[SPAM] Hoe 130.000 berichten ophalen/controleren?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik werk voor een groot bedrijf waarvoor ik het Info adres beheer. Dat is tevens een catch-all adres.

Er is ergens in ons netwerk een open relay server aanwezig. Dus de berichten die ik binnen krijg is enorm. Dit is trouwens van 2 weken deze 130.000 berichten.

Ik heb al via Hmailserver en andere mogelijkheden geprobeerd maar het werkt niet omdat het teveel is. De meeste mailserver die crashen hierop.

Ik doe nu via K9 en outlook express omdat dit de stabielste oplossing is.

Is Microsoft Exchange in combinatie met K9 of een andere spamfilter een oplossing voor dit aantal berichten? Ik heb ook Kerio gehad maar die deed helemaal niets. Of is er een oplossing waarbij ik alleen een preview krijg en dan meteen de spam eraf kan knallen en de rest niet. Ik heb het al ingesteld via Mailwasher pro maar het is gewoon teveel.

Het gaat om bijna 800 mb aan mails wat er binnen gehaald moet worden. Ik hoop dat iemand een heel goed programma weet waarbij ik die mails behoorlijk en snel kan weggooien. Ik heb vele oplossingen gehad maar K9 icm OE is tot nu toe de beste manier.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou je het op moeten halen voordat je het kan deleten? Is het niet mogelijk om ze op de server keihard te deleten m.b.v. een commandline delete commando :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Mailwasher? Ik heb de gratis versie een tijd gebruikt en ben er erg tevreden over.

LinkedIn WoT Cash Converter

• itsalex
  • Niet online
Mailwasher kan het niet aan. De server aan de andere kant is niet helemaal top want soms geeft die aan dat er 1,6 gb aan mail in zit en soms 800 mb. Ik moet namelijk ook de mail controleren die erin zitten dus ik kan niet alles zomaar eruit gooien hoe graag ik het ook wil.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:40
Kun je niet in iedergeval de mail verwijderen die niet rechtstreeks verstuurd is aan het mail adres van de gebruikers in het bedrijf?
Wat regelmatig gebeurt met spam is dat het adres in de adres balk een andere is dan de ontvangende partij. Ikzelf heb bijvoorbeeld sinds kort in Outlook mijn pop3 mails laten splitsen over mappen. De meeste spam blijft zo achter in je hoofd map. Is er dus geen programma die dat ook scanned voor jou? Dus die de inkomende mail vergelijkt met de mail adressen van de medewerkers?

• RedBeard
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zou je eerste prioriteit niet moeten zijn om de open relay te vinden en af te sluiten?
Of is deze server opzettelijk zo geconfigureerd?

Je zou je catch-all naar een ander adres als het info adres kunnen zetten zodat de mail die binnenkomt op het info adres binnen de perken blijft.

En als laatste zou je spamassassin kunnen gebruiken op de server om je voorselectie te doen, zodat je minder mail hoeft te verwerken.

I'm not anti-social, I'm just not user friendly

• itsalex
  • Niet online
Ik ben nu bezig geweest om alle berichten dmv van mijn 2003 SBS server met een AMD Geode 1700 @ 600 mhz, 1 gb geheugen en dit allemaal in een Pundit A7V kastje (50w verbruik). Alle berichten zijn met exchange Pop3, Norton Anti Virus en Open Source Mailwasher binnen gehaald. Mailwasher was niet meer mee te werken.

De pc heeft alleen maar op 100% cpu verbruik gedraaid. Maar ik heb een ander punt.

Als iemand dat toevallig ook exchange Pop3 kent zou ik graag willen weten waar het probleem vandaan komt met de constante mail delivery / message not deliverd. Ik heb alles qua versturen uitgezet (want ik had niet gezien dat ze bij de rules dit hadden ingesteld en ik had binnen 1 dag na 11000 mail via de SMTP te versturen een block bij KPN) en die feature wil ik eruit hebben. Exchange POP3 is nu wat minder bezig om iets te versturen maar het is toch niet fijn dat die dat doet.

Edit:
Alles doet het. Geen blacklisted meer dus het werkt. Maar heeft iemand al eerder met Mailwasher open source server gewerkt omdat ik de quarantine map graag wat dingen wil verwijderen en sorteren.

[ Voor 10% gewijzigd door itsalex op 23-10-2006 20:50 ]

Pagina: 1