Toon posts:

Internet snelheid verhogen over lange afstanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Als ik vanuit huis een bestand uit Australie download, is de snelheid zeer laag.

Een kennis zijn internet is 3x sneller maar we halen dezelfde snelheid, zijn er tweaks of hardwarematige oplossingen om de snelheid te verbeteren?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:54:
Hey!

Als ik vanuit huis een bestand uit Australie download, is de snelheid zeer laag.

Een kennis zijn internet is 3x sneller maar we halen dezelfde snelheid, zijn er tweaks of hardwarematige oplossingen om de snelheid te verbeteren?
Je zou een download progje kunnen proberen maar ik gok dat het niet veel helpt.

Het hangt namelijk ook af van de upload van de server uit australie, en van de route die hij moet afleggen. Je moet natuurlijk wel door de oceanen en dat zijn niet van die idle lijnen. ;)

Doe eens een trace om te kijken hoe je route is? :)

@Orion over de route:
Je hebt er in zoverre invloed op dat een andere provider misschien een betere route daarheen heeft, dus dan zou een overstap verschil kunnen maken. Puur theoretisch ofc. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 18-10-2006 16:01 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 20:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als iemand anders, met meer bandbreedte tot zijn beschikking, dezelfde snelheid haalt, dan zal het wel aan de beschikbare snelheid bij de server in Australië liggen denk je ook niet?

Daar ga je dus vrij weinig aan kunnen doen.

Aan de route die je pakketjes afleggen ga je zelf weinig kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 18-10-2006 15:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanuit Australie dat bestand download is de snelheid goed, het ligt dus niet aan de server in Australie. Het is puur de afstand.

Zou het veranderen van de MTU helpen? of een wan accelerator?

Verwijderd

Helpt vrijweinig! het ligt niet aan beide partijen maar aan de route die de pakketjes nemen en daar valt gewoon niks aan te doen.