Toon posts:

[Acces] selectie criteria vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een database ontwikkeld en moet zeggen dat ik echt sprongen maak met dat Acces zoals jullie misschien al weten is dat ik totaal geen kennis van Acces had.

Maar nu heb ik een paar boekjes en er staat een hoop in te vinden, maar nog niet alles.

ik moet namelijk een formulier maken waarin ik een selectie kan maken in 1 vak.

In de database heb ik wel een verdeling gemaakt tussen het volgende:
1: primair
2: secudair
3: teritair

Dit staat allemaal in aparte kolommen, maar ik zou graag willen dat als ik ga zoeken op een item dat in de keuzelijst staat dat hij dan ook zoekt in alle drie de verdelingen.

Verder begrijp ik ook niet echt heel goed hoe ik nou mooi kan zoeken met een formulier. ik doe het nu op de volgende manier: open het formulier klik op formulierfilter => toets mijn zoekcriteria in met een * erachter => en dan filtertoepassen.

Maar als mijn opdrachtgever zo moet gaan zoeken gaat het hem niet worden. Veel te ingewikkeld voor hem :*)
Dus hoe kan ik deze functie zo mooi krijgen dat ik er gewoon een formulier van kan maken en dan gewoon op een knopdruk en dat hij de gegevens bij het ingevoerde automatisch erbij zoekt.

ik wil trouwens gaan werken met een schakelboord (switchboard) dus als die functie daarin mogelijk is word ik heel blij.

ik hoop dat jullie mij nog een klein beetje kunnen helpen want ik ben al zo goed op weg!!!
heel erg bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 15:40 ]