Toon posts:

Tunneling van website door een remote linuxserver

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik zit met een probleempje waar wellicht al meer mensen tegenaan gehikt hebben.

Ik wil dolgraag een aantal streams van de Amerikaanse zender ABC bekijken, maar deze zijn alleen vanuit de VS te bereiken. De website gaat dus na of je IP afkomstig is van de VS, zo niet, dan krijg je te zien dat je ze niet kunt bekijken.

Nu doet het geval zich voor dat ik in het bezit ben van een dedicated Linux-server die in een datacenter in Houston, Texas staat. Ik heb me laten vertellen dat m.b.v. tunneling ik een signaal via die server naar mijn eigen pc kan sturen, zodat de website het Amerikaanse IP van de server in Houston ziet. Maar hoe werkt dit?

Wat ik dus nodig heb is de volgende verbinding:

Mijn PC <-- Server Houston <-- ABC.com stream

Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast mijn dank daarvoor!

groeten,
Martijn

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Google eens op ssh port forwarding, er is echt een bom aan informatie over dit onderwerp te vinden. :)

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik vraag me af of dit met ssh alleen gaat lukken, als je streams wil bekijken.

Als het _wel_ zo is wil ik het graag weten. Dan heb ik ook no wel een paar toepassingen in gedachten.

Powered By C8H10N4O2

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kluk-Kluk schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:58:
Ik vraag me af of dit met ssh alleen gaat lukken, als je streams wil bekijken.

Als het _wel_ zo is wil ik het graag weten. Dan heb ik ook no wel een paar toepassingen in gedachten.
Dit gaat gewoon lukken zolang de upload van de betreffende ssh server redelijk is. Ik zelf heb een upload van 1 Mbit/s en heb daar geen problemen mee gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door cherwin op 18-10-2006 21:34 ]

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Je zou eens naar openvpn kunnen kijken.

Hiermee maak e een tunnel van jouw system naar je server daar. En dan via iptables kan je bepalen. Waar en hoe verkeer naar een ip moet gaan.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Met ssh kun je meer dan alleen ssh-en =-0 .. ff serieus, je kunt een ssh tunnel maken en vanuit die tunnel benader je de juiste website.

En dat lijkt voor die server uit texas te komen... Ga je eerstmaar even in SSH inlezen!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

je kunt toch gewoon een proxy server gaan draaien op die server in de USA. Er voor zorgen dat die het orginele ip niet lekt ....

Een ssh tunnel vindt ik wat overkill (of moet je nog door/om een corporate firewaal/proxy heen)

Everything is better with Bluetooth

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hierover is zo ontzettend veel te vinden :)
Je kunt kijken naar een triviale portforward, al dan niet met behulp van ssh, een proxy, een tunnel kan op 10000 verschillende manieren een oplossing bieden hier.
Kortom, alleen al met de termen hier genoemd moet het wel lukken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.