Muziek op laptop via PC

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Ik heb hier een ongebruikte laptop, een oudje(400 MHZ, 64 MB geheugen) waar nu Windows XP Professional op draait(om aan te melden in het domein).

Nu wil ik dus van die laptop een soort uitgebreidde mp3-speler maken!
Ik wil op die laptop software hebben die heel de dag leuk muziekjes uit een map op mijn server draait!
Maar(de grote maar) ik wil als er een liedje is wat ik niet leuk vin via mijn Webbrowser in kunnen loggen om het volgende nummer aan te zetten(desnoods te verwijderen uit de afspeellijst)!

Ook moet de software automatisch synchroniseren met het mapje met mp3s op de server zodat als ik er 1 bijzet hij automatisch ook dat mp3tje af gaat spelen.

Is hier software voor?
Of zeggen jullie van knal er linux op?

Ik hoop dat het duidelijk is en wanneer er nog vragen zijn mag je ze altijd stellen:)

Alvast bedankt,
Dennus

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40
Waarom maak je niet gewoon een share op je desktop en speel je die met winamp op je laptop? Pleur je daar al je MP3's op en klaar.
En anders remote desktop met geluid gebruiken om desktop over te nemen en op desktop Winamp opstarten

• DennusB
  • Niet online
Archie_T schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:43:
Waarom maak je niet gewoon een share op je desktop en speel je die met winamp op je laptop? Pleur je daar al je MP3's op en klaar.
En anders remote desktop met geluid gebruiken om desktop over te nemen en op desktop Winamp opstarten
Ja maar het probleem is dat ik ook wil dat hij mp3s speelt als mijn pc uit is!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou ook met SHOUTcast kunnen werken ism Winamp :) Maar via Remote Desktop is het handigst werken als je de files ook wil verwijderen.

Wauw, een sig!

• DennusB
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:45:
Je zou ook met SHOUTcast kunnen werken ism Winamp :) Maar via Remote Desktop is het handigst werken als je de files ook wil verwijderen.
Ja maar dat vin ik dan weer zo vervelend:(
Ik wil gewoon snel ff naar internet:
http://laptop:poort typen dat ik inlog en dat ik een controle-paneel krijg van die muziekspeler! :P(ben veeleisend vandaag)

• labius_caesar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10-2019
dennus2006 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:48:
[...]

Ja maar dat vin ik dan weer zo vervelend:(
Ik wil gewoon snel ff naar internet:
http://laptop:poort typen dat ik inlog en dat ik een controle-paneel krijg van die muziekspeler! :P(ben veeleisend vandaag)
Als je het helemaal goed wilt aanpakken dan download je eerst iTunes, share je je library, koop je een airport express, instaleer je iTunes ook op je laptop en klaar...heerlijk is dat

Succes

• DennusB
  • Niet online
labius_caesar schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:55:
[...]

Als je het helemaal goed wilt aanpakken dan download je eerst iTunes, share je je library, koop je een airport express, instaleer je iTunes ook op je laptop en klaar...heerlijk is dat

Succes
Jaja :) Het moet een freeware(gratis dus) pakket zijn:P

Moet toch wel bestaan lijkt me?

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

Kijk eens naar Slimserver. Heb ooit precies het zelfde gedaan met een laptop.

Slimserver geeft je een webpagina op portje x waar je playlisten aan kan maken en laten afspelen. Je kan per pc dan een andere stream laten draaien. Je kan de url gewoon in je winamp of itunes hangen als stream.

Had zelf goede ervaringen met dit GRATIS product.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Als je een linux bakkie had, zou je dit kunnen gebruiken:

http://www.theory.org/software/mpserv/

Copy.com

• jwschors
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:58
Misschien heb je wat aan SLIMP3 Server for Winamp2
hiermee kun je mp3´s streamen over een netwerk. En er schijnt een web-interface bij te zitten waarmee je liedjes kan skippen, etc.

er schijnt verder nog een plugin te zijn voor Winamp waarmee je winamp kan besturen vanaf een web-applicatie, die zou je kunnen gebruiken in combinatie met een shoutcast server.

beide zijn geloof ik te vinden tussen de plug-ins op de winamp-site

[ Voor 9% gewijzigd door jwschors op 18-10-2006 10:13 ]

• DennusB
  • Niet online
Yo-han schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:03:
Kijk eens naar Slimserver. Heb ooit precies het zelfde gedaan met een laptop.

Slimserver geeft je een webpagina op portje x waar je playlisten aan kan maken en laten afspelen. Je kan per pc dan een andere stream laten draaien. Je kan de url gewoon in je winamp of itunes hangen als stream.

Had zelf goede ervaringen met dit GRATIS product.
Ga het nu even proberen!
Zal straks even mijn bevindingen posten

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Zoals je al vaker gevraagd is? Wat heb je zelf al geprobeerd of waar heb je zelf al naar gezocht? Dat ontbreekt nog in je topic. ;)

Signature

Pagina: 1