[XP PRO] DualBoot howto?

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
Hey mensen,

Ik wil 2x xp pro op mijn pc installeren op 2 verschillende partities. Dit zullen 2 worden van elk 5 gig met letter c en d. Dit alles snap ik allemaal. Ik heb van een klasgenoot gehoord dat je wel de bootini van de c-schijf moet aanpassen wil je de c schijf van windowsD kunnen bekijken.. Ik ben al druk aan het googlen geweest maar ik snap der weinig van. Ook vraag ik me af hoe het zit straks met programma's installeren. dus even kort

Vraag1: wat moet in boot.ini veranderen om de pc multiboot te maken en zo dat ik vanaf 1 van de 2 (ongeacht welke) zo de ander weer kan formatteren en herinstalleren.

Vraag2: Hoe kan ik zorgen dat als ik een programma installereer (vanaf windowsC) dat deze ook gelijk in het register etc staat en dus normaal gebruik kan worden als ik op windowsD bezig ben?

Alvast heel erg bedankt.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
Is een 2e windows account maken geen optie dan voor je?

• BlackHawkDesign
Nope, ik kies voor deze oplossing om de volgende reden:
Hiervoor draaide de pc ook gewoon met 1 win xp pro. Aangezien dat kreng regelmatig niet wilde draaien om de meest vage problemen ben ik het zo zat geworden dat ik probleem nu radicaal wil aanpakken. Door 2 windows systemen te draaien , kan er worden overgeschakeld worden naar de ander. En kan ik later het simpelweg fixen door even format te doen(indien nodig)

Eerst was de schijf waar windows op stond erg groot (100 gig)
hierdoor duurt virusscan, c-scan en alles als dat ding weer stuk is veel langer dan de 5 gig die hij nu heeft..

:) dus dat verhelp je niet zomaar met een 2e windows account

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik denk dat je te weinig hebt aan 5 gig...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• BlackHawkDesign
Ik zet er alleen puur de windows installatie op, die is ongeveer 2,5 - 3 gig
Ondertussen heb ik denk ik een redelijk antwoord op vraag 1:
dat regelde hij dus auto, alleen nu is er maar 1 boot.ini op de c en niet op d, wat nou als c stuk is en hij boot.ini niet kan laden? Kan ik dan gewoon op d of wat?

vraag 2 weet ik nog steeds niet..

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
1. Gewoon installeren van de XP boot cd, past ie zelf de boot.ini aan

2. Kan niet, je zult hetzelfde programma nog een keer op de D: installatie moeten installeren, eventueel met de data op C: maar dan werkt het programma dus niet meer als er iets met de C schijf aan de hand is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Waarom zo moeilijk doen? Maak de perfecte XP installatie voor jezelf, met alle software die je wilt op c:\.

Maak daarna met bijv norton ghost een image van die installatie. Als je dan vindt dat het slecht loopt, hup die image eroverheen en het gaat weer top....

Doe ik hier thuis ook met alle pc's.
Pagina: 1