Toon posts:

ATI Radeon X1300 Pro vs. nVidia GeForce 7300 Turbocache

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een Dell systeem aan te schaffen.
Zij geven de optie voor een videokaart tussen de volgende modellen:

- 256MB nVidia GeForce 7300 Turbocache graphics card
- 256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

Beide zijn hetzelfde qua prijs.
Ik heb met beide nog niet gewerkt en kan ook nergens een vergelijking tussen de twee vinden.

Hebben jullie ervaring met dit soort modellen en wat raden jullie mij aan?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51

Outerspace

Admin General Chat
http://www23.tomshardware.com/graphics.html :)
Lees daar de benchmarks/comparison en kom zelf tot de conclusie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 18-10-2006 11:50 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:49:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html :)
Lees daar de benchmarks/comparison en kom zelf tot de conclusie ;)
hmmm, niet echt waanzinning die resultaten en dat voor 119 euri
toch maar iets anders bestellen of zit ik niet goed te kijken?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar heb jij die prijzen weg? :? Lijkt me wat te duur.
Verder weten wij je eisen en je budget niet dus kunnen wij je niet zeggen wat je moet kopen. Sowieso kun je gewoon het beste even in de Pricewatch kijken welke kaarten aan je budget voldoen en er benchmarks bij zoeken. Direct resultaat :Y)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:06:
Waar heb jij die prijzen weg? :? Lijkt me wat te duur.
Verder weten wij je eisen en je budget niet dus kunnen wij je niet zeggen wat je moet kopen. Sowieso kun je gewoon het beste even in de Pricewatch kijken welke kaarten aan je budget voldoen en er benchmarks bij zoeken. Direct resultaat :Y)
die prijzen haal ik van de dell site
ik heb daar die videokaarten als optie en ze kosten daar 119 euro per stuk, beide zelfde prijs
budget is een beetje hetzelfde, maar ik heb het gevoel dat ik een matige kaart hiervoor krijg en dat ik elders beter kan krijgen. maar aangezien ik niet echt thuis ben in die videokaarten scene...:-(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lees jezelf dan even in. Opzich hoef je er ook niet thuis in te zijn hoor. Kijk even in de Pricewatch naar welke kaarten binnen je budget vallen (en niet bij Dell, daar betaal je gewoon veel te veel) en lees dan benchmarks. Benchmarks zijn erg makkelijk te vinden en geven je een duidelijk overzicht over hoe een kaart presteert.
Met de link die Outerspace geeft kun je heel makkelijk kaarten met elkaar vergelijken, en kijken hoe ze presteren in games. Simpel toch? :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Grote kans dat hij dalijk een kast heeft waar alleen low profile kaarten in past en dan valt het gros aan kaarten al af ;)

Dell overpriced voor zulke onderdelen, helaas maar waar. Zelfde geld voor bv geheugen...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:53:
Grote kans dat hij dalijk een kast heeft waar alleen low profile kaarten in past en dan valt het gros aan kaarten al af ;)

Dell overpriced voor zulke onderdelen, helaas maar waar. Zelfde geld voor bv geheugen...
qua moederbord weet ik inderdaad bij dell niet wat er allemaal in kan, maar ik ben dan ook geen echte die hard. wel heb ik hetzelfde systeem min of meer vergeleken met een systeem dat ik zelf samenstel bij één bedrijf zoals bijv. gistron. als ik dan hetzelfde daar bereken kom ik bij dell toch echt beter uit. zij hebben gewoon soms hele sterke aanbiedingen. kijk maar eens bijv. niet bij de basic systemen maar meer bij de core duo en amd x2 dual core systemen. of zit er gewoon iets tussen dat het verschil maakt wat ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Koop gewoon een Dell zonder de videokaart, koop dan via de pricewatch een mooie videokaart (x1600 ofzo). Zelf heb ik een Dell laptop met een X1400 (en core duo t2400), maar pff wat valt dat ding tegen... de X600xt uit mijn desktop (3500+) doet het beter!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je hebt zowat een x1600pro/7600gs voor die prijs die velenmalen beter presteerd :)

Goedkoop bellen via VoIP

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Dell (en andere systeembouwers) geven meestal wel mooie aanbiedingen, maar dan wel op standaard machines, opties zijn er allemaal veel te duur

op zich is een 7300 of x1300 niet zo slecht, maar indien je wil gamen: laat beide links liggen en koop ze zelf 1 zoals hierboven al aangeraden
(controleer wel eerst even of het wel een full size kast is, ttz indien er low profile kaarten in moeten zijn het wel goede prijzen en ga je moeilijk iets sneller vinden vrees ik)
Pagina: 1