Ik ben bezig met een aantal schermen met invoervelden. Elk invoerveld kan een prefix en een postfix hebben, en die moeten natuurlijk vlak voor respectievelijk vlak na het invoerveld staan, zo dus:
De invoervelden worden nu vertikaal onder elkaar geplaatst door een absolute positie op te geven. De prefix en postfix zijn echter relatief, waardoor ze niet meer netjes voor/achter het invoerveld staan.
Ik heb al enige tijd gezocht in nieuwsgroepen en hier op GOT, maar nog niet kunnen vinden wat ik wil. Ik wil graag weten of dit mogelijk is in CSS2, dus zonder gebruik van tabellen of CSS 3.
Hieronder de html en css die van belang is:
| Omschrijving1 | <korte prefix> | <invoerveld> | <korte postfix> |
| Omschrijving2 | <een wat langere prefix> | <invoerveld> | <een wat langere postfix> |
| Omschrijving3 | <prefix> | <invoerveld> | <postfix> |
De invoervelden worden nu vertikaal onder elkaar geplaatst door een absolute positie op te geven. De prefix en postfix zijn echter relatief, waardoor ze niet meer netjes voor/achter het invoerveld staan.
Ik heb al enige tijd gezocht in nieuwsgroepen en hier op GOT, maar nog niet kunnen vinden wat ik wil. Ik wil graag weten of dit mogelijk is in CSS2, dus zonder gebruik van tabellen of CSS 3.
Hieronder de html en css die van belang is:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="inputcontainer1"> <label>Omschrijving1</label> <span class="input"> <span class="prefix">prefix</span> <input name="invoerveld1" id="invoerveld1" value="70"/> <span class="postfix">postfix</span> </span> </div> <div id="inputcontainer2"> <label>Omschrijving2</label> <span class="input"> <span class="prefix">prefix</span> <input name="invoerveld2" id="invoerveld2" value="70"/> <span class="postfix">postfix</span> </span> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| input { position:absolute; left:340px; } |