Wat is hier niet goed aan? Ik heb een database met voor elke klant een aantal eigen tabellen, bv henk_client, henk_gegevens en hans_client, hans_gegevens. Nu wil ik middels een php pagina bij elke klant in een bepaalde tabel een veld toevoegen, op zich werkt dit (zie $sql_queryUITV), maar daarvoor wil ik eerst checken of het veld al bestaat en daar gaat het mis, dan krijg ik de volgende melding:
"Duplicate column name 'zorg_abalg_eindindicatie' " en dan gaat ie niet verder.....
dit zal slaan op het deel in $sqldubbel, maar hoe doe ik het dan???
"Duplicate column name 'zorg_abalg_eindindicatie' " en dan gaat ie niet verder.....
dit zal slaan op het deel in $sqldubbel, maar hoe doe ik het dan???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| if ($_POST['uitvoeren']) //query uitvoeren { $sql_query = "SELECT * FROM company ORDER BY username"; $result = mysql_query($sql_query) or die (mysql_error()); $aantal = mysql_num_rows($result); while($weergave = mysql_fetch_object($result)) { $sqldubbel = "SELECT ".$_POST['veld']." FROM ".$weergave->username."_".$_POST['tabel']." "; $resdubbel = mysql_query($sqldubbel) or die (mysql_error()); $dubbelaantal = mysql_num_rows($resdubbel); if ($dubbelaantal > 0) { echo $_POST['veld']." bestaat al in ".$weergave->username."<br>"; } else { $sql_queryUITV = "ALTER TABLE `".$weergave->username."_".$_POST['tabel']."` ADD ".$_POST['veld']." ".$_POST['type'].""; mysql_query($sql_queryUITV) or die (mysql_error()); } } } |