[ideeen] Trouwsite

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Hey

Ik denk dat ik het weer is in het verkeerde genre heb gezet, excuses. Modjes verhuizen maar als het zo is:)

maar waar het om ging...

Mijn moeder en haar vriend gaan volgende week vrijdag trouwen. Ik wilde niet met een pappig cadeau aankomen, of een grap uithalen. Dat word waarschijnlijk al genoeg gedaan. Mijn idee was: Ik ga een website bouwen (I) :). hier mee sla ik 3 vliegen in een klap:

1. Leuk cadeau
2. Ik vind het leuk
3. Wil later richting de ict dus dan kan dit van pas komen

Maar wat moet er nu al op zo'n trouwsite komen? ideeen zou ik erg welkom vinden. Dit is wat ik al heb:

trouwkaart
Programma trouwdag
foto's trouwdag
gastenboek

Je kan hier niet spieken.

Alle opmerkingen, suggesties en kritieken zijn welkom:)

Groetjes ricardo

[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 18-10-2006 14:30 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Waarom 2 keer het wiel uitvinden: http://www.onzebruiloftsite.nl/

Verwijderd

Hartstikke leuk idee, promoot je website dan wel goed.
Een dingetje, de achternaam van je moeder klopt niet op de site? Dat is dezelfde naam als die van haar vriend, dat verandert pas na het trouwen heah! :)

• Cardo
Sry sry, dat is mijn bedoeling niet! maar wat orginele ideeen van onze tweakers kan wel

• Cardo
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:16:
Hartstikke leuk idee, promoot je website dan wel goed.
Een dingetje, de achternaam van je moeder klopt niet op de site? Dat is dezelfde naam als die van haar vriend, dat verandert pas na het trouwen heah! :)
Ja maar ik laat de site ook pas NA de trouwdag zien, en dan is naar naam die van haar man;) _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint van een tweaker: herprogrammeren die hap. In FireFox ziet het er niet uit en staan de blauwe buttons ongeveer 1 pagina naar beneden.

Volgende hint: zet er een verhaaltje op over hoe ze elkaar hebben leren kennen. Zelfs als dat tijdens een mega kettingbotsing is geweest met 6567838 doden maar licht dan voornamelijk de fijne momenten eruit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:32
Ik weet niet of je zelf de hele dag met een fotocamera rond gaat lopen of een professionele fotograaf, maar een professionele geeft in de meeste gevallen niet zijn orginelen af, dat wil dus zeggen, negatieven of (mits digitaal) JPG bestanden. In dat geval word het dus moeilijk om aan foto's te komen.

• Cardo
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:21:
Hint van een tweaker: herprogrammeren die hap. In FireFox ziet het er niet uit en staan de blauwe buttons ongeveer 1 pagina naar beneden.

Volgende hint: zet er een verhaaltje op over hoe ze elkaar hebben leren kennen. Zelfs als dat tijdens een mega kettingbotsing is geweest met 6567838 doden maar licht dan voornamelijk de fijne momenten eruit.
nee wat je zegt klopt, dat de buttons erg ver naar beneden staan, dit is allemaal nog een test. En idd het laatste idee is erg leuk! (ik werk ook met FF ;) )

• Cardo
MaartenPol schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:22:
Ik weet niet of je zelf de hele dag met een fotocamera rond gaat lopen of een professionele, maar een professionele geeft in de meeste gevallen niet zijn orginelen af, dat wil dus zeggen, negatieven of (mits digitaal) JPG bestanden. In dat geval word het dus moeilijk om aan foto's te komen.
word professoineel gedaan, maar dat is een vriend:) dus aan de foto's zal ik wel komen. En ik neem denk ik zelf ook mijn camera mee :9

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Leuk,

Ik heb dit een paar jaar geleden ook gedaan voor een vriend van mij. Ik had ook wat oude kinderfoto's van het paar er op gezet. En ik had alle vrienden en uitgenodigden gevraag om een reactie te plaatsen in het gastenboek.

Van die reacties had ik een presentatie gemaakt, en die getoond tijdens het feest op een groot scherm. Het leuke was dat er ook veel mensen die hadden gereageerd die niet konden komen op het feest enzo toch een persoonlijke noot konden over brengen aan het paar.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:21:
Komt door het uitlijnen met spaties dus even een goed HTML boek doorlezen.

Verder een TOP idee en vooral doorgaan.

Zou het zelf een erg leuk kado vinden.

[edit]Door het wiel overnieuw uit te vinden kun je goed leren hoe dingen wel of niet moeten. Eventueel kun je dan spieken bij andere wielen. Zodat je niet eerst 100 vierkante versies gaat maken :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 11:27 ]

• Cardo
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:25:
[...]

Komt door het uitlijnen met spaties dus even een goed HTML boek doorlezen.

Verder een TOP idee en vooral doorgaan.

Zou het zelf een erg leuk kado vinden.

[edit]Door het wiel overnieuw uit te vinden kun je goed leren hoe dingen wel of niet moeten. Eventueel kun je dan spieken bij andere wielen. Zodat je niet eerst 100 vierkante versies gaat maken :+
haha bedankt voor je reactie:) en ja het wiel, die site die hij gaf was toch totaal anders, dan heb je allemaal dezelfde layout, niet erg orgineel. 8)7

• Cardo
LuCarD schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:24:
Leuk,

Ik heb dit een paar jaar geleden ook gedaan voor een vriend van mij. Ik had ook wat oude kinderfoto's van het paar er op gezet. En ik had alle vrienden en uitgenodigden gevraag om een reactie te plaatsen in het gastenboek.

Van die reacties had ik een presentatie gemaakt, en die getoond tijdens het feest op een groot scherm. Het leuke was dat er ook veel mensen die hadden gereageerd die niet konden komen op het feest enzo toch een persoonlijke noot konden over brengen aan het paar.
weer een NICE idee :) erg bedankt die hou ik in mijn achterhoofd! En even mijn scanner aan de praat krijgen :9

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Springwedding.nl

Dit is de site van een kennis van me die een tijdje terug getrouwd is. Misschien heb je er iets aan als bron.

BOINC stats

• Cardo
BachW schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:35:
Springwedding.nl

Dit is de site van een kennis van me die een tijdje terug getrouwd is. Misschien heb je er iets aan als bron.
Die is wel ERG professioneel;) ik hou het bij html, ben maar 15, weet nog niet alles 8) en kan zeker niet veel meer als html goed leren voor volgende week vrijdag dus _/-\o_

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
laat je de site daar staan of open je nog een domein (DannyenSachagaantrouwen.nl oid)? want zo'n @home adres is niet makkelijk te onthouden (nofi, en dat ziet er niet echt mooi uit).

• Cardo
trigger808 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:39:
laat je de site daar staan of open je nog een domein (DannyenSachagaantrouwen.nl oid)? want zo'n @home adres is niet makkelijk te onthouden (nofi, en dat ziet er niet echt mooi uit).
ik heb er even een tk domein aan gekoppeld, mischien later nog een NL

• Cardo
Naam: Tweakers

Datum: 18-10-2006 11:47

Test Test

Je menu is niet zichtbaar op de site, je moet eerst helemaal naar beneden scrollen, 90% van de bezoekers haken dan al af. Ook gebruik je zo een flash/javascript animatie (die tekst die heen en weer gaat), wat echt irritant is. Verder vind ik hem ook TE licht. Nu is de achtergrond juist een foto die je van het web hebt gehaald, lekker boeiend :s

Gebruik dan mss die foto als intro-pagina. Kijk eens naar wat bruin/beige/wit tinten, je kan op internet wel kleurschema's vinden hiervoor.

Verder wel een leuk idee.

Dat zet iemand op mijn site, snapt diegene dan niet dat het nog een test is :s? en dat diegene zulke reacties hier moet plaatsen EN NIET OP DE SITE!!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou wel even wat meta-tags voor de spiders op je pagina's mikken. Straks vinden ze hun eigen cadeau al :P

De link staat nu op internet, en google kennende ben je in 2 dagen tijd te vinden.

Voordat je live gaat met die site, de link naar het gastenboek gewoon even weghalen. Straks krijg je maar spam erin.

En als al gezegt: hij doet het niet lekker in firefox.

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 18-10-2006 12:52 ]

Ey!! Macarena \o/

• Cardo
RaZ schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:52:
Ik zou wel even wat meta-tags voor de spiders op je pagina's mikken. Straks vinden ze hun eigen cadeau al :P

De link staat nu op internet, en google kennende ben je in 2 dagen tijd te vinden.

Voordat je live gaat met die site, de link naar het gastenboek gewoon even weghalen. Straks krijg je maar spam erin.

En als al gezegt: hij doet het niet lekker in firefox.
Is hij nu beter in FF? alles wat erop staat is nog maar een test. Maar ik weet niet precies wat het probleem is met FF

Verwijderd

Zoals ik al eerder aangaf kun je beter geen spaties (& nbsp;) gebruiken om de tekst uit te lijnen.

Hoewel het er nu al een stuk beter uitziet in IE en FF.

• Cardo
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:08:
Zoals ik al eerder aangaf kun je beter geen spaties (& nbsp;) gebruiken om de tekst uit te lijnen.

Hoewel het er nu al een stuk beter uitziet in IE en FF.
Dus beter bijv <center> enzo :) ? iig bedankt voor de tip ik probeer nu met beide browsers te checken hoe het eruit komt te zien

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Dan liever <div align="center">...</div>. Of met CSS, nog beter.

En misschien heb je hier wat aan: http://www.handleidinghtml.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 18-10-2006 13:22 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Cardo
MrSleeves schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:22:
Dan liever <div align="center">...</div>. Of met CSS, nog beter.

En misschien heb je hier wat aan: http://www.handleidinghtml.nl/
eeh dat kan natuurlijk ook :9

Pagina: 1