Toon posts:

AMD Duron 600@1000 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een duron 600 met een abit KT7. Omdat ik toch wilde overclocken heb ik er maar meteen een silver orb(titan) bij gekocht. Na langzaam opvoeren kwam ik op 1ghz stabiel, op 1.80v. De temperatuur is rond de 45 dus laag genoeg lijkt mij, soms bij 100% cpu gebruik 48. Nu heb ik hier op tweakers gelezen dat de professionals op 1050mhz maximaal komen met waterkoeling. Heb ik nu zo'n mazzel of is mijn temperatuur sensor nu gewoon kapot?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 10:21
Waar heb je de temp. sensor gestopt?

Verwijderd

Gooi er een }:O op en kijk wat er gebeurd :)

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Die on-board termometers doen het idd niet altijd goed. Ik heb wel eens een mobo meegemaakt die aangaf dat de proc. 70 graden was. Dat stond dus in de bios, als je hem net aanzette.

Verwijderd

Bij de Abit KT7 zit de cpu temp sensor in het midden van de socket dus die meet onder de core. En er zal ook wel een ingebouwde afwijking correctie bij zitten :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 20:01
Altijd handig: Sensor eerst ff iets naar boven buigen en daarna weer met de proc. naar beneden. Dan weet je zeker dat ie goed tegen je proc aanzit.

UNOX: The worst operating system

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op woensdag 31 januari 2001 02:19 schreef Rocabo het volgende:
Sinds kort heb ik een duron 600 met een abit KT7. Omdat ik toch wilde overclocken heb ik er maar meteen een silver orb(titan) bij gekocht. Na langzaam opvoeren kwam ik op 1ghz stabiel, op 1.80v. De temperatuur is rond de 45 dus laag genoeg lijkt mij, soms bij 100% cpu gebruik 48. Nu heb ik hier op tweakers gelezen dat de professionals op 1050mhz maximaal komen met waterkoeling. Heb ik nu zo'n mazzel of is mijn temperatuur sensor nu gewoon kapot?
Geluk valt wel mee denk ik, volgens mij zijn de yields ondertussen zo goed dat een proc. op elke snelheid van 600 tot 850 verkocht kan worden.
En waterkoeling? is leuk spul maar staat voornamelijk in de weg.
Mijn systeem heeft op 1060mhz gelopen met een Coolermaster, jammer genoeg werd de proc.temp. met gesloten case dan >50 graden en i.v.m. de onbetrouwbaarheid van de sensor is 50 graden (stressed) voor mij het maximum.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1