[ADSL] Overstap XS4ALL naar Euhm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is weer bijna november en dus mag ik bijna overstappen naar een andere ADSL Provider.

Maar naar welke provider? Ik heb nu ADSL Basic van xs4all

Ik heb wel een paar feature reqeusts:

- Leverbaar in mijn Postcode Gebied (3373AL)
- Meerdere ip adressen
- Snel en goedkoper dan nu (>6MB/>768kb / 59 Euro )
- Email heb ik niet nodig
- Gratis Voip met alle vaste nummers in nederland ( of gewoon buiten de adsl provider om)
- Newsgroepen
- Buiten het KPN netwerk eventueel ook zonder linesharing

Nu ben ik al aan het zoeken geweest. En heb gezien

- TweakDSL
- LeaseWeb
- Demon DSL Express ( Postcode check niet succesvol) Hmmm als ik niet aanvink dat ik overstap van een andere provider dan werkt het wel

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 18-10-2006 10:25 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

BHQ

Nieuwsgroepen en Voip vallen bij Leaseweb sowieso al af.

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 17-10-2006 20:45 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Yapser schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:43:
Nieuwsgroepen en Voip vallen bij Leaseweb sowieso al af.
Voor zover ik weet zit je alleen bij XS4all redelijk goed met nieuwsgroepen

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

knakworst

Get more sats!

dan ken je tweakdsl en casema nog niet! Overigens kun je gewoon ook eweka erbij nemen.

nog een vergelijkingssite: www.breedbandwinkel.nl

Speedlinq heeft ook voordelige abonnementen.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

knakworst schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:52:
dan ken je tweakdsl en casema nog niet! Overigens kun je gewoon ook eweka erbij nemen.
Casema goed met nieuwsgroepen? Dat had ik zeker niet verwacht. Eweka of iets soortgelijks erbij is nog handiger inderdaad als je een fanatieke leecher bent ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• BHQ

BHQ

Casema is gewoon supernews/giganews, dat zit wel snor..

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 17:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

raymonvdm schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:42:
Het is weer bijna november en dus mag ik bijna overstappen naar een andere ADSL Provider.
Misschien kun je uitleggen wat de reden is dat je weg wilt bij je huidige provider?
XS4ALL is nl. een goede provider; misschien niet de goedkoopste, maar wel erg betrouwbaar.

An Explanation of l33t Speak

• raymonvdm
Omdat ik het gevoel heb dat ik in verhouding tot collega`s te veel betaal.

Het enige wat ik bij xs4all gebruik is Voip en heel soms News Groepen. En dat voip kan ik wel missen want ik heb ook een eigen asterisk draaien. En kan gewoon intern onderling gratis bellen ( en daar ging het mij om)

XS4ALL is een goeie provider, maar hij is duurder dan andere ( maar ja voor service betaal je)

En als er 1 provider is die meerdere ip adressen ondersteund dan wil ik dat graag proberen. Ivm met test projecten waar ik wel meerdere ip adressen voor wil gebruiken.

Deze is wel goedkoop:

http://www.adslwinkel.nl/...Location=Compare&id=23347
En ook de speedlinq X-tra 12000 ziet er goed uit.

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 17-10-2006 21:23 ]

• BHQ

BHQ

Speedlinq is zegmaar de grootste baggertent die je kunt nemen.

Je dokt bij Xs4All veel ja, maar de service/kwaliteit is top. Er zijn wel andere providers die in de buurt komen natuurlijk..

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik stap per 1 november over van Xs4all Basic naar Tiscali T6, voor € 14,95 p/m, een besparing van € 45 per maand!!

Maar helaas wordt aan de eerste voorwaarde al niet voldaan:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-02 15:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Tourniquet schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:35:
Ik stap per 1 november over van Xs4all Basic naar Tiscali T6, voor € 14,95 p/m, een besparing van € 45 per maand!!

Maar helaas wordt aan de eerste voorwaarde al niet voldaan:
Nu vergelijk je World Online met XS4ALL.

Hoe kan iemand die twee in één zin noemen? :'(

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

The Zep Man schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Das wel een hele kromme vergelijking. Dat is hetzelfde als een Skoda uit 1995 vergelijken met een VW van nu.

Ik ga per 1/12 ook weg bij XS4ALL. Ik ga ook 45 euro per maand besparen. En die 45 euro aan meerwaarde biedt XS4ALL domweg niet. Hoe goed je dan wel mag zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• raymonvdm
En waar gaat Gunner dan naartoe ?

Ik zie inderdaad een beetje aparte verhalen over speedlinq, maar ik heb ook nog geen keuze gemaakt. Ben dus heel benieuwd wat jullie hebben en waarom.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ga ook naar Tiscali. Vergelijking met WO is een beetje dom. Tis heeft gewoon een stabiel netwerk, en dat is gewoon het belangrijkste.

Speedlinq zal ik nooit naar overstappen. Hoe goedkoop ze ook mogen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 17-10-2006 21:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:09

sphere

Debian abuser

Ik snap niet waarom je VOIP en newsgroepen eist, terwijl je aangeeft het toch bijna niet te gebruiken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gunner schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:48:
Ik ga ook naar Tiscali. Vergelijking met WO is een beetje dom. Tis heeft gewoon een stabiel netwerk, en dat is gewoon het belangrijkste.

Speedlinq zal ik nooit naar overstappen. Hoe goedkoop ze ook mogen worden.
Precies, een provider gebruik ik alleen voor de verbinding. Mail en news heb ik al elders lopen. ;)

Natuurlijk is XS4ALL top, ik geloof 2x een paar uur eruit gelegen in 5 jaar tijd, maar voor een besparing van € 45 neem ik het risico!

[ Voor 40% gewijzigd door Tourniquet op 17-10-2006 21:54 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

The Zep Man schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Niet correct. Op het gebied van ADSL vergelijk je BabyXL met XS4ALL. En op reputatie redt BabyXL het dan alsnog niet, maar XS4ALL heeft tegenwoordig weinig meer te maken met de service waar ze ooit zo bekend om zijn geworden. Het is nu gewoon duur, en qua service helemaal niet zo spannend meer. Kwaliteit is ook maar net zo goed als dat de achterliggende DSL provider levert, op het gebied van je verbinding. Overige services zijn wat mij betreft te onbelangrijk om het over te hebben.

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
speedlinq woord anders wel als beste getest door de consumentenbond
(volgensmij testen die het alleen niet eens kijkken we gewoon jij goedkoop jij winaar jij duur jij verliezer)
maar voor alle duidelijkheid wat is er mis met speedlinq ?

voor de rest hier ligt nu ook zon 60 euro lijn van xs4all en die vliegt er ook eerdags heel snel uit
zit zelf te denken aan surfen en bellen van kpn of tisc.
succes met je keuze

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:53:
[...]
Overige services zijn wat mij betreft te onbelangrijk om het over te hebben.
Mhwah. Ik vind het toch wel prettig dat Xs4all Shell servers heeft waardoor je met je notebook beveiligde (snelle) tunnels kunt maken, smtp met SSL en imap met SSL aanbied. De helpdesk van Xs4al lijkt mij persoonlijk vrij overgewaardeerd, alhoewel ik de helpdesks van de andere providers niet ken. Een grote groep Nederlanders heeft enkel toegang tot het ADSL netwerk van KPN, in dat geval is Xs4all IMHO één van de beste keuzes. Tele2 (over bitstream meen ik) is een van de weinig goedkope alternatieven, maar daar word ik niet echt vrolijk van.

In de tijd van "gratis" internet was Xs4all een van de weinigen die gerust 14 gulden per maand vroeg. Xs4all heeft die periode vrij goed overleefd, er zal dus best een grote groep zijn die kwaliteit veel belangrijker vind dan geld, niet onterecht :)

🌞🍃

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik was zelf bij Planet (3 mb ADSL). Toen dacht ik van laat ik een overstap maken begin van dit jaar naar Speedlinq. Dus ik een 10 MB ADSL 2+ lijn voor 30 euro aangevraagd. Hoeveel keer ik aan de lijn heb gelegen met Speedlinq en hoeveel keer steeds een nieuwe order aangemaakt moest worden. Nou na 3 maanden na aanvraag dato heb ik gezegd dat ze de boom in konden. Dus ik ben nu bij Demon met een 6 mb verbinding voor 36,50. Dit bevalt me prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• raymonvdm
TweakDSL here i come !!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:03:
In de tijd van "gratis" internet was Xs4all een van de weinigen die gerust 14 gulden per maand vroeg. Xs4all heeft die periode vrij goed overleefd, er zal dus best een grote groep zijn die kwaliteit veel belangrijker vind dan geld, niet onterecht :)
In de tijd van gratis internet vroeg XS4ALL, samen met alle andere ISP's die zichzelf als kwaliteitsprovider zagen (Cistron, Demon, Euronet, en nog wat van die toko's), 30 gulden per maand voor een dial-up abonnement. Dit was wel een soort kartel-achtige afspraak, om de gratis ISP's samen te lijf te gaan. Als een van de ISP's daaronder was gaan zitten, waren de anderen daar een hoop klanten aan kwijtgeraakt. Dus ja, dat klopt wel ongeveer, maar daar zat toch wel iets achter. En gelukkig voor deze partijen was dial-up van gratis providers toen ook echt drie keer niks, dus dat hielp ook wel. Het onderscheid in kwaliteit tussen providers is nu ver te zoeken, en dus denk ik dat dat enorme prijsverschil nog moeilijk te rechtvaardigen is.

• raymonvdm
Sinds vanochtend ben ik over van XS4ALL naar TweakDSL. Ik ging van een 6mb/768k verbinding naar een 4/1MB verbinding op dit moment.

Al was het volgens mij de bedoeling om naar een 4-10MB/1MB verbinding te gaan. Ik moet dus nog eens gaan zoeken hoe ik mn modem in moet stellen voor BBNED. TweakDSL vind dat ik op dit moment nog geen klant ben bij hun. En ik heb alles remote gedaan. (Mams heeft ff de stekker gewisseld)

Vanavond dus eens kijken hoe ik mn modem moet configgen om toch die 10mbit te halen. 8mbit is in mijn situatie makkelijk haalbaar want dat had ik voorheen ook.

Is het zo dat je voor ADSL en ADSL2 verschillende splitter hebt ?
Pagina: 1