[Areca ARC-1110] Welke driver moet ik gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:01
Ik heb deze Areca raid controller sinds gister, maar weet iemand welke driver ik moet gebruiken voor windows xp ?
De: SCSI Port driver of de: Storport driver ?

In de handleiding van 170 pagina's kan ik het niet vinden. :S

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De storport driver werkt alleen onder Windows Server 2003 en Windows XP x64. Ik weet niet hoe de stabiliteit is met recente versies van deze driver, maar ik heb er nooit veel success mee gehad.

In principe moet je dus gewoon de scsiport driver gebruiken.

• nFo
Femme schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:42:
De storport driver werkt alleen onder Windows Server 2003 en Windows XP x64. Ik weet niet hoe de stabiliteit is met recente versies van deze driver, maar ik heb er nooit veel success mee gehad.

Bedankt voor je reactie. :)

Dan ga ik maar is een backup maken, en de hardeschijven verhuizen naar de areca controller.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

In ieder geval niet de driver die op de CD wordt meegeleverd 1.20 daar zijn wat problemen mee,

http://faq.areca.com.tw/modules/smartfaq/faq.php?faqid=232

maar deze die is in ieder geval stabiel:

ftp://ftp.unnet.nl/pub/ar...XP/X86/scsiport/v1.02.zip
Femme schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:42:

Windows 2003 has a bug on the system Storport driver before, please make sure your system having the Storport.sys hotfix before using Storport driver.

http://faq.areca.com.tw/modules/smartfaq/faq.php?faqid=228

The updated Storport storage driver, version 5.2.3790.217, fixes a range of Storport-related problems in Windows Server 2003

[ Voor 56% gewijzigd door John2B op 18-10-2006 16:25 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• nFo
John2B schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:43:
In ieder geval niet de driver die op de CD wordt meegeleverd 1.20 daar zijn wat problemen mee,

http://faq.areca.com.tw/modules/smartfaq/faq.php?faqid=232

maar deze die is in ieder geval stabiel:

ftp://ftp.unnet.nl/pub/ar...XP/X86/scsiport/v1.02.zip

[...]

Windows 2003 has a bug on the system Storport driver before, please make sure your system having the Storport.sys hotfix before using Storport driver.

http://faq.areca.com.tw/modules/smartfaq/faq.php?faqid=228

The updated Storport storage driver, version 5.2.3790.217, fixes a range of Storport-related problems in Windows Server 2003
Dan doe ik: 1.02 erop.
Bedankt. :)

• nFo
Ik heb nu de areca er in zitten, en inmiddels een backup gemaakt.
Maar tijdens het opstarten stond er iets van: Raid bios not installed. :?

Of zou dat komen, omdat ik nog geen harddeschijven heb aangesloten ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nFo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:50:
Ik heb nu de areca er in zitten, en inmiddels een backup gemaakt.
Maar tijdens het opstarten stond er iets van: Raid bios not installed. :?

Of zou dat komen, omdat ik nog geen harddeschijven heb aangesloten ?
yup, als er toch niks is om van te booten..

specs

• nFo
gladiool schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:51:
[...]

yup, als er toch niks is om van te booten..
Oke, dus dat gaat wel goed dan.

Op de site van areca heb ik het ookal gevonden:

http://60.248.88.210/faq/...=article&cat_id=004&id=66

Q10060410 - We purchased and installed ARC-1170 RAID-6 Controller for the server. As indicated on your user manual P.38, the system displayed after boot-up: >>> No BIOS disk Found. RAID Controller BIOS not installed! I have no way to eliminate this MSG, it appears every time I boot-up the server, it that normal? Or, you have the instruction how to erase this MSG?

Two conditions will let the system displayed after boot-up:

>>> No BIOS disk Found. RAID Controller BIOS not installed!

(1). Controller does not create any volume set. The message will be far away after you create the volume set and completed initialization.

(2). If your volume is created greater than 2TB, the BIOS will show ‘NO BIOS DISK FOUND’ and ‘RAID CONTROLLER BIOS NOT INSTALLED”. This is caused by the currently M/B BIOS only support MBR table (32-bit).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm dat weet ik allemaal niet :) Iig zeggen veel raid controllers als er geen schijven aan zitten dat ze ook geen bios installeren.

specs

• nFo
gladiool schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:
Hmm dat weet ik allemaal niet :) Iig zeggen veel raid controllers als er geen schijven aan zitten dat ze ook geen bios installeren.
Het is gelukt, alleen duurt het nogal lang met 150 GB in: mijn documenten. 8)7

Alleen vraag ik mijn af, welke progamma ik er nu op moet zetten om de raid 5 array te beheren.
Zal is even kijken.
ArcHTTP dus niet.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

[quote]nFo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:57:
[...]
>>> No BIOS disk Found. RAID Controller BIOS not installed![quote]

Logische foutmeling bij geen disk aangesloten (zoals jij had)
(1). Controller does not create any volume set. The message will be far away after you create the volume set and completed initialization.
Of indien er wel een array is aangemaakt maar geen volume (Het OS ziet dus nog steeds geen volume)
(2). If your volume is created greater than 2TB, the BIOS will show ‘NO BIOS DISK FOUND’ and ‘RAID CONTROLLER BIOS NOT INSTALLED”. This is caused by the currently M/B BIOS only support MBR table (32-bit).
Indien het OS geen partitie groter dan 2TB ondersteuning heeft, kan die die ook niet zien.
nFo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:45:
[...]
Het is gelukt, alleen duurt het nogal lang met 150 GB in: mijn documenten. 8)7

Alleen vraag ik mijn af, welke progamma ik er nu op moet zetten om de raid 5 array te beheren.
Zal is even kijken.
ArcHTTP dus niet.
Jawel, archttpci moet je installeren, en starten. Dan verschijnt er een icoontje in de system tray, dubbelklik, op het schermpje zie je de Areca, klik die aan, en klik op start. Een browser wordt geopend, en login met admin en 0000...thats it.

Oftewel, lees eens rustig de handleiding door.

[ Voor 40% gewijzigd door John2B op 20-10-2006 21:11 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• nFo
John2B schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:03:
[quote]nFo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:57:
[...]
>>> No BIOS disk Found. RAID Controller BIOS not installed![quote]

Logische foutmeling bij geen disk aangesloten (zoals jij had)

[...]

Of indien er wel een array is aangemaakt maar geen volume (Het OS ziet dus nog steeds geen volume)

[...]

Indien het OS geen partitie groter dan 2TB ondersteuning heeft, kan die die ook niet zien.

[...]

Jawel, archttpci moet je installeren, en starten. Dan verschijnt er een icoontje in de system tray, dubbelklik, op het schermpje zie je de Areca, klik die aan, en klik op start. Een browser wordt geopend, en login met admin en 0000...thats it.

Oftewel, lees eens rustig de handleiding door.
Bedankt, ik snap nu hoe het werkt.
Werkt een beetje anders, dan die van Intel. :$

De backup schijf zal ik ook is aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door nFo op 20-10-2006 21:50 ]

Pagina: 1