Toon posts:

Abit KT7A + PC-100 SDRAM ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg mijn standaard mobo'tje te verwisselen met een Abit KT7A Mobo >:) ivm een benodigd ISA-slotje. Is het mogelijk om op dit moederbord nog gewoon 100 Mhz geheugen te gebruiken ? :?

MZZL,

Yoram

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgens mij kan het geheugen onafhankelijk van de FSB op een snelheid van 100MHz lopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan sowieso- in-spec draait je Duron/Athlon op 2x100FSB, dus kan het RAM ook gewoon op 100 blijven. De KT133(en KT133A) chipset ondersteunt ook asynchroon clocken van het RAM- dus de PCI clock (=normaal 33MHz) meer of minder dan de FSB. 33MHz meer is in jouw geval niet aan te raden (wel proberen>:)), 33MHz minder zou te overwegen zijn, ware het niet dat de ABIT BIOS net daar geen setting voor heeft!
Eergisteren zat ik nog een KT7A in een sys te monteren en merkte ik het op (voor mij geen probleem ivm 7ns 133MHz:9).
De MSI plankjes kunnen dat wel. Maar die kunnen dan weer geen lagere multiplier instellen dan default.
Minder als je je huidige CPU toch naar 133x2 FSB wil krijgen.
Ik dacht dat iig IWill en Chaintech ook KT133A plankjes hadden met ISA, maar ik hoop dat er gebruikers zijn van die boards die kunnen zeggen of de Host Clock-PCI optie daarop mogelijk is.

Oslik, blyat! Oslik!