en heb je geen gedoe met allemaal van die kabels.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Ik heb een oude computer gekregen, die vrij klein is, en waar alles op het moederbord zit. Ik kan het type nummer/merk wel opzoeken, maar kan het bij verschillende kaarten dan niet?
My-life schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:23:

Lijkt me dat je toch eerst even aan het lezen wilt gaan :)
De grote tv-out FAQ is een goede start denk ik zo.

En verder is het idd wel nuttig als je even post wat voor PC je dan precies hebt, en wat voor hardware daar allemaal in zit. Want de glzen bollen waren helaas uitverkocht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik aan gedacht, er kan maar 1 kaart in de computer, maar het is mogelijk, maar wat is goedkoop? Ik heb er naar gezien, en de goedkoopste was 40 euro, ik had alle spullen liggen die nodig waren, dus heb ik het geprobeert. En wat soort van kabeltje heb je nodig voor die tv-out?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wat een gedoe! Ik heb wel meer gelezen dat mensen dit probeerden, maar ik ken niemand waar het daadwerkelijk ook gelukt is.

Mijn tip:

Koop voor een 10tje 2ehands een Geforce 4 MX kaartje ofzo met tvout en klaar ben je. (ik gebruik zelf een 9200, werkt perfect!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer aangesloten maar kan nergens vinden wat voor videokaart er in zit omdat deze in het moederbord zit verwerkt.

Misschien hebben jullie gelijk, het is mogelijk om aan een videokaart te komen met tv-out door middel van ruilen met een gewone, maar dan moet ik er wel eentje hebben die past. Stel dat mij dat lukt, wat voor kabeltje heb ik dan nodig?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 13:23
ik heb laatst een tpopic gezien waarin mensen het wel aan de praat kregen en de kwaliteit was nog mooier dan die tv-outs:P ik kan alleen het topic niet meer terugvinden

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Wat voor pc is het eigenlijk?
Naam en type.
Kun je niet beter een monitor kopen. Want volgens mij heb je geen agp slot.
Volgens mij kost een 14" crt 2 e hands niet meer dan 10 euro en is deze vaak al gratis op te halen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:40:
Ik heb de computer aangesloten maar kan nergens vinden wat voor videokaart er in zit omdat deze in het moederbord zit verwerkt.
maak de kast eens open en kijk op het moederbord. of maak een foto bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee is, dat ik in bed lig tv te kijken, en in de reclame even kan msn, zonder bed uit te hoeven. Nu kan ik ook tv gaan zien om de computer, maar dat wordt weer duurder.

Ik heb de kast geopend, en er zijn 3 vrije poorten (2 soorten) voor een eventuele videokaart, ik kan geen type vinden van de video kaart maar zal niet meer zijn als 64 mb. Het gaat om een Compaq Deskpro, met ong. 490 MHZ.

Ik heb even op een videokaart gezien waar zo'n tv-out opzit, en dat soort output zit ook op mijn televisie waar dan S-video out opstaat, zou ik hiertussen een kabeltje kunnen, ik dacht zelf van niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 17:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:58:
Mijn idee is, dat ik in bed lig tv te kijken, en in de reclame even kan msn, zonder bed uit te hoeven. Nu kan ik ook tv gaan zien om de computer, maar dat wordt weer duurder.

Ik heb de kast geopend, en er zijn 3 vrije poorten (2 soorten) voor een eventuele videokaart, ik kan geen type vinden van de video kaart maar zal niet meer zijn als 64 mb. Het gaat om een Compaq Deskpro, met ong. 490 MHZ.
Ik heb dit ook gemaakt...en werkt super goed!

Je moet heel veel met powerstrip werken, en op den duur kom je er vanzelf uit
je resolutie moet je gewoon eerst op 800x600 zetten en dan aldoor met powerstrip de Hz omlaag gooien.

En over de mensen die zeggen dat het beeld met een video out beter is hebben het mis...
Dit is de beste manier om beeld van je PC op je TV te krijgen...de beeldkwaliteit is iig super

Hier is ook een draadje over op GoT
Hier dus:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/892147///vga-%2Cscart

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook nog welk draadje?

Verwijderd

Topicstarter
Door jouw opmerking heb ik het op de tv aangesloten die het moet worden, en het opstarten ging vrij goed, ik zag ''maar'' 4 keer het opstartscherm tot aan het bureaublad waar het weer in strepen ging.
je zegt, omlaag gooien, dat is toch decrease?

Na zo net weer wat geprobeert te hebben, wil ik toch maar een video kaart er in hebben met video uitgang, maar wat voor kabeltje heb ik daar voor nodig? en hoe ziet hij er uit, gaat hij vanaf de videokaart naar scart bijv, of kan ik ook in de tv stoppen bij video out, dus male-male?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 18:24 ]

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:30:
En wat soort van kabeltje heb je nodig voor die tv-out?
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:40:
Stel dat mij dat lukt, wat voor kabeltje heb ik dan nodig?
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:20:
maar wat voor kabeltje heb ik daar voor nodig?
wel eens van google gehoord? 8)7 Tv-out + kabel op google

eerste linkje gelijk raak: 8)
Hoe sluit ik mijn pc aan op mijn televisie
tweedelinkje is de heilige tv-out FAQ van GoT

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 18-10-2006 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens ja, van google gehoord:).
Ik weet nu er al meer over, ik heb een kabel nodig die van male S-VHS naar scart gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, maar ik heb nu een videokaart met tv-out, maar omdat ik de oude, die in de computer zit er niet uit kan halen omdat die op het moederbord zit, kan ik dan via de uitleg van deze site die mij is gegeven: http://www.surfkit.nl/info/video/pc_aan_tv.jsp#s2 de video out activeren, krijg ik dan geen last van dat er 2 inzitten?

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 17:08
Misschien een video encoder?

Zie link http://www.twintek.nl/averkeypro.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een video-kaart met tv-out die van mij zelf is, hij komt wel in een andere conputer dan de bedoeling was maar dat geeft niet. Ik heb alleen een probleem, dat hij niet werkt, de adventeerder zij dat alle kaarten die hij verkocht door windows XP worden herkend, onder tussen is de advertentie verandert dat er maar 3 worden herkend (van de 5) en heb ik nog geen reactie na het sturen van een emailtje. Ik stop de kaart in mijn computer sluit hem goed aan (kan maar op een manier) en start de computer, ik zie geen beeld komen en zelfs mijn computer start niet op, kan ik zien aan groene indicatie LEDje voorop. Is dit op te lossen met een driver of moet ik eerst iets veranderen in het bios met een werkende videokaart en dan er in stoppen? Alvast bedankt.

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:05:
Ik heb nu eindelijk een video-kaart met tv-out die van mij zelf is, hij komt wel in een andere conputer dan de bedoeling was maar dat geeft niet. Ik heb alleen een probleem, dat hij niet werkt, de adventeerder zij dat alle kaarten die hij verkocht door windows XP worden herkend, onder tussen is de advertentie verandert dat er maar 3 worden herkend (van de 5) en heb ik nog geen reactie na het sturen van een emailtje. Ik stop de kaart in mijn computer sluit hem goed aan (kan maar op een manier) en start de computer, ik zie geen beeld komen en zelfs mijn computer start niet op, kan ik zien aan groene indicatie LEDje voorop. Is dit op te lossen met een driver of moet ik eerst iets veranderen in het bios met een werkende videokaart en dan er in stoppen? Alvast bedankt.
wat voor computer?

is de kaart AGP of PCI?
Heeft het moederbord wel of geen AGP?

iets meer info en een fatsoenlijke omschrijving is wel zo handig om het goed te begrijpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is AGP kaart, en in mijn computer zit een AGP slot, ik kijk staks wel even wat voor computer, zit nu op een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een AMD Duron(tm) processor, 1.01 GHz. Zijn er ook drivers ofzo te downloaden?
Pagina: 1