[server 2003] Domain renamen

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb een nieuwe installatie gemaakt met daarop een trial van windows 2003 x64 enterprise editie.
nou ehb ik een enorm stomme fout gemaakt om inplaats van domein.local in te typen hier domein.nl neer te zetten wat ik dus niet wil.

Ik weet dat het in de dns is te corrigeren maar dit wil ik eigenlijk niet. Er is naast de administrator pas 1 gebruiker aangemaakt en exchange is nog niet aanwezig. Wel staan er al diverse andere programma's op en wil ik dus geen herinstallatie.

Is het nog mogelijk de domein te hernoemen? ik heb de search van got gebruikt maar hier wijzen ze iedere keer op het wijzigen van de dns in plaats van echt de domeincontroller hernoemen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja dat kan, moet ie wel in native mode staan: http://www.microsoft.com/...winsrvr/domainrename.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Avvd
  • Niet online
die is helaas alleen maar voor de x86 versie en niet voor de x64 versie. En naar mijn weten is die tool er niet voor een x64 versie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Algemene tip: als je ooit Mac-clients aan je domein wil hangen, noem het dan niet LOCAL tenzij je zin hebt om op al je Mac-clients een paar scriptjes te gaan draaien

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Avvd
  • Niet online
in de omgeving waarin ik werk zijn eht allemaal windows pc's. Dit is puur een testmachine om straks over te kunnen gaan naar een 2003 x64 server. En het .local gebruik is bij mij eigenlijk standaard en door iets te snel te werken heb ik deze fout gemaakt helaas.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet dat het echt nooit mag ofzo...
Je kan een split-DNS aanhouden, enige waar je rekening mee moet houden is dat je op je interne DNS zones ook bijhoudt wat eventuele veranderingen zijn op je domain op de internet kant.

Denk aan websites, mailservers (MX).

Scheelt je trouwens ook weer werk als je Exchange gaat implementeren, dan zijn je email adressen al correct.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja je zou natuurlijk ook je hele AD kunnen moven (netjes via dcpromo uiteraard) naar een 32-bits VM, zodat er geen 64-bits overblijft, en dan de rename kunnen doen? En dan weer terug naar 64 bits? Wel een ranzige oplossing, maar ik denk dat het wel zal werken :P

Mijn spoorwegfotografie

• Avvd
  • Niet online
ik heb uiteindelijk gewoon de complete AD weggegooit en opnieuw aangemaakt. Dit leek mij de makkelijkste manier omdat het toch om een test machine gaat.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en dat zegt ie nu pas :X :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Avvd
  • Niet online
ik heb het vandaag pas gedaan :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, dat het om een testmachine gaat.

Had je ook iets eerder mee kunnen komen.

• Avvd
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:52:
in de omgeving waarin ik werk zijn eht allemaal windows pc's. Dit is puur een testmachine om straks over te kunnen gaan naar een 2003 x64 server. En het .local gebruik is bij mij eigenlijk standaard en door iets te snel te werken heb ik deze fout gemaakt helaas.
;)

[ Voor 81% gewijzigd door Avvd op 19-10-2006 15:12 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja, waarom heb je eigenlijk niet geprobeerd om de 32-bits tool te gebruiken dan?

Mijn spoorwegfotografie

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook al heb je het opgelost, om het topic compleet te maken:
Renaming Your Domain
The Domain Rename tool allows you to rename any of your domains, as long as all domain controllers in the forest are running Windows Server 2003. It allows you to restructure domains within a tree and create new trees. However, it does not allow you to change which domain is the forest root. In addition, you cannot add and remove domains from the forest; you can only rename them and you can’t reuse names.

You can get the Domain Rename tool (rendom.exe) from the server CD under the Valueadd\Msft\Mgmt\Domren folder, or you can download it from www.microsoft.com/windows...wnloads/domainrename.mspx.
Ik heb toevallig morgen een MCSE examen waar dit in voorkomt :)
Pagina: 1