Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB joystick .. welke chip i.c.m linuxgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat informatie over hoe USB chips die ik zou willen gebruiken onder linux, ik zou graag een joystick ontwerpen, maar die zou dus ook linux ondersteuning moeten hebben

Nu ben ik wat op zoek welke chip ik daarvoor zal gebruiken, ik had gedacht ergens in de richting van een cypress IC .. maar zijn er voor jullie specifieke keuzes enzo?

Iemand die me wat nuttige sites of tips kan geven? (google heb ik al gebruikt, maar niet echt speciefiek iets gevonden)

alvast bedankt ;)

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Kijk eens wat er in een "normale" Usb Joystick die ook onder linux werkt zit ..

www.elecdev.nl

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij maakt het niks uit welke chip's je gebruikt onder windows/linux usb=usb het verschil zit em in de drivers. En dan zit het em niet in de usb chip maar hoe het apparaat zelf opgebouwd is.

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:37
kluyze schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:58:
Volgens mij maakt het niks uit welke chip's je gebruikt onder windows/linux usb=usb het verschil zit em in de drivers. En dan zit het em niet in de usb chip maar hoe het apparaat zelf opgebouwd is.
Je zegt het zelf al, het zit hem in de drivers. Je voert een handeling uit, de chip zet hem om naar een USB signaal en de driver moet het USB signaal uitlezen. Het zit hem wel degelijk in de chip... De chip zorgt voor de communicatie met de computer, niet de rest van de hardware

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:58:
ok bedankt kluyze ..

en zijn er specifieke chip's die aan te raden zijn voor het gebruik van USB? heb al wat gezocht en ik kwam terecht bij FTDI, CYPRESS enz..

alvast bedankt!
Alexander

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07
http://www.codemercs.com/JoyWarriorE.html
misschien is deze wat?

ik heb op school wat gewerkt met de IOWarrior van codemercs, ging best makkelijk
ik neem aan dat de JoyWarrior vergelijkbaar is
Pagina: 1