Toon posts:

[HD gecrashed] Help me mijn bestanden te redden

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een wat bijzondere situatie...

De HD van mijn oude computer is gecrashed, toevallig op het moment dat mijn nieuwe computer binnenkwam. Ik kon 'm niet meer opstarten, niet in mijn nieuwe pc iniedergeval. Dan kreeg ik blauwe schermen bij het laden van windows.

Ik heb 'm weer terug geplaatst in mn oude pc, maar ook daar deed hij 't niet meer, lange laadtijden en blauwe schermen, maar ik liet het er niet bij zitten en bleef mijn computer rebooten (automatisch) en op een gegeven moment is hij opgestart. Ik zit nu dus op mijn verrotte HD.

Zo ongeveer niets doet 't, als ik bijvoorbeeld IE of MSN wil starten dan krijg ik gekraak uit de HD en moet ik de programma's afsluiten. Maar sommige applicaties doen 't wel, zoals firefox waar ik nu in zit.

Ik wil heel graag veel van mijn oude bestanden (hd is 4 jaar oud) redden. Ik ben slim genoeg geweest om mijn dvd brander er in te zetten voordat ik probeerde op te starten, maar ik heb geen werkend brandsoftware, behalve CloneCD maar die spuugt mijn lege dvd weer uit. Trials van Nero waren al expired op m'n pc. Alcohol werkt ook niet en Daemon Tools kan niet branden.

Ik dacht er ook aan om alles naar mijn laptop te versturen, die dezelfde internetkabel gebruikt. Als ik bestanden naar mijzelf stuurde via bijvoorbeeld msn ging dat super snel, maar het probleem is dus dat msn en trillian ook niet meer starten en web messenger geen bestanden kan verzenden.

Als ik m'n computer reboot loop ik het risico dat ik al de bestanden kwijd ben en de meeste van jullie weten hoe vervelend dat kan zijn. Mijn vraag is dus, help me aub met het zoeken van een programma om wat dvds proberen te branden, of een manier om de bestanden via lan/internet naar m'n laptop te verzenden.

[Edit]

ok ik heb geloof ik brand software gevonden die mijn instabiele hd aankan...

Verwijderd

Je zou kunnen proberen een wat nieuwere versie van nero te downloaden.

Al geprobeerd je bestanden in te pakken met winzip of RAR en die dan proberen te verzenden naar je Noodboek? Klein kansje dat het lukt, baat het niet, dan schaad het niet.

Modbreak:Warez wordt hier niet getolereerd.

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 18-10-2006 19:06 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarom hang je de oude schijf niet als tweede schijf in je nieuwe machine. Dan kun je vervolgens de data die nog gecopieerd kan worden naar je nieuwe PC/schijf copiëren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:56:
Ik zit in een wat bijzondere situatie...

De HD van mijn oude computer is gecrashed, toevallig op het moment dat mijn nieuwe computer binnenkwam. Ik kon 'm niet meer opstarten, niet in mijn nieuwe pc iniedergeval. Dan kreeg ik blauwe schermen bij het laden van windows.
[...]
Dat is dus niet gecrashed, dat is normaal gedrag. ;)
Je kan een schijf met Windows erop niet zomaar van de ene pc naar de andere verhuizen. Windows verwacht dezelfde hardware als bij de laatste start, laad allerlei drivertjes en hop, daar is je bluescreen :)

Zoals reeds gezegd, koop jezelf voor 20€ een usb-case, steek je hd daarin en hang hem aan je laptop. Zo zal alles wat vlotter verlopen :)
_Dune_ schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:44:
Waarom hang je de oude schijf niet als tweede schijf in je nieuwe machine. Dan kun je vervolgens de data die nog gecopieerd kan worden naar je nieuwe PC/schijf copiëren.
Nieuwe is een laptop ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 18-10-2006 09:48 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oeps, overheen gelezen. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
Of zet m ff tijdelijk bij familie/vrienden in de kast.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
1) IDE->USB verloopje eraan plakken?

2) Externe hdd case voor 30 tientjes, hdd erin, usb-kabel naar laptop en overpompen.

3) Idem als punt 2) maar dan nog "met bon terug naar de winkel en geld terug" -> niet mijn idee trouwens
Pagina: 1