Configureren RDP meerdere pc's bij Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:
  • 1.534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Sinds kort hebben we een nieuw modem/router, namelijk de Speedtouch 716. Nu had ik hiervoor een Linksys modem/router waarbij ik zeer gemakkelijk de RDP poorten kon forwarden naar de verschillende pc's binnen het netwerk. Nu is het probleem dat het mij bij dit modem/router gewoonweg niet lukt om Remote Desktop aan de praat te krijgen.

Ik wil dus, net als dat mij hiervoor gelukt was, doormiddel van Remote Desktop naar pc1, pc2 en pc3 binnen het netwerk kunnen connecten (xx.xx.xx.xx:5065, xx.xx.xx.xx:5066 en xx.xx.xx.xx:5067) Maar het lukt me nu dus niet eens om naar 1 computer te connecten en ik ben al lang ermee aan het klooien, maar ik snap het systeem van deze router gewoon niet.

Ik zal laten zien hoe ik het nu heb ingesteld en hoe het, volgens mij, zou moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeanpate/downloads/custom%20port%20forward%20rdp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeanpate/downloads/overzicht.jpg

Als ik dus met RDP connect naar mijn ip > ***.**.**.**:5067 geeft dus gewoon de standaard melding dat hij niet kan connecten.

Ik hoop dat jullie weten wat ik fout doe of ervaring hebben met het configureren RDP met deze modem, want ik begin onderhand gek te worden!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Volgens mij moet je de trigger poort ook invulllen naar 3389.
En bij mijn sw versie van de 716 moet de firewall worden uitgezet.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Je moet inderdaad die trigger port op 3389 hebben..

uit de handleiding: http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf
Punt 5.5.5 tot 5.5.7

Port 5065-5065 forward je naar 192.168.0.2 - trigger port 3389
Port 5066-5066 naar 192.168.0.3 - trigger port 3389
Port 5067-5067 naar 192.168.0.4 - trigger port 3389

Moet je natuurlijk wel de 192.168.0.x adress vervangen door de adressen van je eigen pc's..

[ Voor 27% gewijzigd door Sahi_NL op 18-10-2006 13:15 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:26
Of je gooit alleen poorten 5065-5067 open in je modem voor betreffende ip's, daarnaat pas je per pc in het register de remote desktop poort aan naar respectievelijk 5065, 5066 of 5067.

• Bernaar
Sahi_NL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:06:
Dit kun je toch veel beter in de functie firewall doen??

Port 5065 forward je naar 192.168.0.2 - intern port 3389
Port 5066 naar 192.168.0.3 - intern port 3389
Port 5067 naar 192.168.0.4 - intern port 3389

Moet je natuurlijk wel de 192.168.0.x adress vervangen door de adressen van je eigen pc's..
Mijn firewall staat uit en laat alles al door. En het enige wat je daar dan kan kiezen is 'Assign a game or application to a local network device' en dan ga je naar de pagina waar ik ook al zat.

En het punt is dat ik het principe wel snap, maar niet HOE ik dat in dit menu moet verwezelijken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bernaar op 18-10-2006 13:18 ]

• Bernaar
Sponz schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:04:
Volgens mij moet je de trigger poort ook invulllen naar 3389.
En bij mijn sw versie van de 716 moet de firewall worden uitgezet.
Firewall staat dus al uit. En ik heb trigger ingevuld maar dat helpt dus niet.

• Bernaar
Sahi_NL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:06:
Je moet inderdaad die trigger port op 3389 hebben..

uit de handleiding: http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf
Punt 5.5.5 tot 5.5.7

[...]
In de handleiding staat dit:
Proceed as follows:
1 In the Protocol list, click the protocol the game or application uses.
2 In the Port Range box, type the port range the game or application uses.
3 In the Translate To... box, type the port range to which the SpeedTouch™ has to
translate the ports specified under Port Range.
4 If you want to make a dynamic translation rule you must specify a trigger
protocol and port.
5 Click Apply.
Consult the user’s guide or support pages of your application to know which
ports are being used by this application.
As soon as the SpeedTouch™ receives outgoing traffic on this trigger
port, it will activate this translation rule.
Ik weet niet maar volgens mij is die trigger niet perse nodig toch; ("If you want to make a dynamic translation rule you must specify a trigger protocol and port.") Dit hoef ik toch niet?

De stappen die hier staan heb ik toch gedaan zoals in de bovenstaande plaatjes of zie ik het nou verkeerd?

• Fibbers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-07-2021
Misschien dat het helpt, maar je hebt nu bij 'Protocol': 'Any', dit moet je veranderen naar TCP (kijk op de support-pagina van Microsoft over RDP).

Verder: dynamic lijkt me niet nodig, ze hebben het over activeren als de computer waarnaar jij wilt connecten verbinding naar buiten maakt, er dan iets wordt geactiveerd, maar jij wil gewoon naar die computer verbinden wanneer je dat wilt, niets dynamisch dus volgens mij. Kun je dat niet uitzetten in plaats van hem op 'Any' te zetten?

En geef je uberhaupt ergens wel een IP-adres aan waarnaar geconnect moet worden binnen het netwerk?

• Bernaar
Fibbers schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:14:
Misschien dat het helpt, maar je hebt nu bij 'Protocol': 'Any', dit moet je veranderen naar TCP (kijk op de support-pagina van Microsoft over RDP).

Verder: dynamic lijkt me niet nodig, ze hebben het over activeren als de computer waarnaar jij wilt connecten verbinding naar buiten maakt, er dan iets wordt geactiveerd, maar jij wil gewoon naar die computer verbinden wanneer je dat wilt, niets dynamisch dus volgens mij. Kun je dat niet uitzetten in plaats van hem op 'Any' te zetten?

En geef je uberhaupt ergens wel een IP-adres aan waarnaar geconnect moet worden binnen het netwerk?
Ik heb het veranderd naar TCP en heb Dynamic port leeg gelaten. Resultaat: Ik kan nog steeds geen verbinding maken naar de computer in mijn netwerk. Hij geeft de volgende melding:
De client kan geen verbinging met de externe computer maken.

Mogelijk is de computer niet op de externe verbinding voorbereid of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.
Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.

Probeer later opnieuw verbinding te maken.
Neem indien het probleem blijft bestaan contact met de systeembeheerder op.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb op de client pc's helemaal niks verandert qua configuratie na het wisselen van modem. Dus het moet wel in de configuratie van de Speedtouch zitten.

Het ip-adres geef je niet aan bij deze router, maar je geeft 'het netwerkdevice' aan (zie plaatje), in dit geval dus serversjaak.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
Gebruik je op je pc's wel een statisch ip?
als je dhcp gebruikt kan je dit probleem ook hebben.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde modem, maar t eea werkt hier prima. Heb je tussen jou pc's en de speedtouch misschien nog een andere router zitten? Test je het eea wel van "buiten"? Vanaf een pc die niet in je eigen netwerk staat dus?

Nog even je instellingen op het screenshot vergeleken met de mijne en dat komt verder overeen (behalve dan dat bij mij protocol overal op TCP staat).

[ Voor 48% gewijzigd door IceOnFire op 28-10-2006 13:08 ]

• Bernaar
Njay schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:04:
Gebruik je op je pc's wel een statisch ip?
als je dhcp gebruikt kan je dit probleem ook hebben.
Nou ze zijn allemaal DHCP toegewezen maar het IP van de computers in het netwerk is en blijft steeds dezelfde.

• Bernaar
IceOnFire schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:04:
Ik heb precies dezelfde modem, maar t eea werkt hier prima. Heb je tussen jou pc's en de speedtouch misschien nog een andere router zitten? Test je het eea wel van "buiten"? Vanaf een pc die niet in je eigen netwerk staat dus?

Nog even je instellingen op het screenshot vergeleken met de mijne en dat komt verder overeen (behalve dan dat bij mij protocol overal op TCP staat).
De pc waar ik mee probeer te verbinden en waarmee ik verbind hangen aan een hub. Deze hub is vervolgens weer met de speedtouch verbonden. Maar bij de linksys router kon ik ook gewoon daarvoor op deze manier RDP connecten binnen computers in het netwerk.

Ik neem aan dat jij die trigger niet ingesteld hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door Bernaar op 28-10-2006 13:18 ]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
Bernaar schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Nou ze zijn allemaal DHCP toegewezen maar het IP van de computers in het netwerk is en blijft steeds dezelfde.
uit mijn ervaring moest ik vroeger altijd een vast ip toewijzen probeer dat eens :)

en je weet dat je niet vanuit jou netwerk via buiten je connectie kan testen dat werkt niet.
je moet het echt testen vanuit een andere pc buiten je eigen verbinding (correct me if am wrong)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de trigger heb ik niet ingesteld nee.

binnen je netwerk moet je de interne ip-adressen gebruiken. je kan semi-testen of het werkt door vanaf een website een poortscan te doen naar de poorten die je hebt opengezet, maar veel beter natuurlijk is even extern testen. ik verwacht dat t eea gewoon werkt zoals je t nu ingesteld hebt staan.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47
Bij ons op de zaak hebben we ook op 1 IP adres 3 verschillende computers via RDP bereikbaar.
1 op de standaard poort 3389, de volgende op poort 3399 en de laatste op poort 3401.
Om op een andere poort RDP te kunnen ontvangen moesten we die andere poort in het register aanpassen zie How to change the listening port for Remote Desktop

In de router hebben wij dus niet gekozen voor dat translate gedoe, wij hebben gewoon poort 3401 , geforward naar de PC die poort 3401 gebruikt.

Als we dan willen RDP'en naar die PC geef ik gewoon xxx.xxx.xxx.xxx:3401 in , in het venster van de RDP connectie, en het werkt prima.

Misschien moet je het ook zo in gaan stellen, dan ben je in ieder geval van dat translate gedoe af.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDirect op 28-10-2006 15:14 ]

• Bernaar
Ok, jullie hadden gelijk. Van buiten werkte het wel, wat ik raar vind, aangezien bij mijn vorige router het wel binnen het netwerk kon, vandaar mijn verwarring.

Overigens werkte bij één van de computers het RDP niet (juist de computer waar het om ging :P), maar dit lag misschien aan het poortnummer: 5066, anyone? Poort 5066 vond hij niet leuk.

Maar het werkt nu dus wel, hartelijk dank!
Pagina: 1