[Showcase] Ochtendglorie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Een mini-case van mij. Ochtendglorie... beetje cheesy titel maar goed; even na zonsopgang geprobeerd de laatste resten van de (na)zomer-sfeer proberen te vangen in het bos.

Klik wel ff door naar de grote versie voor betere details :)

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06422/1143243243432432432432jpg.jpg
[1]

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06422/243432432.jpg
[2]

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06422/33u809890890809809.jpg
[3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Een prachtige serie! Bij de eerste foto zijn de kleuren erg goed, en is het mooi die zonnestraal te zien. Ook bij de 2e zijn de kleuren prachitg. Bij de derde had ik graag nog iets meer van de zon gezien denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Erg mooi, had al commentaar op je ene foto geleverd in solo showcase, dat commentaar is hier natuurlijk ook van toepassing. 1e foto heeft inderdaad erg fijne kleuren. Wat ik toen ook al zei, voor mijn gevoel is de eerste foto wat aan de krappe kant gecropped/framed, had liever wat grond nog voor de zonnestraal gezien, denk ik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Erg mooie foto's! Het enige wat me stoort is dat de derde foto wat hoger had mogen zijn ? Er mist iets, moeilijk om uit te leggen ..

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Danke heren! :)

Denk dat idd met wat meer ondergrond erbij 't nog iets beter was geweest ja. Het was namelijk nog een beetje donker aan de grond; vermoed dat ik daarom dat gedeelte ook meer eruit heb gelaten.

[ Voor 52% gewijzigd door Silent Thunder op 18-10-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, petje af Silent Thunder! :o Mooie foto's, erg helder, geweldige kleuren en het onderwerp is natuurlijk een ding wat iedereen wel staat.Nummer 1 vind ik mooi door de kleuren, het zonlicht en dat beekje maakt het af. Misschien dat dat plekje bij de oever een beetje overbelicht is? Nummer 2 is dromerig, mooi. Je kan er bij weg kwijnen als je het mij vraagt. Vooral door dat zachte op de achtergrond. Nummer 3 is ook mooi, alleen had ik denk die donkere plek waar geen gras zit aan de onderkant weggelaten.

Puik werk Dondertje d:)b

(Hebbie 2 ook als wallpaper :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Thnx redhero!
Jup, als je nog even het formaat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Zou je ze ook als wallpapers willen aanbieden?
1600x1200 O-)

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooie kleuren erg fraai licht wat dat betreft erg goed alleen de composities vind ik niet erg fraai er zit weinig lijnen spel in. Foto 1 had rechts een boom af gemogen Foto 2 lijkt een foto in evenwicht links rechts maar is het net niet Foto 3 Kan rechts een stuk af heb je een mooi verdwijnpunt voor het beekje en loos je oninteressant gras.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:57:
Thnx redhero!

[...]

Jup, als je nog even het formaat vermeld.
1280x1024 ;) Alleen jammer dat je niet meer foto's hebt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Frogmen schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:06:
Mooie kleuren erg fraai licht wat dat betreft erg goed alleen de composities vind ik niet erg fraai er zit weinig lijnen spel in. Foto 1 had rechts een boom af gemogen Foto 2 lijkt een foto in evenwicht links rechts maar is het net niet Foto 3 Kan rechts een stuk af heb je een mooi verdwijnpunt voor het beekje en loos je oninteressant gras.
Misschien heb je puur technisch wel gelijk. Maar bijvoorbeeld op #2 vind ik de dieptewerking veel belangrijker, dat je in het midden nog kan doorkijken naar een ander stukje bos. En of er dan links of rechts iets nét niet uitbalanceert is sja... ik vind het persoonlijk weer net te saai als alles zo perfect in evenwicht is.

Op #3 geef ik je wel gelijk; verbetering is een must. Zal de tips in mijn achterhoofd houden en kijken of ik die laatste nog eventueel anders kan kaderen.

Thnx verder! d:)b
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:49:
[...]

1280x1024 ;) Alleen jammer dat je niet meer foto's hebt :Y)
Deviator79 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:01:
Zou je ze ook als wallpapers willen aanbieden?
1600x1200 O-)
Ik zal het zo even op maat snijden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 18-10-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

mooie fotos en ik wil als het mag ook graag wallpaper formaat O-) 1280x1024 ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Ja, heel erg mooie foto's.

Heb je nog meer? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Danke! Nee, ik heb helaas op dit moment niet meer :)

Even de eerste pic 1600x1200 + 1280x1024 ready gemaakt; have fun.
http://rapidshare.de/file...orest_1__desktop.rar.html

De rest doe ik ook nog wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Heb je dit ook bewerkt? Ik heb zelf een tijdje terug ook mijn best hierop gedaan, maar voor ik een beetje nice straaltje kreeg moest ik toch echt een hoop contrast en brightness toevoegen.
Om van de kleuren zelf nog niet te spreken. Of zijn er bepaalde dingen waar je je belichting/diafragma op afstelt?

Ik zit altijd heel snel aan of een overbelichte straal, of gewoon een zwart bos met een flauw straaltje...

Maar, mijn complimenten!!

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Thnx; ik heb ze wel een beetje door photoshop geslingerd, maar niet ten behoeve van de lichtstraal. In het origineel zat 'ie er al heel duidelijk in.

Ik weet niet in hoeverre je de straal hebt vastgelegd, maar het is meer een kwestie van de cam net onder de juiste hoek richten en de zon langs wat bomen laten scheren. In een te dicht stuk bos kan er veel verloren gaan qua licht; zware bewolking uiteraard ook.

Timing is evenzeer belangrijk; als de zon wat te hoog of te laag staat kan het effect beduidend minder zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 31-10-2006 19:59 ]

Pagina: 1