Toon posts:

Linksys 54g gs en ASus WL500g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Thuis heb ik een draadloos netwerk met een ASUS WL500g router. De computer heeft een asus stick type weet ik zo niet. Deze verloor vaak verbinding daarom had ik een antenne booster op de ASUS WL500g gezet. Dat hielp nog steeds nu heb ik een Linksys 54g gs gekocht. Ik dacht dat deze de performace wel zou boosten helaas valt deze ook nog uit. De afstand is zo'n 15 meter. Hij moet wel door een paar muren heen.

Hoe kan ik de draadloze verbinding verbeteren. Of kan ik beter de Linksys 54g gs terug sturen.

alvast bedankt

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 19:51
Met versterkte antanne kan je wel doen.

www.tiedragon.nl

Verwijderd

Topicstarter
De router heeft al de sterkste antenne van paradigit.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

Tja, "een paar muren"... beton zeker?

Ook de plaatsing van de ontvanger kan een negatieve bijdrage leveren. Vooral als er een stickje wordt gebruikt die aan de achterzijde van de PC zit. Koop bv. een antenne voor je PC die je op een gunstige plaats kunt zetten (bovenop ofzo).

Andere tips voor een goede wireless verbinding: kies op je PC vast voor een wireless 'b' connectie (max. 11 Mbit). Da's voor internetten meer dan genoeg (behalve als je een werkelijke goede 20 Mbit internetaansluiting hebt. Bij obstakels is de 'g' variant (54 Mbit max) of 'auto' instelling veel kwestbaarder en geeft met veel muren veel disconnects mdat de router moet zoeken en schakelen.

Koop bij voorkeur ook voor je router een losse antenne (niet zo'n opschroefsprietje die er standaard al op zit) met versterking van 6/7 Db.
Op de WL500gP kun je outputpower trouwens aardig boosten? Al gedaan? Werkt wellicht ook op de 500g (meer hierover op http://wl500g.info/)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor zowel de asus als de linksys zijn alternatieve firmwares te verkrijgen waarmee je de output op maximaal 251mw in kan stellen in tegenstelling tot de ik standaard 28mw. Hiermee heb je een bereik van een paar honderd meter in plaats van een paar meter. Een voorbeeld van zo'n alternatieve firmware is dd-wrt.
Als het signaal door een aantal muren heen moet is het logisch dat je snel signaalverlies krijgt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

E-Vix schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:30:
Voor zowel de asus als de linksys zijn alternatieve firmwares te verkrijgen waarmee je de output op maximaal 251mw in kan stellen in tegenstelling tot de ik standaard 28mw. Hiermee heb je een bereik van een paar honderd meter in plaats van een paar meter. Een voorbeeld van zo'n alternatieve firmware is dd-wrt.
Als het signaal door een aantal muren heen moet is het logisch dat je snel signaalverlies krijgt.
Dit is mijn output met de standaard Asus firmware (alleen landcode van de router even veranderd) is 127 Mw. Hoger kan wellicht met alternatieve firmware, maar dan smelt je router na een uurtje of twee. Niet doen dus, de koeling van de router is er gewoon niet op gebouwd (geen ventilatoren). Neem dan een Senao 11 Mbit die wel 200 Mw aankan. Maar er is meer dan alleen pure Mw's die een goed bereik maken.
Pagina: 1