Intel Gigabit NIC in RIS installatie

Pagina: 1
Acties:

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Hoi

Ik zit hier met een probleem met een RIS installatie.
RIS service draait op windows server 2003 SP1
Client pc worden via RIS geinstalleerd. Echter we hebben hier een nieuw systeem met een Intel Tekoa Gigabit ethernet adapter (ASUS P5LD2-VM SE mobo). Hierbij krijg ik de melding dat netwerkdrivers niet gevonden zijn aan begin van setup.
Ik heb de drivers gedownload en geinstalleerd in RIS image
in sif
OemPnPDriverPath = Drivers\NIC <- locatie van nic drivers in $OEM$\$1\Drivers
echter voor txt-base setup gedeelte is dit niet genoeg
in i386 map heb ik de .inf en .sys bestanden gezet.
Na op google heb ik ook gelezen dat Intel ook een speciale INF heeft voor RIS. Echter deze werkt ook niet. Heb ook drivers geprobeerd van intel zelf. geen succes.
hij blijft de melding geven. microsoft heeft een hotfix hiervoor alleen deze zou al in SP1 moeten zitten
wat nu?

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Duinkonijn

Huh?

staat die pc ook in het zelfde subnet als de server?

lama, verkeerd gelezen

[ Voor 24% gewijzigd door Duinkonijn op 18-10-2006 19:01 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AngryAngel schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:46:

Na op google heb ik ook gelezen dat Intel ook een speciale INF heeft voor RIS. Echter deze werkt ook niet. Heb ook drivers geprobeerd van intel zelf. geen succes.
Die RIS inf is dan ook expliciet voor de e1000 series.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 07:40

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
dat klopt, maar de drivers zijn precies hetzelfde (alleen andere versie) als van asus. heb 10.1 10.2 10.3 en 10.4 (die met ris inf erbij komen) geprobeerd van de intel proset. werkt ook niet. volgens mij gaat dit niet lukken :(

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...