Problemen met usb

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Ik zit hier met een probleem waar ik niet uit kom :(

De situatie is als volgt:

Een toren vol met 4 * nec dvd branders en 2 * 40in1 cardreader gevalletje met usb poortje op front.
Elke brander heeft een usb2ide converter.
De kast bevat 2 usb2.0 active hubs met 4 poorten.
Op elke hub zitten 2 branders, 1 cardreader, en de usb front connector.

Van elke hub gaat een kabel van 3 tot 5 meter naar een pc. (een pc staat op 3 meter andere op 5).

Nou sluit ik ze aan op deze computers en nu hebben ze beide de volgende problemen:
- soms herkennen ze zomaar de apparaten niet meer.
- vallen erg vaag weg, soms alles soms iets en dan na tijdje komen ze weer terug enz.
- soms herkent hij usb hardware maar hij weet niet meer wat 'onbekende hardware dus'

Het volgende heb ik geprobeerd:

Mijn eerste ingeving was de kabel lengte aangezien usb max 5 meter mag zijn dus:
- Hub direct aangesloten op pc.
- De lange kabel vervangen door een met een versterker

Beide hadden geen effect daarom heb ik het volgende ook nog geprobeerd:
- Brander rechtstreeks met kabel aan een pc. Gaat langer goed maar niet altijd.
- Brander met versterker kabel aan pc. Idem
- Hub vervangen.
- Verschillende lengte kabels en versterkers.
- Alleen branders op de hub.
- Verschillende volgorde van de poortjes op de hubjes gebruikt.
- Andere computer geprobeerd.

Geen van alles heeft effect ze blijven weg vallen zowel de branders als de cardreader :(

Heb ook geen idee wat ik nu nog kan doen iemand een idee? :(

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
Sweex hub? Zo ja, fatsoenlijke kopen voor dit grove geweld.

Hoe is echter de hub gevoed? Je hebt dan wel een actieve hub, maar hoeveel voeding/stroom kan deze leveren? 2 branders in actie verbruiken stiekum toch nogal wat, zeker wanneer je op vol gas staat te stoken of lezen.
Ik begrijp echter ook uit je verhaal dat je ook de branders direct op je pc hebt aangesloten. Als het dan OOK mis gaat twijfel ik ofwel aan je USB controller zelf (eventueel los kaartje proberen) danwel de driver...

[edit]
ik lees nu dat je de brander alleen direct via hub op pc hebt gehangen. Doe dat eens direct op de USB poort van de PC. Werkt dat wel, regel dan een andere hub.

[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan_ op 18-10-2006 15:47 ]

Verwijderd

eppie schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:34:

Beide hadden geen effect daarom heb ik het volgende ook nog geprobeerd:
- Brander rechtstreeks met kabel aan een pc. Gaat langer goed maar niet altijd.
- Brander met versterker kabel aan pc. Idem
Als die dingen direct aan de pc het al niet doen dan zeker niet met kabels en hubs. Als ik het zo lees zo ik die usb2ide dingen verdenken

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ja maar probleem is dat ik met de cardreader het zelfde probleem heb :( dus niet alleen de branders.

En de branders enz staan gewoon te nietsen als ze uitvallen, en kan er wel gewoon mee branden dat gaat soms wel goed.

De hubs krijgen via een adapter stroom, en daarnaast heb ik al is een andere hub geprobeerd.

Ook rechtstreeks 1 brander gaat niet goed :(

Verwijderd

en als je nu je cardreader direct op je pc aansluit dus?

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Zal dat is proberen.

Heb nu (weer) een andere usb hub met 2*brander en cardreader en die gaat nu al tijdje goed. Sluit ik erchter een 2e hub aan op mijn pc met daar de rest er op valt alles weg :S

En testen is lastig want soms valt meteen weg en herkent ie het nie en soms duurt het een halve dag :s

[ Voor 21% gewijzigd door eppie op 18-10-2006 20:08 ]

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
[erger aan slecht NL]
is=eens...
[/erger aan slecht NL]

Wat voor USB controllers zitten er in die PC? Het feit dat een brander direct het niet eens goed doet, en cardreader ook niet lekker doet, geeft aan dat je ofwel structureel ergens een grote fout maakt (voeding bv) ofwel dat het een brakke USB controller is. Probeer daarom eens ergens een USB2 PCI controllertje te lenen ofzo, en probeer het daar eens mee om dat uit te sluiten. Overigens kosten die iets van 8 euro dus dat valt nog te overzien.

Heb je de branders ook extern gevoed of trekken die hun stroom uit de USB voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan_ op 19-10-2006 08:36 ]

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Dat is een goed idee ja, allemaal extern gevoed.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een nieuwe usb controller kaartje geprobeerd maar geen succes :(
Pagina: 1