Toon posts:

Limited or no connectivity

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoeker,

D.m.v. de zoekfunctie vond ik geen oplossing en/of tips voor mijn huidige probleem. Vandaar dit topic.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hardware:
Asus A7D Notebook
1 GB geheugen
Processor AMD Turion 64 Mobile Technology 1,79Ghz
Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Mijn laptop krijgt geen connectivity met het internet. Ik heb nog een Asus A7D laptop (qua software niet helemaal identiek) en die pakt zonder problemen het internetsignaal op als ik de kabel die vanaf mijn router komt in mijn netwerkpoort stop.

De andere laptop doet het volgende:
- Aquiring network address
- Vervolgens de melding: Limited or no connectivity. You might not be able to access the internet or some network resources
- Hardware devices geeft geen problemen aan met deze controller.
- Heb controller verwijderd en weer opnieuw opgestart en automatisch opnieuw laten installeren. Geen resultaat.
- Laatste driver gedownload vanaf de asus site maar deze is identiek aan mijn huidige driver.
- Krijgt na de melding Limited or no connectivity de volgende gegevens:
Address Type: Automatic Private Address
IP Address: 169.254.0.243
Subnet Mask: 255 255 0 0
Default Gateway: -

Virusscanner uitgeschakeld. Firewall uitgeschakeld.

Heeft iemand voor mij een tip?

Groeten Joost

Verwijderd

Er draait geen dhcp denk ik en het andere notebook heeft een vast ip adres?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Hoe staat de router die ip's uit staat te delen ingesteld?
Niet toevallig een MAC-filter geïnstalleerd waar deze laptop niet in staat genoemd?
Is de DHCP wel ingesteld (zowel op de router (server) als op de laptop (client))?

Noem eens wat info over de rest van het netwerk?
Heb je een router, multi-pc-modem, of een wireless-modem? Merken, types, instellingen.
Je topicstart is uitgebreid, maar nog niet uitgebreid genoeg :-)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Je laptop krijgt geen ip toegewezen, dat kan je zien aan het 169.blablabla ipadres. Ik denk dat het verstandig is dat je even een ipconfig (start > uitvoeren > cmd [enter] > ipconfig /all [enter] )van beide computers plaatst, van de computer die wel werkt, en die niet werkt. Ook is het even handig te vermelden wat voor merk router je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ipconfig geeft de volgende resultaten weer:

Werkende laptop:

Ethernet Adapter Local Area Connection 2:
Connection-specific DNS Suffix:
Description: Marval Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit

Ethernet Controller:
Physical Address: 00-17-31-34-CB-1E
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes
IP Address: 192.168.2.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.2.1
DHCP Server: 192.168.2.1
DNS Servers: 192.168.2.1
Lease obtained: 18 october 2006 08:35:42
Lease Expires: 20 october 2006 08:35:42

Niet werkende laptop:

Ethernet Adapter Local Area Connection 2:
Description: Marval Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit

Ethernet Controller:
Physical Address: 00-17-31-34-CB-14
DHCP Enabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes
Autoconfiguration IP Address: 169.254.0.243
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway:

ADSL Router (wireless & 4 ports): SMC Networks ADSL2 Barricade g SMC7904WBRA

Verwijderd

Hmmm probeer toch eens een statisch IP adres in te stellen op de niet werkende laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 11:00 ]

Verwijderd

Zit met ongeveer hetzelfde probleem (zie thread "internet op kot via Telenet")
Om een vast IP toe te wijzen in de laptop, dient er dan ook in de settings van de router iets aangepast te worden? Ik vermoed dat het niet volstaat om op de laptop een IP in te tikken...

• SierdW
Volgens mij hoef je niks te wijzigen in de router, je moet er wel voor zorgen dat je een ip neemt wat niet in gebruik is, anders krijg je ip conflicten. Zorg er dus voor dat je een ip neemt dat iets hoger ligt dan het aantal computers in je netwerk, dan zit je volgens mij wel veilig, correct me if I'm wrong.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Heb je toevallig WEP of WPA encryptie aangeschakeld?

Mocht dat het geval zijn:

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde key ingevoerd. Het wil wel eens voorkomen, dat het dan lijkt alsof je verbinding met het router hebt; maar als hij een IP wil verkrijgen, krijg je dan nul op het rekest..

n54 power!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer je een APIPA (Automatisch Persoonlijk IP-Adres) krijgt is er iets mis met de verbinding.

Al een andere kabel geprobeerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SierdW
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:07:
als ik de kabel die vanaf mijn router komt in mijn netwerkpoort stop.
TMDevil schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:12:
Heb je toevallig WEP of WPA encryptie aangeschakeld?

Mocht dat het geval zijn:

Je hebt waarschijnlijk een verkeerde key ingevoerd. Het wil wel eens voorkomen, dat het dan lijkt alsof je verbinding met het router hebt; maar als hij een IP wil verkrijgen, krijg je dan nul op het rekest..
Er is volgens mij geen sprake van een draadloze verbinding.

Misschien is het inderdaad even verstandig een andere kabel te proberen, misschien de kabel van de computer die het wel doet?

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Hoe zit het met de connection settings van beide laptops? allebei automatisch? of staat er ergens 1 vast op (ik noem maar wat) 100 Mbit FD?

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad geen sprake van een draadloze verbinding. Is wel mogelijk maar doe ik momenteel geen beroep op.

Opstelling is als volgt;
ADSL kabel naar Router en vanaf de Router gaat er 1 kabel naar een laptop. Beiden laptops staan dus niet gelijkertijd aan de router gekoppeld. Ik probeer een zo simpel mogelijke situatie te creeeren. Het enige wat ik verander als ik van laptop wissel is dat de kabel uit de werkende laptop in de op dit moment niet werkende laptop gaat.

Ik heb de tip van een vast IP adres geprobeerd en dit gaf het volgende resultaat:

Ik heb in mijn Local Area Connection 2 een handmatig IP adres ingegeven: 192.168.2.100 en subnet 255.255.255.0.
Vervolgens staat er geen rood kruis meer door connectie icoon in Network Connections. Er staat nu ‘Connected’. Ik kan nu alleen nog steeds geen connectie krijgen met Internet.

IPconfig geeft nu de volgende situatie weer:
Ethernet adapter Local Area Connection 2:
Description: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit

Ethernet Controller
Physical Address: 00-17-31-34-CB-14
Dhcp Enabled: NO
IP Address: 192.168.2.100
Subnet Mask: 255.255.255.0

Overige informatie:
In het verleden kon ik mijn laptop in elk internetcafe inpluggen met automatische IP instellingen. Altijd connectie. Vervolgens kreeg ik 'opeens' problemen bij meerdere internetcafe's. Gewoon de kabel erin steken was niet meer mogelijk. Verder niet veel geprobeerd. Ondertussen is mijn moederbord vervangen en heeft er een herinstallatie plaatsgevonden. Nog steeds is het voor mij niet mogelijk om met een kabel te werken. Momenteel thuis dus ook niet.
Wel heb ik via de draadloze weg internetconnecte gekregen in Nederland bij Planet middels een speedtouch modem van KPN. (Op dit moment niet in de gelegenheid om draadloos te werken).

Router toegang:
Op de ene laptop kom ik netjes via het IP adres van de Router in het inlogscherm van de router maar op de laptop die niet werkt krijg ik (met de kabel erin) een MS melding ' Internet Explorer could not open the search page'.

Verwijderd

Topicstarter
Zie nu nog een verschil.

Op mijn laptop die het wel doet staat bij Network Connections als eerste de kop
'Internet Gateway' (Met daarin WAN connection on 7904WBRA - Connected) en vervolgens een kop 'LAN or High-Speed Internet' (Met daarin Wireless Network Connection, Local Area Connection 2 en 1394 Connection.)

Op de laptop die het niet doet zie ik als eerste een kop 'Broadband' (Met daarin Wan Miniport (PPPOE)) en vervolgens een kop 'LAN or High-Speed Internet' (Met daarin Wireless Network Connection, Local Area Connection 2 en 1394 Connection.)

Verschil is dus Internet Gateway (WAN connection) versus Broadband (WAN Miniport (PPOE)).

Zou dit iets kunnen zijn?
Pagina: 1