Citrix ontsluiten via Custom Website*

Pagina: 1
Acties:

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 19:32
Ik wil graag een .ica bestand ontsluiten via een custom made login pagina.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat dit grenst tegen webdesign, maar het gaat me erom hoe ik een single sign on kan maken. Zodat de .ica die erachter moet zitten met de juiste credntials start.

Daarnaast stuit ik ook nog op het feit dat ik de .ica file vanuit een webbrowser niet fullscreen kan starten. Is hier een workaround voor te bedenken.
Als ik nl. de resolutie etc aanpas, dan zal het misschien goed werken op 1 pc, maar het is de bedoeling dat 't op iedere resolutie goed werkt.

please help.

• Question Mark
  • Laatst online: 10:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Al eens gekeken naar de standaard meegeleverde Web Interface? Deze wordt meegeleverd met Metaframe (check je components cd). Via de Access suite console is deze redelijk te customizen naar eigen wensen en kent (met de juiste ICA client) ook single-sign-on.

Genoeg info te vinden op de Citrix site hierover.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• t013463
Dankjewel voor de info:

De webinterface is me inderdaad wel bekend. Maar ik wil het integreren in een huidige phpcms aan het einde van de dag . Daarin voorziet de webinterface niet.

Daarnaast is de webinterface ook nog een soort program neighborhood terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar het rechtstreekt opstarten van een .ica file.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan zorg je toch dat de Citrix Agent (aangelogt) draait op je werkplek en plaats je een ica file als "downloadlink" in je eigen website.

Als je die ICA file vervolgens opent/download in je browser pakt de agent hem wel op en start de sessie zoals deze geconfigureerd is in je ICA-file. Dit is in basic hetzelfde als wat de webinterface aanbied. Klik zonder client maar eens op gepublishte applicaties in je WEB interface. Je zult zien dat dit gewone plain-text ICA-files zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Question Mark schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:00:
Dan zorg je toch dat de Citrix Agent (aangelogt) draait op je werkplek en plaats je een ica file als "downloadlink" in je eigen website.

Als je die ICA file vervolgens opent/download in je browser pakt de agent hem wel op en start de sessie zoals deze geconfigureerd is in je ICA-file. Dit is in basic hetzelfde als wat de webinterface aanbied. Klik zonder client maar eens op gepublishte applicaties in je WEB interface. Je zult zien dat dit gewone plain-text ICA-files zijn.
Zou dit ook lukken met alleen de WebClient ipv de PN Agent ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Test het eens zou ik zeggen.. :)

Nadeel van de webclient is dat deze geen echte single-sign-on kent. Citrix lost dit op door expliciet aan te loggen op de web-interface. Als je echter een eigen website maakt en ICA files aanbiedt, gebruik je niet het login gedeelte van de Webinterface.

Waarschijnlijk krijg je dus een Windows aanlogscherm van de Terminal Server tijdens het opzetten van een sessie.

• t013463
Hmmm thanks guys.....maar het is wat ik al dacht: Het is niet mogelijk om vanuit een zelfgemaakt website met een single sign on in te loggen.

Maar van het fullscreen werken moet toch wel mogelijk zijn. Als je het vanuit de Console van Citrix creeert (ik bedoel het ICA filetje) dan geeft ie al aan dat je het scherm 100% kunt vullen maar geen seemless windows kunt runnen vanuit html.

Hier zoek ik een workaround voor.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wdebitewari schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:57:
Maar van het fullscreen werken moet toch wel mogelijk zijn. Als je het vanuit de Console van Citrix creeert (ik bedoel het ICA filetje) dan geeft ie al aan dat je het scherm 100% kunt vullen maar geen seemless windows kunt runnen vanuit html.
Wil je de applicatie "embedded" laten draaien in je web pagina of "launched"?

In het eerste geval wordt er een java scherm gecreeerd binnen je website/html pagine, waarbinnen je applicatie draait. Dit Java scherm heeft een fixed size en kan volgens mij dus niet seamless. Als je aangeeft dat de applicatie echter "launched" moet draaien, dan verschijnt er gewoon een link die je aan moet klikken in je HTML pagina/website. In dit geval wordt gewoon de applicatie 'buiten de website gedraaid'. Deze pakt dan de screensettings zoals je deze meegeeft in de wizard om de ICA/HTML file te creëeren.

Ik snap niet goed wat je probleem nu is, kun je dit iets duidelijker omschrijven?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Allemaal hardstikke leuk, maar kom eerst eens met meer informatie.
Wat in hemelsnaam bedoel je met 'ontsluiten' ? Hoe loggen de gebruikers aan op de site ? Hoe genereer je de .ICA file ? Via PHP realtime gemaakt ?
Verdiep je in de structuur van een .ICA file en je kun in principe een .ICA file on the fly genereren (of dit nou via PHP of een zelfgebouwde EXE gaat). Het enige wat je waarschijnlijk niet zal lukken is het password in de .ICA file zetten.

Maar goed, eerst eens heel wat meer info wat je nu precies hoe wilt bereiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Citrix heeft zelfs een Webpart voor Sharepoint, je zou een dergelijke oplossing ook kunnen creeren met je eigen code.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• t013463
@Question Mark

Ik wil de applicatie (via een .ica file) launched draaien zodat fullscreen kan draaien.

Mijn probleem is dat ik graag de .ica file fullscreen - vanuit een webpagina (of dat nou vanuit php gepoept wordt of uit html komt doet er niet toe....) launchen.

Aangezien ik met gebruikers zit die verschillende resoluties hebben, kan ik niet de resolutie voor hun voordefineren. Daarom wil ik graag fullscreen maar dit is niet mogelijk vanuit de "create ica file" in de PS4 Console. Daarom ben ik op zoek naar een workaround.

Ik wil de ica file via een portal aanbieden, ik vind dit het mooiste als dit met een single sign-on van de portal gerealiseerd kan worden.

@Backslash32
Thanks, misschien kan ik hier e.e.a. uit slopen en gebruiken voor m'n eigen portal.

@KOFFIE
Ik bedoel "in hemelsnaam" met ontsluiten: Het beschikbaar maken via.....(meestal een webbrowser)". (beetje IT-er heeft dat wel eens op het werk gehoord...)
Ik ben bekend met de structuur van ICA files, daar kun je op googlen.
Zoals ik boven heb aangegeven weet ik hoe een .ica file moet genereren vanuit de PS4 console, dus daar gaat het niet om. Het editen van de syntax in de file is ook geen probleem.

Het gaat me erom hoe ik het fullscreen kan krijgen.
Daarnaast is er een 2de vraag over de single sign-on.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wdebitewari schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:09:
Het gaat me erom hoe ik het fullscreen kan krijgen.
Plaats even deze entry's in je ICA-file, dit werkt bij mij :)

DesiredHRES=4294967295
DesiredVRES=4294967295
ScreenPercent=0
UseDefaultWinSize=Off
DesiredWinType=8
TWIMode=On

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, de uitspraak 'ontsluiten' kun je heel breed zien, vandaar ;)
Ik snap alleen niet waarom je zo'n probleem met fullscreen hebt. Je kunt gewoon in de ICA zetten of het een bepaalde resolutie moet zijn, seamless of percente of screen enzo. Als je de percent of screen op 100% zit, heb je een fullscreen app, met behoud van de user zijn eigen local taskbar.

Tijd voor een nieuwe sig..

• t013463
thanks Question Mark! Ik zal het later ff proberen....jullie horen nog van me.
Dus wat je eigenlijk doet is het maximum van je screen RUIM overschrijden en dat zorgt weer voor een fullscreen optie?

@Koffie.
100p% screensize in een .ica file die uit een html pagina wordt gelaunched is helaas niet fullscreen.
Ook is seamless niet mogelijk in de "create ica file" util in de PS4 console.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nope, de optie DesiredWindowsType doet het hem. De overige opties zijn ook nodig, maar dit is een beetje afhankelijk van de versie client die je gebruikt. Zie ook CTX145271
DesiredWinType=

Remembers the default desired window type for Custom Connections:

1=640x480
2=800x600
3=1024x768
4=1280x1024
5=Custom
6=Percent
7=Full Screen
8=Seamless

NOTE: 0=None. The connection inherits the default setting from the client.

• t013463
ok thanks, ga het vanavond testen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Ga je de code ook nog posten als alles werkt. misschien dat anderen er dan ook wat aan hebben als ze geen WI gebruiken.

• t013463
De oplossing van Question Mark werkt!!! _/-\o_

De code die ik heb gebruikt is;
[WFClient]
Version=2
TcpBrowserAddress=xx.xx.xx.xx
HttpBrowserAddress=xx.xx.xx.xx
PersistentCachePath=C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\ICAClient\Cache

[ApplicationServers]
test=

[test]
Address=test
InitialProgram=#test
ClientAudio=On
AudioBandwidthLimit=0
Compress=On
DesiredColor=8
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0
DesiredHRES=4294967295
DesiredVRES=4294967295
ScreenPercent=0
UseDefaultWinSize=Off
DesiredWinType=8
TWIMode=On
Thanks.....ik kan weer verder naar de volgende hindernis...... ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt ook heel fijn als je het in appserv.ini aanpast, weet dat het niet de aanbevolen manier is, maar heb dit net even toegepast. Question Mark heldt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

:D

ik held
jij heldt
wij helden?

me confused... :+

Pagina: 1