Alleen www.domein.nl in URL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb het forum al tijdje afgezocht en met google kwam ik ook niet verder.

Ik heb een website die gemaakt is in php. bijvoorbeeld www.domein.nl
als ik vervolgens op een link klik komt er in mijn url balk www.domein.nl/?p=pagina1 te staan
Ik wil dat graag weg hebben en dat alleen www.domein.nl blijft staan.

Weet iemand hoe dit op te lossen is

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Apache neem ik aan? :)
Kijk hier eens naar: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=mod_rewrite&meta=
Mod_Rewrite is het magische woord :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat kan dmv HTML Forms en $_POST variabelen in PHP.

edit: hierboven is ook een goeie oplossing, maar dan moet je daar wel bij kunnen afaik ;) als je ergens hosting hebt kan je daar niet altijd bij afaik.

edit2: hier onder: frames zijn vies, toch?

[ Voor 70% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2006 08:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:36
met een frame gaan werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:51
Domain cloaking,

code:
1
2
3
<frameset rows="100%,*" border="0" frameborder="0">
<frame name="site" src="http://www.domein.nl/home.php" noresize frameborder="0">
</frameset>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Maak van je eerste pagina alleen een pagina met een iframe er in waar je vervolgens de rest van je site in laad. Zo blijft je url altijd op www.domein.nl staan. één nadeel, je kan nooit een pagina bookmarken, en het wordt dan ook door velen gezien als 'not done' en amateuristisch programmeerwerk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarom zou je dat eigenlijk willen? De oplossing hiervoor is namelijk een frame te gebruiken, 100% hoog en 100% breed waarin je site laadt. Daarin kan je wel je POST variabelen meegeven, maar zie je niet in de url staan.

Maar nogmaals: waarom? De indexering van je site gaat namelijk lastiger, en feitelijk druist het in tegen de opvattingen van "internet": 1 pagina wordt gerepresenteerd door 1 uri, en andersom. Nu heb je dus 1 uri voor al je pagina's. Wat mijn advies daarom is: htaccess.
Dan kan je bijv www.domein.nl laten staan, maar naar www.domein.nl/contact linken die door een RewriteRule wordt omgezet naar www.domein.nl/?p=contact, etc. Dan krijg je nette url's, die de pagina representeren (dus niet allemaal www.domein.nl of www.domein.nl/?p=pagina22, die niets zeggen)

edit:
Of we zijn allemaal vroeg op en wakker :|

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 18-10-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
De hele pagina is al in php, dus om hem dan iframe te zetten of in een frameset is een beetje een grote ingreep

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

ts_rensuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:55:
De hele pagina is al in php, dus om hem dan iframe te zetten of in een frameset is een beetje een grote ingreep
Waarom? Je maakt als index.html een frameset waarin je één frame laadt van 100% breed en 100% hoog. Source van dat frame is je huidige index, die je uiteraard even hernoemt naar index2 ofzo. Is hoogstens vijf minuten werk.
Maar, zoals hierboven al vermeld, netjes is het niet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ts_rensuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:55:
Waarom? Daar merkt je site verder helemaal niets van hoor...

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Waarom zou je uberhaupt een kale url willen? Zo kunnen bezoekers niet meer zien waar ze in de site zijn, kunnen ze geen bookmarks maken, en maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer indien mogelijk een logische structuur aan te brengen in je URL. www.site.nl/?p=paginaX is veel onduidelijker dan bijvoorbeeld www.site.nl/downloads/freeware/freeware.htm

Ik raad je dus aan om geen trucjes te gebruiken maar een goede hiërarchische structuur op te zetten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je wilt dus perse een kale url hebben, en je wilt niet met frames werken omdat het te veel werk voor je is?
Dan zit er maar één ding voor je op. Alle links op je pagina vervangen voor een stukje javascript die alle informatie over de link in een cookie of in een sessie plaatst en vervolgens de pagina herlaad. Vervolgens moet je op de hoofdpaina die gegevens weer uitlezen en de juiste pagina weer geven.
Persoonlijk denk ik dat het minder werk is om met frames te werken...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
André schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:03:
Waarom zou je uberhaupt een kale url willen? Zo kunnen bezoekers niet meer zien waar ze in de site zijn, kunnen ze geen bookmarks maken, en maak je het jezelf onnodig moeilijk.
Het is een vriendensite, dus bezoekers zijn niet zo boeiend.

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ts_rensuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:23:
[...]

Het is een vriendensite, dus bezoekers zijn niet zo boeiend.
Nou als de bezoekers niet boeiend zijn, waarom is de URL dan zo boeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ts_rensuh schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:48:
Ik heb het forum al tijdje afgezocht en met google kwam ik ook niet verder.

Ik heb een website die gemaakt is in php. bijvoorbeeld www.domein.nl
als ik vervolgens op een link klik komt er in mijn url balk www.domein.nl/?p=pagina1 te staan
Ik wil dat graag weg hebben en dat alleen www.domein.nl blijft staan.

Weet iemand hoe dit op te lossen is
Als het je enkel gaat om 'lelijke' URLs, is het absoluut een grove fout enkel voor iets 'cosmetisch' als de URL structurele veranderingen aan te brengen in de opzet van je HTML-code (of je php of edit.com gebruikt om de site te genereren is verder 'scheiss-egal') ...

Het idee dat goed leesbare URLs veel prettiger werken, veel duidelijkheid brengen (bv ook als ze gebookmarked zijn) klopt wél ...
maar dan moet je gewoon ervoor zorgen dat je URLs dus leesbare tekst bevatten, veelal gebaseerd op de titel van een pagina...
Bij Tweakers.net ziet dat bv zo uit: nieuws: Wel numerieke domeinnamen, geen accenten

Een groot en héél belangrijk voordeel ervan is dat dit ook véél beter door zoekmachines gespiderd wordt en deze sites veel hoger in zoekresultaten komen en sneller gevonden worden.

Het gebeurt overigens idd door de module voor apache: mod_rewrite:
http://www.sitepoint.com/article/search-engine-friendly-urls

maar dat idee van enkel de domeinnaam te tonen, dat moet je laten vallen, dat is gewoon een verkeerd en fout idee.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:51:
edit: hierboven is ook een goeie oplossing, maar dan moet je daar wel bij kunnen afaik ;) als je ergens hosting hebt kan je daar niet altijd bij afaik.
Meestal kan je wel .htaccess editeren. Works like a cham :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_roeling
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-03 14:36
Afhankelijk van een Apache instelling (sorry, weet niet welke) is het ook mogelijk in php een rewriteRule methode te gebruiken.
De $_SERVER['REQUEST_URI'] komt dan namelijk uit bij een hoger bestand in de mappenstructuur.

Vb. in root:
\index.php
\producten.php

link op de pagina:
www.mijndomein.nl/producten/product1/details

In producten.php kan dan de uri worden verwerkt en kunnen de juiste gegevens worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
In dit soort gevallen is AJAX een hele mooie oplossing :+
Oeehh I love AJAX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

zoetericky schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:33:
Ik mag hopen dat je dit inderdaad als geintje bedoeld.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

crisp

Devver

Pixelated

zoetericky schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:33:
Niet indexeerbaar, niet bookmarkable, afhankelijk van JS dus niet accessible...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bookmarks doen het in IE ook prima met frames. Probeer het maar eens zou ik zeggen. (Andere browsers heb ik hier niet tot mijn beschikking)

Dat zoekmachines geen frames snappen is de grootste fabel allertijden. Dat snappen ze prima. In elk geval Google Yahoo en MSN.

Dat frames onnodige load kunnen verzorgen op je server is dan wel weer waar. Maar met een enkel nul-frame heb je daar geen last van.

Dus een simpele frame lost het voor je op. Dat puristen daar niet van houden lijkt me niet van belang, jij wilt een blijvende URL, zonder veel werk.

De simpelste oplossing: gebruik gewoon een frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:19:
Bookmarks doen het in IE ook prima met frames. Probeer het maar eens zou ik zeggen. (Andere browsers heb ik hier niet tot mijn beschikking)
Was dat een reply op mij? Ik had het over Ajax, niet over frames.

Ja, frames zijn bookmarkable; alleen jammer dat je dan of de frameset bookmarked (en dus meestal de index) of een losse pagina die bij het opnieuw bezoeken niet in z'n frameset staat - tenzij daar een hele sloot scripting omheen gebakken is.
Dat zoekmachines geen frames snappen is de grootste fabel allertijden. Dat snappen ze prima. In elk geval Google Yahoo en MSN.
Maar ook voor search-engines geldt dat die losse pagina's indexeren, dus iemand die via een searchengine op zo'n site komt ziet die pagina wederom zonder frameset.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je hele site in 1 lap html code proppen en in Divs wegzetten. Leuke linkjes om je divs visible/hidden te maken, iedereen blij :9

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:24:
[...]

Was dat een reply op mij? Ik had het over Ajax, niet over frames.
Nee niet een reactie op jou, eerder een algemene reactie.
Ja, frames zijn bookmarkable; alleen jammer dat je dan of de frameset bookmarked (en dus meestal de index) of een losse pagina die bij het opnieuw bezoeken niet in z'n frameset staat - tenzij daar een hele sloot scripting omheen gebakken is.
In IE kom je gewoon terug op de plaats waar je was toen je de bookmark zette.

Dus bovenframe = menu, onderframe = nieuws.php?id=12345 als je deze totale frameset (dus www.domein.nl) in IE bookmarked krijg je na bezoek van deze bookmark een frameset met bovenin een menu en onderin: nieuws.php?id=12345
[...]
Maar ook voor search-engines geldt dat die losse pagina's indexeren, dus iemand die via een searchengine op zo'n site komt ziet die pagina wederom zonder frameset.
Maar de topicstarter heeft hier dus geen last van. De gebruikers zien altijd de goede pagina aangezien het een nul-frame wordt.

Via zoekmachines komen ze op http://www.domijn.nl/?page=bla en rechtstreeks op http://www.doemein.nl. Maar de content blijft gelijk in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waar het omgaat is dat je, wanneer je zo'n frame oplossing gebruikt, de url in de adresbalk eigenlijk loskoppelt van de weergegeven pagina, zodat die pagina dus niet meer direct te bereiken is :)

Dat is voor de gebruiker erg onhandig: hij kan geen pagina's meer linken, ff snel naar een vriend sturen, opslaan voor later gebruik, enzovoort. Hij moet telkens weer naar de goede pagina klikken, wat bij een uitgebreidere webpagina erg frustrerend kan zijn :)

Bovendien, hoe gaat dat met de titel van de pagina, die is dan toch ook altijd hetzelfde? Ook niet heel handig voor de gebruiker (lastig zoeken in je history bijvoorbeeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het om gaat is dat de topicstarter vraagt naar: Alleen www.domein.nl in URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:37:
Waar het om gaat is dat de topicstarter vraagt naar: Alleen www.domein.nl in URL
Het punt van een kwaliteitsforum als GoT is niet per se het geven van de oplossing als een TS er om vraagt. Als blijkt dat er een andere, door vele ook gezien als een betere, oplossing bestaat, kan je die aandragen. Zoals hier, hier en hier.

Nofi, maar het ge(mis)bruiken van frames op deze manier is voor internet uit 1999. De negatieve effecten van het gebruik van frames zijn nu vaak genoemd, en er zijn legio mogelijkheden om het probleem anders op te lossen. Het idee van frames is aangedragen, maar je moet er dan wel een disclaimer bijzetten dat er (betere en) andere oplossingen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

SinergyX schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:29:
Of je hele site in 1 lap html code proppen en in Divs wegzetten. Leuke linkjes om je divs visible/hidden te maken, iedereen blij :9
Als je graag veel data traffic wil genereren is dat een ideale oplossing inderdaad. :P

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

programmeer anders meteen de hele site in flash :-P |:( :+ :o

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brakkie schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

Als je graag veel data traffic wil genereren is dat een ideale oplossing inderdaad. :P
Als het alleen wat lappen tekst zijn en images van je menu, moet toch best aardig beperkt kunnen blijven toch? :) Als ik naar beetje (d)html menu kijkt gebruikt die volgens mij al meer code.

Of flash gebruiken, of je hele site in png/gif/jpg omzetten en javascript de img tags laten vervangen :P :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ReZ1987 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:50:
Apache neem ik aan? :)
Kijk hier eens naar: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=mod_rewrite&meta=
Mod_Rewrite is het magische woord :)
Dan moet je alsnog iets achter het domein hebben staan, anders kan apache niet rewrite he :P

post gebruiken is de enige manier hier afaik

Mijn rig

Pagina: 1