Goedemorgen allen,
Ik zit al enkele dagen met een probleem waar ik de oplossing gewoon niet van zie.
De situatie is alsvolgt:
Er is een tabel studenten en een tabel modules. De tabel modules bevat alle modules (duh) die de studenten kunnen volgen. Echter is het zo dat een module ook nog deelmodules kan bevatten.
Persoonlijk zat ik, voor de tabel modules aan de volgende indeling te denken:
module_id
name
abbreviation
parent_id
Waarbij parent_id verwijst naar een module_id.
De tabel studenten is gewoon standaard met als PK student_id.
Nu heb ik nog een tabel nodig voor het opslaan van de cijfers voor elke student, per module.
In eerste instantie zat ik aan het volgende te denken:
module_id
student_id
grade
Maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie waarbij ik straks met de bouw in de problemen kom. Punt is dat ik hier al een tijdje over zit te brainstormen dat ik het licht gewoon niet zie, terwijl ik er waarschijnlijk (mij kennende) recht voor sta....
Zou iemand zijn/haar mening willen geven? Alvast bedankt!
Ik zit al enkele dagen met een probleem waar ik de oplossing gewoon niet van zie.
De situatie is alsvolgt:
Er is een tabel studenten en een tabel modules. De tabel modules bevat alle modules (duh) die de studenten kunnen volgen. Echter is het zo dat een module ook nog deelmodules kan bevatten.
Persoonlijk zat ik, voor de tabel modules aan de volgende indeling te denken:
module_id
name
abbreviation
parent_id
Waarbij parent_id verwijst naar een module_id.
De tabel studenten is gewoon standaard met als PK student_id.
Nu heb ik nog een tabel nodig voor het opslaan van de cijfers voor elke student, per module.
In eerste instantie zat ik aan het volgende te denken:
module_id
student_id
grade
Maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie waarbij ik straks met de bouw in de problemen kom. Punt is dat ik hier al een tijdje over zit te brainstormen dat ik het licht gewoon niet zie, terwijl ik er waarschijnlijk (mij kennende) recht voor sta....
Zou iemand zijn/haar mening willen geven? Alvast bedankt!
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)