Een italiaanse vriendin van me heeft het idee opgevat om op haar Vespa van Italie naar Nederland te rijden - Want wat is een Italiaan nu zonder Vespa?
Of dit plan verstandig is, daar moeten we het maar niet hebben
Zo'n ding gaat maximaal 100 onder goede omstandigheden (volgens haar 120 wanneer je er bergaf mee gaat met de wind in de rug). Hoe ze daar ooit mee over de alpen wil komen weet ik ook niet. Echter, ik vraag me af in hoeverre dit wettelijk toegestaan is. In Italie mag je er kennelijk de snelweg mee op, maar hoe zit dat in Oostenrijk/Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Belgie en Nederland?
Zo'n ding is in Nederland volgens mij geclassificeerd als bromfiets en daarmee begrensd op 50cc cilinderinhoud en 45 km/h. Die van haar is uiteraard niet begrensd. Zou Haar Vespa hier ook als bromfiets geclassificeerd worden? En hoe zit het met rijbewijs en dergelijke (zij heeft in Italie geen motorrijbewijs)?
Zo'n ding is in Nederland volgens mij geclassificeerd als bromfiets en daarmee begrensd op 50cc cilinderinhoud en 45 km/h. Die van haar is uiteraard niet begrensd. Zou Haar Vespa hier ook als bromfiets geclassificeerd worden? En hoe zit het met rijbewijs en dergelijke (zij heeft in Italie geen motorrijbewijs)?