Toon posts:

3D design AMD of Intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zinnens om mij een laptop aan te schaffen om m'n desktop te vervangen.
Nu ben ik op zoek naar een laptop met minstens een 17" scherm en goede 3D prestaties daar ik veel met Rhino-3D teken. Ik kan wel goed overweg met een pc maar van de techniek heb ik helaas niet veel kaas gegeten. Bij Krefel staat een een HP pavillion dv8380ea in aanbieding

http://www.krefel.be/new_...PID=19_206_&02:18:49%20PM

Met mijn bescheiden kennis inzake hardware denk ik dat die wel eens geschikt zou kunnen zijn.
Ook heb ik mij laten wijsmaken dat de Intel centrino's niet denderend zijn inzake grafische toepassingen waar een AMD turion dan weer beter zou presteren.

Dirk

Verwijderd

Intel heerst op dit moment de laptop markt met hun core 2 duo.

Turion heeft nog maar zo`n klain aandeel, dat het me sterk lijkt dat de turion beter en/of voordeliger is.

/me is een absolute AMD aanhanger, maar nu even niet op laptops ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:27:
Intel heerst op dit moment de laptop markt met hun core 2 duo.

Turion heeft nog maar zo`n klain aandeel, dat het me sterk lijkt dat de turion beter en/of voordeliger is.

* GENETX is een absolute AMD aanhanger, maar nu even niet op laptops ;)
Toch zijn de Turion 64 X2 laptops in prestatie/prijs beter! Mijn Asus A6T kost nu nog 1060 euro in de pricewatch, voor die prijs heb je niet een Core Duo laptop met allemaal gemiddelde spullen (of de GFX is minder of er worden 2 dimms met trager geheugen gebruikt of weer een budget T2050...).

Maar Intel Core 2 Duo is op dit moment toch wel de meester. Als je budget het toestaat gewoon Core 2 Duo nemen, het verschil is niet groot iig. Zorg verder voor een goede graka aangezien het hier bij laptops vaak aan schort. Die laptop die je hebt gepost lijkt me prima. De Geforce schijnt vaak in 3d teken apps beter te zijn (weet niet hoe het zit met rhino), verder mooi 2 GB aan ram. De CPU is wel weer de traagste uit de Core 2 Duo range.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de uitleg;
Op m'n zoektocht heb ik hier volgens mij nog een interessante bak tegengekomen vooral de grafische kaart lijkt me wel wat. Wel ietsje duurder maar nog onder de pijngrens.

Acer Aspire 9512AWSMi_Gamer

Windows® XP Home Edition, Intel® Core™ Duo processor T2250 1.73GHz (FSB: 533MHz), 17TFT WXGA+ CrystalBrite Dual Lamp, 1024MB DDR II RAM (1x 1024), 120GB HDD (5400rpm SATA), Super Multi DVD-RW Double Layer (slot), 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, 512MB NVidia GeForce Go 7900, 1.3MP Orbicam, BT, AZB

kan er mij mss iemand vertellen wat het grote verschil is tussen een "Core Duo" en "Core 2 duo", beide hebben volgens mij bijna dezelfde clockfrequentie en voor de rest snap ik er niets van ;-).

Dirk

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:49:
Thanks voor de uitleg;
Op m'n zoektocht heb ik hier volgens mij nog een interessante bak tegengekomen vooral de grafische kaart lijkt me wel wat. Wel ietsje duurder maar nog onder de pijngrens.

Acer Aspire 9512AWSMi_Gamer

Windows® XP Home Edition, Intel® Core™ Duo processor T2250 1.73GHz (FSB: 533MHz), 17TFT WXGA+ CrystalBrite Dual Lamp, 1024MB DDR II RAM (1x 1024), 120GB HDD (5400rpm SATA), Super Multi DVD-RW Double Layer (slot), 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, 512MB NVidia GeForce Go 7900, 1.3MP Orbicam, BT, AZB

kan er mij mss iemand vertellen wat het grote verschil is tussen een "Core Duo" en "Core 2 duo", beide hebben volgens mij bijna dezelfde clockfrequentie en voor de rest snap ik er niets van ;-).

Dirk
ik zou persoonlijk niet voor die acer gaan, qua service. ook valt het crystalbrite heeeeel erg tegen op acer laptops.

core 2 duo en core duo is tzelfde, het is officieel core 2 duo

^^ ik kon op de intel site alleen core 2 duo vinden vandaar, excusez moi 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 21:38 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:12:
[...]

ik zou persoonlijk niet voor die acer gaan, qua service. ook valt het crystalbrite heeeeel erg tegen op acer laptops.

core 2 duo en core duo is tzelfde, het is officieel core 2 duo
De Core Duo en Core 2 Duo zijn 2 compleet verschillende processors, vergis je daar niet in ;)
De Core 2 Duo is zoals de naam al zegt de 2e generatie Core processoren en op dezelfde snelheid ongeveer 10 tot 20% sneller.

Tesla Model Y RWD (2024)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
En Core 2 Duo ondersteunt 64 bits.

Maar waarom een laptop? Moet je mobiel zijn? Of wil je gewoon geen groot lelijk monster naast je die meer lawaai maakt dan een vliegtuig?

Kijk anders voor een leuke barebone, kost dezer dagen niet zo veel meer, en kwa uitbreidingsmogelijkheden stuk beter dan een laptop, en een stuk goedkoper.

Ook Dell heeft leuke laptops voor een goed prijsje (zie draadje hier op got).

En heb je al gedacht aan een macbook? Weet wel niet of Rhino daar op draait, maar is ook een mogelijkheid!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben reeds een week in het bezit van deze laptop: http://www.laptops.nl/laptops/vx7620/vx7620-index.htm en ik kan je vertellen dat hij autocad en photoshop erg relaxt draait. Maarja het is dan ook bijna een desktop:

amd 64 4600+ 1ghz cache
nvidia geforce 7900GTX
2 gb kingston ddr400
17 inch breedbeeld 1900 x 1200 reso (x-black verlichtingstechnologie van Sony, glossy)
7200 rpm sata (raid 0 en 1 is mogelijk)
hybride tv kaart (digitaal en analoog tv/radio ontvangst)
audio dj functie (mp3's spelen dmv front interface zonder pc op te starten)
1.3mp webcam
10 in 1 geheugenkaart lezer

Hij gaat 1.5 uur mee op 1 accu en is ondanks zijn grootte en gewicht redelijk vervoerbaar (misschien komt dit omdat ik een crumpler tas erbij heb gekocht). Het model is tevens te koop bij Clevo en Alienware, dus dat zegt genoeg over de prestaties.

Als je foto's wilt zien, let me know it!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Omdat er geen prijs bij staat willen we wss niet eens weten wat zoiets kost :P

Kijk eens naar de Dell Inspirion 9400, heeft ook een 7900 :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
0X55AA schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:22:
AMD ook.
Verder moet je niet naar Intel vs AMD kijken, maar gewoon naar benchmarks. :)
Maargoed, de C2D's zijn inderdaad de onbetwiste winnaars op het moment.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Maar de Core Duos (dus zonder 2 ) niet, dat is het belangrijkste feature verschil imo.

Verwijderd

Topicstarter
thanks aan allen voor de reacties,

ik heb net van een kameraad een HP pavillion zoals ik boven vernoemd heb zien werken en was onder de indruk wat betreft de grafische prestaties, deze zal het dus worden.Alleen zat er bij hem een T2300 processor in tegen een T5500 bij diegene die nu aangboden wordt.
0X55AA schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:22:

Maar waarom een laptop? Moet je mobiel zijn? Of wil je gewoon geen groot lelijk monster naast je die meer lawaai maakt dan een vliegtuig?
Ik "moet" niet maar "wil" wel mobiel zijn. En lelijk vond ik hem zeker niet, althans niet lelijker dan m'n desktop maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Moesten de vliegtuigen maar zoveel "lawaai" maken dan zouden de problemen rond Zaventem snel van de baan zijn want horen kon je hem haast niet.

groeten Dirk
Pagina: 1