Voeding zoemt bij uitgeschakelde pc

Pagina: 1
Acties:

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:24
Ik heb sinds kort een Coolermaster Real Power 450watt voeding in mijn pc.
Nu viel het me per toeval op dat deze voeding een licht 'zoemend' geluid maakt wanneer de pc is uitgeschakeld (ook na langere tijd). Klinkt niet hard, je moet er echt met je hoofd bij hangen om het kunnen te horen. Als ik de schakelaar op de voeding uitzet of de stekker eruit haal is het weg, het is dus alleen als er spanning opstaat.
Is het normaal dat de voeding dit geluid maakt? Mijn andere pc met merkloze voeding heeft dit niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is zo dat er altijd wel iets van stroom getrokken wordt door een voeding, dit omdat er altijd wel stroom op je mobo blijft staan, zodat je kunt booten met je keybaord en dat soort ongein. Helaas is het zo dat sommige voedingen dan blijven zoemen, maar het is verder niets om je druk over te maken :)

Verwijderd

bij mij is het zo dat de fan zo lang blijft draaien totdat de voeding weer op een bepaalde temperatuur is. misschien is het bij jouw ook het geval :)

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 19:43
heb ik ooit en keer gehad, maar bij mij was het naa paar weken dood (met en heel mooie knal) >:)
ik zou zeggen bewaar maar voor zekerheid het bonnetje maar goed op

[ Voor 26% gewijzigd door soheilmd op 17-10-2006 20:39 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:37:
bij mij is het zo dat de fan zo lang blijft draaien totdat de voeding weer op een bepaalde temperatuur is. misschien is het bij jouw ook het geval :)
Dit is bij mij niet het geval want de fan staat stil. Storend is het niet want je moet er echt met je oor bij gaan hangen wil je het kunnen horen, maar het schijnt dus normaal te zijn.
En de bon heb ik netjes bewaard. :)