Toon posts:

Asus Z92J Q012H of Asus F3JC-AP012H?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij adviseren?

Ik wil een notebook aanschaffen van tegen de € 1000,=.
Ik wil hem zelf voornamelijk gebruiken voor office en fotobewerking en de kids moeten spelletjes erop kunnen spelen (niet al te zware, maar dat kan misschien in een jaartje al wel komen!). Over de vereisten voor fotobewerking lees ik verschillende dingen. Sterke processor, goede grafische kaart, veel geheugen: wat is eigelijk het belangrijkste? of is het allemaal belangrijk?
De laptop moet in ieder geval tegen een stootje kunnen en er strak uitzien (geen plastic en glanzende schermen).
Ik heb - misschien nergens op gebaseerd - een voorkeur voor een laptop van Asus.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Asus Z92J Q012H (voor zover ik weet alleen te koop bij Dynabyte en Mycom) en de Asus F3JC-AP012H. Zijn dit goede keuzes? Welke is de beste van de twee? Of zijn er andere laptops van Asus die ook zijn aan te raden?

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
De z92 heeft een tragere hdd (4200 rpm tegenover 5400) en heeft een tragere cpu.
Wel goede videokaart.

De F3J heeft een slechtere videokaart.
Wel betere cpu en hdd tegenover de andere lap.

Het hangt ervanaf wat jij wil gaan doen. (specifieker uitleggen, wat voor spellen spelen je kids? wat verwacht je dat ze gaan spelen?). Voor gamen kan je beter voor de x1600 gaan. Maarja, mischien heeft je kids dat helemaal niet nodig en kan je beter voor een snellere hdd/cpu gaan. Hangt vanaf wat jij (en de kidz) ermee gaan doen.

De laptop (z92 iig) is volgens mij wel plastic(achtig?). Je kan het beste zelf ff gaan bekijken in de winkel maargoed.

Verwijderd

Topicstarter
@BoyzNDaHood!

Bedankt! Photoshoppen zal toch wel het belangrijkste zijn. De spelletjes gaan voorlopig niet veel verder dan Age of Empires. Heb inmiddels al wel door dat glanzende schermen bijna overal standaard zijn, dus dat daar valt niet aan te ontkomen? Heb al vluchtig de Z92J Q012H bekeken, maar ga dat nog een keer goed doen. Probeer ook nog ergens de F3JC-AP012H te gaan bekijken. Heb inmiddels ook het Asus F3 topic doorgenomen. Zal misschien toch die laatste worden, tenzij iemand nog een beter alternatief weet!