Voeding dood?!

Pagina: 1
Acties:

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:23
Gisteravond thuis gekomen rond 22:30. Deed de TV en de PC aan. Enkel de TV was aangegaan, merkte ik na een paar minuten op. Na nog enkele malen de powerknop van de pc ingedrukt te hebben, had ik het donkerblauwe vermoeden dat er een probleem was. Uit de pc (specifiek te zijn: de omgeving van de voeding) kwam een snel tikkend geluid.

Voedingskabel eruit, voedingsknop achterop uit/aan gedaan, pc kast open en kijken... niets aan de hand... maar dat getik ging maar door, behalve als ik de voedingskabel uit het stopcontact trok. Het moest de voeding zijn dus.

Ik de voeding losgehaald en daar bleek iets in te rammelen. Voeding geopend en gekanteld en er viel een dopje van een condensator uit (weet niet zeker of condensator het juiste woord is, maar het was een zwart dopje met een zilver topje met een kruisje erop).

Ik maak hierop uit dat mijn voeding stuk is. Dat ding stamt uit 2000 en kwam in de huidige kast mee. Het is een Daltons 350W (ST-350ATX) ATX 2.01 voeding.

Nu heb ik reeds een verlanglijstje gemaakt van hardware die ik over enkele maanden aan wil gaan schaffen (wil namelijk een nieuwe computer samen gaan stellen). Op dat lijstje staat als voeding de Antec NeoHE 550, wat een ATX 2.2 voeding is.

Ik heb nu twee keuzes: of deze Antec vandaag al bestellen of een andere (tijdelijke) voeding kopen voor de komende 2-3 maanden. Echter vraag ik mij af of ik een ATX 2.2 voeding kan gebruiken op mijn ASUS A7N8X moederbord. Ik lees namelijk nergens of een ATX 2.2 voeding backwards compatible is met een ATX 2.01. Kan iemand mij daar helderheid in brengen?

Verwijderd

Of het backwards compatible is, dat weet ik niet.

Maar waarom koop je nu geen voeding, die je straks in je nieuwe pc kan gebruiken? Je hebt het hier over een Antec, nou heb ik persoonlijk niet zulke goede ervaringen met Antec, dus ik ken de laatste types ook niet. Maar al gedacht aan een CoolerMaster iGreen? Dingen zijn echt ontzettend stil, en leveren zeker te weten genoeg watt's voor je nieuwe pc.

Ik weet het, klink nou erg CoolerMaster fanboy, kan er niets aan doen, beste voeding die ik heb gehad in lange tijd >:) >:)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, ATX2.2 is gewoon backwards compatible. De vier extra pinnen zijn van de ATX connector af te 'schuiven'. Dan heb je gewoon een 20 pins stekker.

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 18-10-2006 10:31 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Vads
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:09:
Of het backwards compatible is, dat weet ik niet.

Maar waarom koop je nu geen voeding, die je straks in je nieuwe pc kan gebruiken? Je hebt het hier over een Antec, nou heb ik persoonlijk niet zulke goede ervaringen met Antec, dus ik ken de laatste types ook niet. Maar al gedacht aan een CoolerMaster iGreen? Dingen zijn echt ontzettend stil, en leveren zeker te weten genoeg watt's voor je nieuwe pc.

Ik weet het, klink nou erg CoolerMaster fanboy, kan er niets aan doen, beste voeding die ik heb gehad in lange tijd >:) >:)
Die Antec voeding is ook een voeding die ik straks in mijn nieuwe pc wil gaan gebruiken.

Heb de afgelopen tijd veel gelezen over hardware en volgens de Silent PC site zijn de Antecs één van de stillere en betere voedingen, Seasonic daar achteraan volgend.

Bedankt in ieder geval voor je input m.b.t. Coolermaster, maar ik heb heel veel overwogen om tot die Antec-keus te komen.

• Vads
Heb me Antec-je binnen, ingebouwd en weer fijn thuis achter mijn eigen pc...

En wat is die stil!!! Ben er erg blij mee!

PS: Dit topic mag dicht!