processorkoeling brak

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-02 22:40
Hoi,

De koeling van mijn processor is niet meer goed. (AMD2100+). Dat wil zeggen, hij wil soms terugvallen naar 1000 rpm ipv de normale 5000 rpm.

Is er een programma om dit te monitoren? zodat ik niet telkens mijn computer hoef op te starten om de koeling te monitoren?

Kan ik hier een losse nieuwe koeling voor kopen? Of moet ik ergens anders een tweedehands socket A processor kopen?

Dank

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
speedfan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de koeler echt terug valt naar 1000rpm ipv dat het een meet fout is zou ik de koeler vervangen. Als ie normaal met 5000rpm hoort te draaien en nu maar met 1000 kan het zijn dat de CPU te heet wordt.

Je kan er zeker een nieuwe fan voor kopen maar dan moet je wel ff kijken wat er op hoort te zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 18-10-2006 15:09 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Komaan jongen(/meisje?), een beetje meer inzet kan ook hé. Even rondkijken geeft je heel snel progjes als speedfan, MBM en dergerlijke die fanspeed kunnen monitoren.

Een koeling voor je processor is zeker nog te krijgen, maar controleer eerst of het moederbord de snelheid van de ventilator aanpast aan de temperatuur, dan krijg je ook variabele snelheden.

Wat rondkijken in de FAQ's, en eventueel wat zoeken geeft je alle uitleg die je wil, slotje dus.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.