Videokaart of usb oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil op mijn tv films kunnen kijken, deze wil ik dan via mijn computer op mijn tv beeldscherm weergeven. Ik heb zelf nog niet gezocht, ben op mijn werk.

Op mijn tv heb ik tulp aansluitingen, en op mijn computer nog niks. Ik game zelf erg weinig, en heb dus ook geen goede videokaart nodig, dus zat ik te denken aan usb, of is de doorvoer snelheid daarvoor te laag.

Nu de vraag, is het beter om een soort van usb adaptor te halen waarmee ik mijn beeldscherm kan klonen naar mijn tv, gelet op kwaliteit, schokken enz.

Of om een el cheapo videokaart aan te schaffen waarmee ik het kan doen. (zo ja) enkele tips?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

USB is hier echt te langzaam voor.

Ik zou gewoon de goedkoopste PCI-videokaart halen bij je lokale PC-boer. Uiteraard wel een met TV-out ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een videokaartje met TVout is een prima oplossing, kost je een paar tientjes en dan kun je het ding zo aan je TV hangen.

USB zou ik niet aan beginnen, veel te duur over het algemeen en evenaart de kwaliteit van een goede TVout niet.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer gewoon een 2e hands Matrox G400 te krijgen ofzo. Die hebben erg mooie TV-output.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

niet ingelogd

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

deepspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:20:
Probeer gewoon een 2e hands Matrox G400 te krijgen ofzo. Die hebben erg mooie TV-output.
tegenwoordig zijn de TVouts van de simpele Atis ook meer dan prima hoor :)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
En firewire? Ik heb namenlijk achter mijn moederbord te kleine schroeven zitten(afstand van moederbord tot backplate), waardoor PCI/PCI-X kaarten er niet goed inkunnen, en ik dus eerst het hele moederbord moet losgooien. En de afstand moet vergroten. Heb btw een Asus P5GDC-V Deluxe voor mensen met interesse

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Is dat een mogenlijkheid

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Is misschien wel mogelijk, maar is veel onpraktischer dan gewoon een videokaartje met tv out. Tevens lijkt het me zowiezo niet een slecht idee om wel de goede afstand te behouden van je moederbord tot je pckast plaat waar het moederbord op zit. Dit om er zeker van te zijn dat er nergens kortsluiting kan komen. Je zal in ieder geval geen spijt krijgen van een fatsoenlijke videokaart met tvout tegenover een usb/firewire oplossing welke ook nog eens duurder zal uitvallen.

Edit: wat voor videokaart heb je momenteel eigenlijk? Misschien dat je toevallig toch 1 hebt met tvout. (is lang niet altijd in de vorm van een tulp)

Ik zie trouwens net dat dat moederbord standaard al vga heeft. Dan zal je inderdaad toch een videokaartje moeten kopen. Volgens mij kan dat bord zowel agp als pci. Voor 15 euro heb je 2ehands al een leuke gforce 4 mx met tvout. Is meteen weer wat sneller voor je pc ook.

[ Voor 30% gewijzigd door warcow op 24-10-2006 01:44 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Onboard :)
Pagina: 1