Ik heb sinds gisteren een nieuwe moederbord van Intel en de Intel E6600 in mijn PC zitten. Verder heb ik 1 GB DDR2 geheugen en de XFX 6800GS 256MB xXx-Edition. Nu zie ik geen drastische veranderingen met mijn oude Pentium 4 3,2 Ghz en dat komt waarschijnlijk omdat ik Windows XP 64-Bit nodig heb. Maar zouden applicaties en games nu geen gebruik kunnen maken van mijn 2e core omdat ik WinXP heb inplaats van de 64Bit editie? Wat ik bedoel te zeggen is, zou ik nu of WinXP64 moeten kopen of wachten op Vista zodat mijn dual core system ten volle benut kan worden of kan dat nu ook al met apps en games die hiervoor zijn geprogrameert? Alvast bedankt!
Heeft niets met 64 bits te maken. Volgens mij moet je eerst XP opnieuw installeren omdat hij nu nog als uniprocessor is geinstalleerd en dus je 2e core waarschijnlijk niet gebruikt.
Zie onder andere e6600: 1 core disabled, en van daaruit kan je doorklikken naar de vele topics hierover.
Zie onder andere e6600: 1 core disabled, en van daaruit kan je doorklikken naar de vele topics hierover.
[ Voor 26% gewijzigd door sig69 op 18-10-2006 14:54 ]
Dit heeft idd niks met 64bit te maken.
Waarschijnlijk zal het idd aan je windows liggen, en ik weet ook niet precies wat voor software je gebruikt, maar er is ook nog weinig software dat echt voordeel heeft bij dualcore.
Waar je wel verschil in zou moeten merken(wanneer je windows het iig als een dualcore ziet) is door bijvoorbeeld te gaan winrarren(of iets anders dat veel CPU kracht gebruikt) en tegerljik gewoon te werken.
Normaal gesproken zou het normale werken(surfen e.d.) trager moeten gaan omdat je Processor z'n tijd moet verdelen. Met een dual core hoeft dat niet, want die heeft terwijl de ene core word gebruikt voor winrar de andere core over om gewoon door te werken.
Waarschijnlijk zal het idd aan je windows liggen, en ik weet ook niet precies wat voor software je gebruikt, maar er is ook nog weinig software dat echt voordeel heeft bij dualcore.
Waar je wel verschil in zou moeten merken(wanneer je windows het iig als een dualcore ziet) is door bijvoorbeeld te gaan winrarren(of iets anders dat veel CPU kracht gebruikt) en tegerljik gewoon te werken.
Normaal gesproken zou het normale werken(surfen e.d.) trager moeten gaan omdat je Processor z'n tijd moet verdelen. Met een dual core hoeft dat niet, want die heeft terwijl de ene core word gebruikt voor winrar de andere core over om gewoon door te werken.
Woops, ik wist niet dat er zo veel topic over waren! Sorry, misschien dat een sticky in dit forum over dit onderwerp handig zou zijn. ;-) Bedankt, ik zal even moeten zien hoe ik dit probleem aanpak...