laatst zat ik tegen me baas te zeiken om een 400 processor. Geeft hij me een Asus a7v + 800 MHz T-bird!!
. Ok, het ding werkt maar nu wil ik overklokken. Ik heb de L1 bruggen met een HB potlood ingekleurd (maar dat staat buiten het probleem) Nu stuit ik op een probleem. Ik hoop dat iemand me kan helpen (of het überhaupt snapt
) ff een lijstje. Ja boot/werkt wel nee boot/werkt niet. (het is een 800, 8x100 dus).
8x100 = ja
8.5x100 = ja
9x100= ja
9.5x100= NEE
9.5x95= ja
10x95= ja(!)
10.5x95=ja, maar op 600 Mhz ofzo!!!
11x95=ja, maar weer op 600Mhz
Je ziet het, FSB overklokken gaat niet zo goed op deze processor (pci, ram en weet ik veel voltage is ook al op max).
De processor loopt op 1.85 Volt (max, zonder mod).
Maar het is het voltage niet! FSB overklokken gaat slecht, multiplier gaat veel en veel beter. De processor word (zwaar) gestresst iets van 48 graden. Hij werkt ook foutloos, maar een hogere multiplier van 10 dat pakt hij niet. Ik heb al de nieuwste bios (zit te denken terug te gaan naar een oudere en het dan weer te proberen). Ik stel de multiplier in met het moederbord (ik vetrouw het menuutje niet).
De processor/mobo pakt dus geen multiplier hoger dan 10. Hoe los ik dit op? 950 MHz, is zeker geen snelheid waarmee ik genoegen neem
. Het probleem is dat de processor wel boot, maar op een verkeerde mupltiplier.
Alvast bedankt voor jullie (hopenlijk) vele reacties.
8x100 = ja
8.5x100 = ja
9x100= ja
9.5x100= NEE
9.5x95= ja
10x95= ja(!)
10.5x95=ja, maar op 600 Mhz ofzo!!!
11x95=ja, maar weer op 600Mhz
Je ziet het, FSB overklokken gaat niet zo goed op deze processor (pci, ram en weet ik veel voltage is ook al op max).
De processor loopt op 1.85 Volt (max, zonder mod).
Maar het is het voltage niet! FSB overklokken gaat slecht, multiplier gaat veel en veel beter. De processor word (zwaar) gestresst iets van 48 graden. Hij werkt ook foutloos, maar een hogere multiplier van 10 dat pakt hij niet. Ik heb al de nieuwste bios (zit te denken terug te gaan naar een oudere en het dan weer te proberen). Ik stel de multiplier in met het moederbord (ik vetrouw het menuutje niet).
De processor/mobo pakt dus geen multiplier hoger dan 10. Hoe los ik dit op? 950 MHz, is zeker geen snelheid waarmee ik genoegen neem
Alvast bedankt voor jullie (hopenlijk) vele reacties.