hitte probleem athlon2800+

Pagina: 1
Acties:

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
een vriend van mij heeft een pc met een amd athlon2800+ ik denk socket754. Hij heeft last van spontane reboots als ik dan in de bios kijk is zijn processor soms tot 90 graden celcius. Hoe heet mag zon processor eigenlijk worden en is dit schadelijk, mijn proc is maximaal 40 maar ja dat is een helemaal andere processor. ik weet wel dat het niet echt bevorderlijk is als ie voortaan met regelmaat reboot na een tijd gamen? hoe heet mag een athlon2800+ eigenlijk worden is de vraag dus?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
tegen de 75 is toch echt het maximalen, zonder dat je schade krijgt.

Misschien een tip: Stof je kast eens goed uit, en hermonteer de CPU koeler, met wat nieuw koelpasta.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
65 graden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoals hier: http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k8.php te zien is mag een 2800+je 89C worden. Als hij 90C wordt is dat echt gewoon veel te warm.

Controleer eens of er wel een beetje degelijke koeling inzit en er niet teveel danwel te weinig koelpasta op de cpu zit :)

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
waarschijnlijk koelpasta vergeten! :)
of veelste veel..

Verwijderd

Koelpaste checke koeler nakijken en kast stof vrijmaken denkelijk dan probleem opgelost anders mobotje of cpu koeler ;)

Verwijderd

Kijk ook eens of er bios update's beschikbaar zijn voor je moederbord. Ik had dat een tijd terug ook met mn MSI K8T Neo-FIS2R mobo... hij gaf vrolijk ongeveer 20 graden meer aan 8)7

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En neem even de proef op de som ,want je sensor kan ook brak zijn. Gewoon even met je vinger aan de heatsink voelen. 50 graden is de pijngrens dus al je niet eens je vinger er op kan houden weet je hoe laat het is.

Als je sensor dus brak is moet je even je tempbeveiliging opschroeven ,maar eerst dus even testen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
En ff om Herby aan te vullen: als je heatsink juist erg koel aanvoelt is er waarschijnlijk geen goede verbinding tussen CPU en koeler en zou ik de koeler eerst eens opnieuw monteren (zie bovenstaande tips).

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Heb je al eens eerder de bios geupdate van msi ?

Dit is vaker het probleem ook bij mij na het flashen van de bios kloppen de tempraturen niet meer ook zeker zo'n 20 graden meer terwijl de heatsink redelijk koel is , mijn advies trek je er niks van aan en zet heatprotection uit zodat je nergens last van hebt ook Q&C werkt dan niet meer als je tempratuur sensor gek is dat voorzig spreekt .
Pagina: 1