Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
misschien werkt het bij jou ook....
Verwijderd
p.s. en de volgende keer niet meer te hoog overklokken, dan heb je minder kans dat dit weer eens gebeurd ( alhoewel doen we het daar toch tenslotte voor als Tweaker zijnde, hé )}:O}:O}:O}:O}:O}:O
zou het dan kunnen komen dat door te overklokken mijn bios is beschadigd ofzoiets?
Heb jij hier trouwens ervaring mee of is het gewoon een theorietje (wat niet onaardig is
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
als de cache divider optie niet in je bios zit moet je ff een patch downloaden of de nieuwste bios!
Uit en aan zetten werkt dan meestal wel, maar soms ook niet
als je nog vragen hebt kun je me icq-en of mailen op dangerous-minds@wanadoo.nl
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Nu draait ie stabiel op 108, en dat heeft ie altijd al gedaan, maar sinds die op 120 heeft gestaan (wat ie trouwens ook wel eerder heeft gedaan) wil ie niet meer resettten
120FSB? Dan heb je waarschijnlijk je geheugen verneukt!Op woensdag 31 januari 2001 02:11 schreef OiSyN het volgende:
mastermind: hij is gewoon puur overclocked door de fsb omhoog te krikken (120 MHz)
Nu draait ie stabiel op 108, en dat heeft ie altijd al gedaan, maar sinds die op 120 heeft gestaan (wat ie trouwens ook wel eerder heeft gedaan) wil ie niet meer resettten
je hebt op de abit een optie om de fsb omhoog te zetten (samen met pci, agp en mem) maar ook gewoon puur fsb
Ok, probeer in de BIOS eens het geheugen op CAS2 te zetten, en ipc 133MHz geheugen 100Mhz geheugen te selecteren. Dan draait die op 120MHz.Op woensdag 31 januari 2001 02:14 schreef OiSyN het volgende:
nee mijn geheugen niet ook nog eens hoger
je hebt op de abit een optie om de fsb omhoog te zetten (samen met pci, agp en mem) maar ook gewoon puur fsb
Niet booten na het resetten? Dat lag bij mij AMD-K6-III aan de te zwakke voeding.Op woensdag 31 januari 2001 02:17 schreef OiSyN het volgende:
Ja maar het gaat helemaal niet om het overclocken, het gaat om het feit dat ie niet wil booten na het resetten
Ik ICQ je wel ff.
huh? welk probleem?Op woensdag 31 januari 2001 02:24 schreef OiSyN het volgende:
ja dat lag eerst ook aan mijn te zwakke voeding (230 watt), maar sinds ik heb geupdrade naar 350 is dat probleem verdwenen
volgens mij komt het omdat je je l1 bruggen niet goed heb ingekleurd en dat je sdram cas latency niet met de memory hole is geconfigureerd maar het kan ook de pci to pci instelling zijn in de bios maar dan wel met hclk+pci.
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Daar heb ik je helemaal niet over gehoord.Op woensdag 31 januari 2001 02:28 schreef OiSyN het volgende:
dat ie niet aangaat als ik 'm uit had gezet (moest ik de powerkabel eruit trekken en dan iets van 20 minuten laten staan, dan weer stroom erop. errug vervelend)
Verwijderd
Hopelijk niet tot enige ergenis van iemand onder ons, want dan is het geen probleem om hem weer weg te halen hoor.. maar ik laat graag blijken dat ook ik (al een tijdje) voor HET!! merk processoren heb gekozen ....
GreetzZ AMD lovin Mr.FlitzZ
nee klopt maar daar ging het verder ook niet om... dit was een oud probleem dat al lang opgelost isOp woensdag 31 januari 2001 13:23 schreef Mastermind het volgende:
Daar heb ik je helemaal niet over gehoord.
105FSBx9 op 1.90 Volt heeft geen resultaat (hoewel m'n Athlon op 900 met 1.75V superstabiel loopt...)
Op de gathering (hier dus) zeiden ze dat het m'n Mobo was (Irongate kan niet hoger dan 800 ofzo) Maar waarom dit is, snap ik nog steeds niet (wat heeft de chipset daar nou mee te maken (?)
wat voor merk chips zitten erop ? ik heb 2x 128mb samsung pc100 cas2, draait stabiel op 133mhz cas2 met alles hoog in de bios.
download de laatste bios, super stabiel en veel tweak opties voor je geheugen. je zal veel moeten restten en restarten voordat je de goeie instellingen heb.
BIOS TY
FLASH utility
AWARD
en je moet ook een 100 watt powersupply kopen want met een 300 watt wordt je systeem erg instabiel.
en je moet je hostclock zo laag mogelijk zetten want dan gaat je processormultiplier veel sneller en wordt hij automagisch geunlocked want de 800's hebben allemaal een 2 ghz core, dat is bekend.
ook moet je je pci kaarten even insmeren met boenwas want dan gaan ze sneller omdat ze meer gestroomlijnd zijn.
je moet ook even wat koelpasta op je geheugen smeren want dan blijft het koeler maar dan moet je wel weer je fan's uitzetten anders krijg je gpf's in windows.
dank je wel!