Volgorde van aders bij aansluiten van 568B punch blocks

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 19:40
Hallo allemaal,

Ik ben in mijn huis bezig met het aanleggen van het netwerk. Hiervoor heb ik een aantal kabels gelegd die in een netwerk doos uitkomen. Hier moet ik de kabels aansluiten op een aansluitblokje met zo'n punch tool.
Nu heb ik een aantal van die blokjes kunnen bemachtigen maar daar zit geen handleiding oid bij. Opzich speekt het voor zichzelf. Op elk blokje zitten 4 blokjes waar je 2 aders kan afmonteren. Dit gaat per kleur dus oranje/bruin/blauw/groen zijn 4 aparte blokjes waar je 2 aders kan afmonteren.
Alleen waar moet de witte en waar moet de gekleurde draad komen?

FF een schema'tje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/blokkie.jpg

Kan ik gewoon overal rechts de gekleurde draad aanhouden en links de witte of zit daar ook nog een schema in?

Hail to the king baby!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
De layout van zo'n blkjes verschilt per fabrikant en per type. meestal is het redelijk duidelijk hoe het moet maar in sommige gevallen is het veiliger om er even een multimeter bij te nemen en het uit te meten.
heb je geen fotootje? die afbeelding is nl niet echt duidelijk.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Allereerst moet je bij iedere kabel dezelfde blokjes aan het eind aansluiten.
Aderparen als volgt, protocol T568B:
Oranje+Oranje-wit
Blauw+Blauw-wit
Buin+Bruin-wit
Groen+groen-wit

http://www.technick.net/p...onnet_ethernet_10bt_100bt

Kan ik gewoon overal rechts de gekleurde draad aanhouden?
Ja, mits je het aan beide zijden hetzelfde aansluit

[ Voor 42% gewijzigd door keur0000 op 19-10-2006 13:23 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 19:40
@PerfectPC: Klopt, meestal staat op het blokje wel waar welke kleur moet komen. Op deze ook wel, maar alleen de kleur is per 2 aangegeven (dus alleen 1 oranje stripje voor 2 aders ). Het kleurtje in mijn schema staat op een verhoging tussen 2 aansluitingen in. Zal vanavond wel even een foto'tje plaatsen.

@keur0000: Op het blokje staat inderdaad EIA-568B dus die houd ik aan. Probleem is alleen dat aan het ene eind zo'n blokje zal komen, maar in de meterkast zal alles in een patchbox afgemonteerd worden. Dus het moet wel goed aangesloten worden. Zal vanavond nog even doormeten met de multimeter.

Hail to the king baby!