Bij sommige ben ik misschien al wel bekend 
Na jaren lang rijden in veel verschillende Honda's heb ik ruim een jaar geleden besloten een Mazda Miata MX-5 te kopen om de simpele reden dat ik weer iets wilde uit Japan, het goedkoop moest zijn (onderhoud, verzekering en belasting) en rwd moest hebben. Met deze 3 eisen blijft er nog maar 1 wagen over en dat is deze dus. Ik ben inmiddels ruim een jaar met de wagen bezig. Toen ik 'm kocht was deze nog compleet standaard op een setje lelijke velgen van de Mazda 626 na.
De auto staat er op moment zo bij:

Met de volgende specs
Motorisch
Nog wat plaatjes

Zonder hitteschildje

Met hitteschildje

@Zandvoort, BMW aan het inhalen

Bandjes

De auto wordt puur voor de fun gebruikt, als dagelijks vervoor heb ik een Leon II. Ik ben inmiddels al een aantal keer op Zandvoort geweest en denk dat ik volgend jaar zomer ook op de Ring te vinden zal zijn.
's Winters schors ik de auto zodat ik er op m'n gemakje aan kan klussen. Plannen voor komende winter zijn:
Vorderingen zal ik uiteraard netjes posten in dit topic
Na jaren lang rijden in veel verschillende Honda's heb ik ruim een jaar geleden besloten een Mazda Miata MX-5 te kopen om de simpele reden dat ik weer iets wilde uit Japan, het goedkoop moest zijn (onderhoud, verzekering en belasting) en rwd moest hebben. Met deze 3 eisen blijft er nog maar 1 wagen over en dat is deze dus. Ik ben inmiddels ruim een jaar met de wagen bezig. Toen ik 'm kocht was deze nog compleet standaard op een setje lelijke velgen van de Mazda 626 na.
De auto staat er op moment zo bij:

Met de volgende specs
Motorisch
- Standaard 1.6i blokje
- Greddy turbokit
- Forge bov
- DIY hitteschildje (ivm smelten potje remvloeistof..)
- Vortech FPR
- BIPES ACU om ontsteking te regelen, wordt vervangen door Megasquirt
- 2,5" uitlaat vanaf de downpipe, downpipe zelf wordt ook nog 2,5"
- Bilstein B6 dempers
- Eibach veren
- Cockpitbrace (stang achter de stoelen)
- Zimmerman geboorde schijven (van de 1.8, zijn 2cm groter in doorsnede)
- Axxis Ultimate blokken
- Rota Circuit 10 15" velgen, 4,5kg
- Toyo R888 banden
Nog wat plaatjes

Zonder hitteschildje

Met hitteschildje

@Zandvoort, BMW aan het inhalen

Bandjes

De auto wordt puur voor de fun gebruikt, als dagelijks vervoor heb ik een Leon II. Ik ben inmiddels al een aantal keer op Zandvoort geweest en denk dat ik volgend jaar zomer ook op de Ring te vinden zal zijn.
's Winters schors ik de auto zodat ik er op m'n gemakje aan kan klussen. Plannen voor komende winter zijn:
- Plaatsen van intercooler
- Al het rubber in de ophanging vervangen voor PU
- Megasquirt voor ontsteking en injectie (en datalogging en..en..etc)
- Rollbar
- Andere koppeling, nog geen idee welke
- Lichter vliegwiel
- Ander diff, van een 1.8 of een lsd. Beide kunnen flink wat pk's aan
- 440cc of 550cc injectoren uit een RX7, zijn plug en play
- Walbro in-tank brandstofpompje
Vorderingen zal ik uiteraard netjes posten in dit topic