Toon posts:

Hoe speedtouch 546 te configureren voor Speedlinq 4096

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb al een heleboel GoT en Google searces achter de rug dus vandaar dat ik dit topic begin.

Ik heb sinds 1 week ADSL 4096 via Speedlinq...

Tot nu toe goede internet verbinding is perfect. Maar nu wil ik dus mijn webserver opzetten.

Ik heb dus een 2de pc waarop ik een webserver (HTTP) draai op poort 80. Nu wilde ik dus poort 80 op de router naar de server forwarden. Ik weet dat het IP binnen het netwerk vand e server pc 10.0.0.2 is. Als ik de server start kan ik bijvoorbeeld van mijn andere pc op het netwerk wel naar http://10.0.0.2 gaan en dan krijg ik netjes mijn website te zien. Echter als ik naar mijn internet IP adres 89.220.41.245 connect krijg ik geen verbinding. Dus het probnleem ligt volgens mij bij de router/modem.

Ik heb al in het config menu van de speedtouch 546 de poort 80 geforward naar 10.0.0.2 ook heb ik geprobeerd om 10.0.0.2 als default server in te stellen zodat ie al het verkeer naar de server stuurt dit werkt echter ook niet. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat mijn router/modem verkeerd staat geconfigureerd ik heb nu deze configuratie:

Service Name
Router modem - user LAN

Service Description
Router with RFC1483 Internet Connection and configuration of user defined LAN.

Kan iemand mij vertellen welke installatie ik bijvoorbeeld moet nemen van de cd of op de speedtouch om succesvol porten te forwarden!???

Alvast heel erg bedankt
pMzQ,