[XP]Windows gebruikt een andere netwerkverbinding dan ik wil

Pagina: 1
Acties:

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Hey medetweakers,

Sinds kort heb ik een laptop en nu zit ik met een probleempje, ik heb uiteraard de search gebruikt maar ik kon niks vinden eigenlijk.

Zowel mijn laptop als desktop zijn met wat andere pc's draadloos met m'n router verbonden. Echter heb ik tussen mijn desktop en laptop ook een utp kabel gehangen, zodat ik als ik aan m'n bureau werk bestanden met 100mbps kan overpompen ipv de 54mbps die m'n linksys router ondersteunt*.
Probleem is dat windows (XP Pro SP2) daar standaard m'n w-lan voor gebruikt, terwijl ik dus wil dat hij daar indien mogelijk de LAN verbinding voor gebruikt.

*Het idee hierachter is het besparen van bandbreedte op het w-lan, aangezien dat ook door een stel andere pc's wordt gebruikt om te kunnen internetten (en bestanden uitwisselen).

Heeft iemand een idee waar ik dat mee kan regelen? Of gaat dit niet lukken? :)

Dank alvast voor de evt. reacties :)

Leave only footprints, take only memories

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34
Misschien je WLAN kaart disablen als je via UTP aangesloten zit?

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
adyta schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:44:
Misschien je WLAN kaart disablen als je via UTP aangesloten zit?
ja nee dacht ik ook, maar daar gaat het dus niet om, gaat om prioritieten (tieten) stellen. hoe maak je windows gek dus. interressantt. ik weet het ook niet. volgens mij is er niet een optie die dat kan. misschien in viesta wel ?

http://specs.tweak.to/12504

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De machines met elkaar laten praten op de ip adressen van de bekabelde network-interfaces (en dus niet op computernaam)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Laurenz
Rob schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:47:
De machines met elkaar laten praten op de ip adressen van de bekabelde network-interfaces (en dus niet op computernaam)
Ja ik kan wel een netwerkschijf aanmaken en dan het ip-adres gebruiken ipv de computernaam, maar dan werkt hij weer niet als ik die pc via w-lan wil benaderen. En dat komt nog wel eens voor aangezien ik niet bepaald altijd aan m'n bureau werk.

Verwijderd

Je kunt de lan verbinding een hogere prioriteit geven dan de Wlan verbinding.
Dit doe je volgensmij door naar controlpanel- network connections-boven in menu advanced- advanced settings. Dan bij connections de prioriteit veranderen.

Ik heb dit zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Met die instellingen en bindings moet je volgensmij ff spelen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 00:56 ]

• Laurenz
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:54:
Je kunt de lan verbinding een hogere prioriteit geven dan de Wlan verbinding.
Dit doe je volgensmij door naar controlpanel- network connections-boven in menu advanced- advanced settings. Dan bij connections de prioriteit veranderen.

Ik heb dit zelf nog nooit uitgeprobeerd.
Daar vond ik inderdaad een lijst verbindingen met daarboven de tekst:
"Connections are listed in the order in which they are accessed by network services"
Dus daar kon ik inderdaad de prioriteit aanpassen , stom dat ik dat zelf niet bekeken had eigenlijk.
Anders had ik natuurlijk ook gewoon alle netwerkverbindingen naar m'n desktop (3) dubbel kunnen maken, op ip en op computernaam, maar dat wordt zo'n zooitje.

Danku :)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Andere oplossing is je route tabel aanpassen voor dat ene IP adres ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1