Is het nut van Senao kaartjes groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Op de camping waar wij vaak staan is draadloos internet gekomen. Op onze plaats krijg je net een heel klein beetje signaal. Ik heb veel gevonden over senao apparatuur, maar ik vraag me nu af of je met bijv. dit setje: http://www.tijdhof.com/pr...ath=30_54&products_id=225 erg veel beter signaal krijgt.
Zie ik dan thuis ook meer netwerken in de buurt? Ik vind het nl. een beetje duur als je er niet erg veel voordeel uit haalt. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je de 200mw set neemt wordt het bereik idd vergroot. Dat is alleen illegaal. (max 100mW hier in NL)
Antennes doen niks anders dan signaal bundeling. Daardoor wordt het signaal dus sterker in een bepaalde richting.
Zit je in de dode hoek van een antenne (bijvoorbeeld recht boven een omni directionele antenne) dan zal je signaal erg slecht, tot compleet niks zijn.
Rondom is het signaal wel goed, maar direct boven en direct onder niet.
Met paneel antennes moet je in de ruimte voor die antenne zitten (druppelvorm). Achter een paneel antenne ontvang je nauwelijks nog wat.

by the way, dat setje is 11b, dus maximaal 11Mbps. Traag dus. de huidige standaard is 11g (54Mbps), en 11n (108Mbps) zit er aan te komen.
Zonde van het geld imho.

Je kan beter even kijken naar een 11g of 11n setje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
McKaamos schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:27:
Als je de 200mw set neemt wordt het bereik idd vergroot. Dat is alleen illegaal. (max 100mW hier in NL)
Antennes doen niks anders dan signaal bundeling. Daardoor wordt het signaal dus sterker in een bepaalde richting.
Zit je in de dode hoek van een antenne (bijvoorbeeld recht boven een omni directionele antenne) dan zal je signaal erg slecht, tot compleet niks zijn.
Rondom is het signaal wel goed, maar direct boven en direct onder niet.
Met paneel antennes moet je in de ruimte voor die antenne zitten (druppelvorm). Achter een paneel antenne ontvang je nauwelijks nog wat.

by the way, dat setje is 11b, dus maximaal 11Mbps. Traag dus. de huidige standaard is 11g (54Mbps), en 11n (108Mbps) zit er aan te komen.
Zonde van het geld imho.

Als ik zoiets neem ben ik van plan om een omni-antenne te nemen. Zou ik daar dan veel aan hebben?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ligt helemaal aan wat je er mee doet.
Als je met een omni antenne naar de zolder wil komen, moet je hem horizontaal plaatsen.
Denk aan een donutvorm met in het midden de antenne (en een heeeeel klein gaatje in het midden waar de antenne is).
Hoe hoger de versterking, hoe platter de donut wordt. Dan krijg je een pannekoek.

Dus aan de hand daar van kan je wel uitzoeken of het voor jou nuttig is.
Als jij zowel op zolder als in de achtertuin verbeterd signaal wil, moet je dus geen omni nemen. In verticale stand heb je dan slecht bereik boven en in horizontale stand heb je dus slecht bereik op het zelfde hoogtenivo.

Een paneel antenne gaat nog een stap verder en knipt een stuk uit de donut tot je een taartpunt/waterdruppel hebt in de richting waar de antenne heen wijst.

edit:
Ik zou gewoon gaan kijken naar een goed accesspoint. Mijn Asus WL-330G hangt op zolder, maar geeft in de achtertuin (door een paar lagen gewapend beton en een laag dakpannen) nogsteeds 80% signaal.
(normale 1gezins rijtjeswoning, begane grond en 2 bovenverdiepingen, kleine achtertuin)

Mocht dat niet voldoende zijn voor jou, dan kanje altijd nog gaan kijken naar WDS enabled accesspoints (2 of meer accesspoints die met elkaar communiceren via wireless om zo het bereik te vergroten) of accesspoints gekoppeld door middel van UTP kabels, en ze dan allemaal hetzelfde SSID geven, zodat je client kan "roamen" tussen die accesspoints, en je dus ook een groter gebied kan beslaan.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2006 22:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb hier in mijn lappie ook een 200mW kaartje zitten, met 5dBi antenne.
Werkt prima en mijn verbinding valt niet meer weg.

Op school pak ik zelfs vaak 11 AP's van school, waar anderen er 3 pakken.
Ik vind het een fijn kaartje en het werkt lekker.

Linux ondersteuning is ook vooral goed :)

Maargoed, wat de TS nodig heeft is een kaartje met hogere ontvangstgevoeligheid, en dat hebbend ie senao dingetjes ook zeker :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

Inderdaad, een goed AP is echt essentieel. Ben zeer tevreden over mijn Asus WL500gP. Zeer goede dekking in huis en tuin, zonder de pre-N hype etc.. Zet voor zover mogelijk een (evt. Db versterkte) antenne in het midden van het huis neer, bv op de eerste verdieping vlak bij het trapgat. Zo hou je veel signaal binnen en loop je minder risico's om van buiten gehackt te worden (behalve als je echt in de tuin wilt internetten, wat ik mij in dit jaargetijde niet meer kan voorstellen).

Verwijderd

Volgens mij is de hele AP discussie vrij nutteloos omdat TS hier geen controle over heeft.

Indien mogelijk kan je ook op je huidige set een antenne met een hogere versterking gebruiken. Mocht je de locatie van de AP weten is een antenne die je kan richten een goede optie.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 13:08 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 16:56

Haan

dotnetter

McKaamos schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:27:

Zonde van het geld imho.

offtopic:
11n snelheid ligt zo rond de 600Mbps, maar is nog lang niet officieel erkend, dus kan je tot die tijd eigenlijk beter nog niet aanschaffen

@DaJan: dat is niet mijn opmerking hè, ik verbeter alleen een klein foutje over 11n :P

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 19-10-2006 13:24 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Haan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:12:
[...]

offtopic:
11n snelheid ligt zo rond de 600Mbps, maar is nog lang niet officieel erkend, dus kan je tot die tijd eigenlijk beter nog niet aanschaffen
Traag? FFS, het gaat om internet op een camping! 11 mbps is dan meer dan genoeg, met 10% hiervan kan je al naar hartelust surfen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Inderdaad, voor een thuisnetwerk is 11Mbit irritant, maar op een 11Mbit verbinding waar door slecht ontvangst nog maar 2Mbps van over is valt nog goed te internetten. Het zit hem meer in het verschil wel internet / geen internet, wat imho veel groter is dan tussen 11Mbit en weet-ik-veel-hoeveel Mbit van en pre-N netwerk :P

Goud is geen geld

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:03

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Heb deze set ook gehad, werkte erg lekker! alleen de aansluitingen van de antenne's zijn erg wankel

door de magneetvoet vd antenne ook goed te gebruiken in de auto, antenne op het dak

had de 200mw versie, en had meer dan genoeg AP's :)

Met Vriendelijke Groet,

• shure-fan
  • Laatst online: 29-03 09:18
11mbit is prima om op te surfen,

ben we benieuwd in wat voor situatie de ts zit daar op de camping?

zit je daar in een eigen huisje of een tent ofzo?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1