wanadoo email werkt niet in outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 6.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Hallo mensen van got, ik zat met een probleempje waar ik zo niet uit kwam.
Ik had bij de buren xp geinstalleerd nadat zij waren overgestapt op adsl. (na al die jaren eindelijk zover dat ze van het inbellen af wilden.)
Alles verder goed en wel, totdat ik bij het instellen van de email in outlook aankwam.
Inloggen op de mail via de webpagina werkt perfect, maar zodra outlook probeerd verbinding te maken krijg ik de melding dat de pop server niet akkoord gaat met de login name en password combinatie.

Bij de login naam moet er standaard altijd @wanadoo.nl achter staan. dit heb ik gecontrolleerd.
Ook gezien de naamsverandering naar orange alles @orange.nl enzo geprobeerd..

pop: pop.orange.nl / pop.wanadoo.nl
smtp: smtp.orange.nl / pop.wanadoo.nl

wachtwoord en gebruikersnaam kloppen dus wel, ze worden alleen niet geaccepteerd.
Heb het ook al in thunderbird geprobeerd met hetzelfde resultaat helaas.

Alle idee'en en suggestie's zijn welkom. :)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Is het niet gewoon smtp.wanadoo.nl?

Bij een klasgenoot kon ik via zijn internetverbinding gewoon mailtjes sturen via die SMTP-server, terwijl ik mailde van een eigen account met Thunderbird.

Edit; Overigens, heb je deze tutorial al geprobeerd? (ff scrollen naar beneden)

[ Voor 29% gewijzigd door Swaptor op 17-10-2006 20:58 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 22:54

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

De Orange mailserver ligt er bij mij regelmatig (paar keer per week) uit, misschien dat dit het geval was toen je het account wilde testen?

Nu ook met Flickr account

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:49

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Als je de foutcode die je terugkrijgt goed doorleest staat daar het antwoord in.

Je mag alleen gebruik maken van de pop en smtp servers van wanadoo/orange als je ook via hun connect/inbelt/adsl hebt.

Oftewel je kennissen/buren zijn verplicht nu gebruik te maken van webmail dat werkt wel.

Mr. T.

• warcow
Ze maken juist wel gebruik van adsl van orange momenteel. Ik heb zowel de adressen @ wanadoo als @ orange geprobeerd.
En de smtp is inderdaad smtp.wanadoo.nl (type foutje)

edit, en in de foutcode staat dat de username/password combinatie niet word geaccepteerd. Er word dus ook niets vermeld over het feit dat ik bij een verkeerde internet provider zou zitten. (dit zal dus ook niet het geval zijn..)

edit2: ik begin nu trouwens te twijfelen over het feit of het internet nu wel van orange/wanadoo is. Ik zal ze hier vanavond of morgen even over bellen.. :)

[ Voor 56% gewijzigd door warcow op 18-10-2006 16:00 ]

Verwijderd

Maakt geen bal uit, ik heb een test mail account van wanadoo die ik bij mijn klanten gebruik om zaken te testen ook als zij een andere provider hebben. Alleen van de smtp server kun je geen gebruik maken als je een andere ISP hebt.

Login/WW zijn gewoon fout.

[edit]Er moet ook geen @orange.nl of @wanadoo.nl achter de loginnaam staan (niet bij mij iig).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 16:08 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:03:
Maakt geen bal uit, ik heb een test mail account van wanadoo die ik bij mijn klanten gebruik om zaken te testen ook als zij een andere provider hebben. Alleen van de smtp server kun je geen gebruik maken als je een andere ISP hebt.

Login/WW zijn gewoon fout.
Voor POP maakt dat geen Flaus Aus... Dit gaat over het Ophalen van mail.

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:08:
[...]

Voor POP maakt dat geen Flaus Aus... Dit gaat over het Ophalen van mail.
Ophalen van mail gaat via de POP server dus wat bedoel je nou ?

• warcow
In mijn geval heb ik dus geprobeerd met of zonder @wanadoo.nl of @orange.nl erachter. Zonder of met werkt allemaal niet
Wachtwoord en gebruikersnaam zijn beide 100 % goed. Meerdere keren ingevuld in meerdere software (thunderbird dus ook al), en werkt beide niet.
En met de webserver lukt het dus wel goed. (heb ik daar ter plekke ook goed getest)

Het kan dus zijn dat ie toevallig even offline was zoals iemand al zegt. Dat zal ik ook nog eventjes testen.

Verwijderd

Het kan zijn dat je niet mag inloggen omdat je computer misbruikt is als massmailing server. Bel gewoon Wanadoo op en vraag hun om hulp.

• warcow
orange adsl helpdesk is : 0900 9515 (€ 0,20 per minuut)
Kost dus 20 cent per minuut en waarschijnlijk ook nog extra een half uurtje wachten...
Als ik dan mijn antwoord op got kan krijgen zou dat goedkoper zijn. :)

Massmailling probleem zal het niet zijn.

Met inbelinternet, windows 98 en dus ook een oudere outlook versie werkte het allemaal nog perfect. (weet zo de instellingen niet meer, die kan ik misschien nog wel achterhalen van toen, maar de instellingen lijken me eigenlijk wel goed zo....)

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:49

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Sorry jongens dat is mijn ervaring. Ik heb het toevallig nog bij de hand gehad deze week bij een klant.

Om mijn ervaring kracht bij te zetten zie link:

http://webwereld.nl/articles/9887

Dit heeft uiteraard wel alleen betrekking op het "free" account, maar dat was bij mij ook het geval.
Ik verneem het wel weer.

Mr. T.

Verwijderd

TTommie, je hebt helemaal gelijk...

Ik heb om dit te testen een free account aangemaakt en deze werkt idd niet vanaf een planet verbinding. Maar mijn adsl account werkt wel prima.

• warcow
en zie daar, ik hoorde net dat ze adsl van kpn hadden. Heb ze nu aangeraden om een gratis email accountje bij gmail te nemen, deze in te stellen in outlook. Als ze vervolgens al hun wanadoo mail laten forwarden naar de gmail account krijgen ze ook alle mailtjes van de oude account nog binnen.

Bedankt voor de reply's hier, hoeven we niet meer met helpdesken te bellen. :)
Pagina: 1