CM Centurion 5

Pagina: 1
Acties:

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hallo

Voor een vriend van me heb ik een Coolermaster Centurion 5 kast besteld. Daar zit nu een gloednieuwe PC in, maar ik heb daarbij een Floppy drive en cardcreader. Maar hij gebruikt nog wel eens zn floppy drive, maar ik heb maar plaats voor 1 3.5 extern device.

Daar zit nu de cardreader in, maar ik wil ook de floppy erin stoppen en daar is dus geen plaats voor. Dus ik ben ff op zoek geweest naar een 5.25 -> 3,5 bay gevallie, en toen kwam ik zoiets tegen:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=5487

Past deze ook in die kast? Want er staat alleen geschikt voor Stacker..
En wat als deze niet past, hoe los ik dit dan op? Want ik wil ze er echt beide in hebben

Greetz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ding past ook in een Centurion hoor. de 5.25" bays zijn gewoon even groot. Dus je kunt dit ding makkelijk kopen (en het komt nog eens overeen met het front van de centurion :))

Verwijderd

yups gaat gewoon passen no problemo

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50
CM Centurion 5 en de Stacker zijn qua bouw precies het zelfde. Alleen de Centurion 5 is het kleine broertje...

• Strikertje
  • Nu online
Heeft iemand ook een Centurion waar in zit? want ik moet t 100% cker weten..

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 10:36
Het moet passen kan niet anders.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
5.25" is 5.25" dus waarom zou het niet passen ? Anders kan je altijd zelf nog een beetje modden door bijvoorbeeld een orgineel 5.25" afdekplaatje aan te passen.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 13:56
ik wil niet veel zeggen, maar waarom koop je niet een floppy drive en card-reader in 1 ?

http://www.azerty.nl/prod...n-1-cardreader-zwart.html

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Waarom neem je niet gewoon een cardreader en fdd in een 3,5" bay. Dit scheelt weer een 5,25" bay. En is ook optisch een stuk mooier.

• Strikertje
  • Nu online
de PC zit onderhand al in elkaar en nu moet ik dus iets vervangends kopen. En ik denk niet dat er in die cardreader een slot zit voor XD kaarten, en die moeten ze hebben...

Ik waag het op die bracket... bedankt iedereen

• Strikertje
  • Nu online
Nou ik heb gister het bracket binnen gekregen, maar t past dus mooi niet...
Bedankt weer... ;( |:( :X

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

Wat past er dan niet? Ik heb zelf een coolermaster centurion 5 en ik ben blij dat ik er alles in heb zitten. Het is zelfs lastig om een brander/dvd speler toe te voegen. Bij sommige moeten dan eerst de drive eruit, hele voorkant eraf, drive erin, hele voorkant erop. Misschien moet dat bij die omvormer ook wel.

Maar goed je bent een tweaker, je kan er vast toch wel iets aan vijlen/zagen/boren?

Voor de rest hele fijne mooie kast (m.u.v. de front audio panel en de voorkant die wat stevig vastzit)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Strikertje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:40:
Nou ik heb gister het bracket binnen gekregen, maar t past dus mooi niet...
Bedankt weer... ;( |:( :X
Wat past er dan niet? De 5.25" brackets in zowel de centurion als de stacker zijn evengroot, dus dat moet hij gewoon passen. Maak anders eens een foto van hoe hij niet past.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Het moet passen. Want 5.25" is de afmeting natuurlijk, dus het kan gewoon niet niet passen. Waarschijnlijk heb je wat fout gedaan.

En natuurlijk niet meteen zo negatief doen met je 'bedankt'. Want je weet het zelf ook niet!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hebt hem niet verkeerd om hé...

• Strikertje
  • Nu online
Hoe hard ik t ook probeerd, ik krijg dat ding er niet normaal in...
De floppy zelf is geen probleem, maar ik krijg het frontje er niet in...

Probeer t van voren en achter.... maar t wil niet echt.. Zal t straks nog wel een keertje proberen

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:21
Strikertje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:38:

Probeer t van voren en achter.... maar t wil niet echt.. Zal t straks nog wel een keertje proberen
Post eens een foto dan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 23:41
Termi schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:47:
CM Centurion 5 en de Stacker zijn qua bouw precies het zelfde. Alleen de Centurion 5 is het kleine broertje...
Dan heb je 1 van de 2 kasten nog nooit gezien, bouw is compleet anders.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 23:08
Strikertje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:38:

Je moet de voorkant van je centurion er afhalen, dan je bracket met front inbouwen op de juiste plek. Hierna de voorkant van je kast er weer terug op en klaar is kees.

Het is een beetje omslachtig, maar het sluit wel altijd mooi aan.

Suc6

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Hij past inderdaad niet.
Ik wilde al eerder zoiets proberen, maar de verkoper van de locale mycom liet me zien dat het niet ging passen.
De 5.25" bay voor de centurion is plat aan de zijkant, en schroef je vast in het front.
De 5.25" bay voor de stacker klik je erin. De bay voor de stacker heeft dus een click mechanisme en past daarom niet. Kijk maar. Wat wel werkt is een gat zagen in je centurion bay en daar je floppy/cardreader inlijmen.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Huig schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:50:
Hij past inderdaad niet.
Ik wilde al eerder zoiets proberen, maar de verkoper van de locale mycom liet me zien dat het niet ging passen.
De 5.25" bay voor de centurion is plat aan de zijkant, en schroef je vast in het front.
De 5.25" bay voor de stacker klik je erin. De bay voor de stacker heeft dus een click mechanisme en past daarom niet. Kijk maar. Wat wel werkt is een gat zagen in je centurion bay en daar je floppy/cardreader inlijmen.
Dit klopt idd, hoewel ik lijmen je niet aan kan raden :P

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

XNightmare schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Dit klopt idd, hoewel ik lijmen je niet aan kan raden :P
Och, als je het netjes met een lijmpistool aan de binnenkant doet, daarna de lijm zwart verft en dan dat stofje ervoor is er niemand die het ziet ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Strikertje
  • Nu online
Met veel moeite heb ik m er toch ingekregen. Het ziet er niet super uit, omdat idd, de centurion vlak is en de stacker bol...

maar hij zit nu... _/-\o_
Pagina: 1